Gå til innhold

betennelse i skulder

Gjest vond skulder

Anbefalte innlegg

Gjest vond skulder

Jeg har fått konstatert akutt betennelse i høyre skulder, og har fått beskjed om å hvile skulderen i første omgang en uke mens jeg går på betennelsesdempende medisin. Smertene oppsto helt fra det blå på kvelden og tiltok utover natten. Etter en dags behandling er det heller verre enn bedre. Jeg har noe verk og ganske begrenset bevegelsesutslag. Jeg har fra før en litt 'slarkete' skulder etter at jeg ved flere tilfeller har slått skulderen ut av ledd i idrettssammenheng. Den har også periodevis sklidd litt ut av stilling men har vært enkel å lirke på plass. Jeg synes selv sympomene jeg har likner på de tilfellene hvor jeg har gått med skulderen litt ute av ledd en stund. Men legen trodde det mest sansynlig var betennelse. Jeg kan legge til at jeg ikke har hatt noen tegn eller antydninger til smerter før helt plutselig etter en løpetur for et døgn siden. Jeg lurer uansett på om jeg kan håpe på rask bedring. Jeg holder på å avslutte i viktig prosjekt som innebærer nesten bare skriving og redigering. Når kan jeg regne med å være i full vigør igjen? Og hvor mye kan jeg belaste skulderen uten å risikere at det blir kronisk. Ved smerteterskelen? Jeg tåler å skrive med litt vondter men spørsmålet er hvor lurt det er. Jeg trenger en kropp som skal holde noen måneder i et ganske intensivt tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Tidligere skulderskader som f. at leddhodet har kommet ut av leddskålen, kan ha ført til skade av både brusk i leddet, av leddkapsel og ett par sener som har leddnært forløp. Dette kan igjen føre til plutselig betennelse-reaksjon i leddet. Ultralyd- eller MR-undersøkelse med etterfølgende konsultasjon hos en ortoped vil jeg anbefale. På kort sikt er behandlingen du nå får sammen med avlastning den riktige. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...