Gjest vond skulder Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har fått konstatert akutt betennelse i høyre skulder, og har fått beskjed om å hvile skulderen i første omgang en uke mens jeg går på betennelsesdempende medisin. Smertene oppsto helt fra det blå på kvelden og tiltok utover natten. Etter en dags behandling er det heller verre enn bedre. Jeg har noe verk og ganske begrenset bevegelsesutslag. Jeg har fra før en litt 'slarkete' skulder etter at jeg ved flere tilfeller har slått skulderen ut av ledd i idrettssammenheng. Den har også periodevis sklidd litt ut av stilling men har vært enkel å lirke på plass. Jeg synes selv sympomene jeg har likner på de tilfellene hvor jeg har gått med skulderen litt ute av ledd en stund. Men legen trodde det mest sansynlig var betennelse. Jeg kan legge til at jeg ikke har hatt noen tegn eller antydninger til smerter før helt plutselig etter en løpetur for et døgn siden. Jeg lurer uansett på om jeg kan håpe på rask bedring. Jeg holder på å avslutte i viktig prosjekt som innebærer nesten bare skriving og redigering. Når kan jeg regne med å være i full vigør igjen? Og hvor mye kan jeg belaste skulderen uten å risikere at det blir kronisk. Ved smerteterskelen? Jeg tåler å skrive med litt vondter men spørsmålet er hvor lurt det er. Jeg trenger en kropp som skal holde noen måneder i et ganske intensivt tempo. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Tidligere skulderskader som f. at leddhodet har kommet ut av leddskålen, kan ha ført til skade av både brusk i leddet, av leddkapsel og ett par sener som har leddnært forløp. Dette kan igjen føre til plutselig betennelse-reaksjon i leddet. Ultralyd- eller MR-undersøkelse med etterfølgende konsultasjon hos en ortoped vil jeg anbefale. På kort sikt er behandlingen du nå får sammen med avlastning den riktige. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.