Gå til innhold

kan man si "tilbakestående" eller er det feil?

Anbefalte innlegg

Gjest begreper og sånn
Skrevet

En kjendis sa at den yngste datteren hennes var " tilbakestående". Jeg ble overrasket over at hun brukte det ordet, regner med at hun hadde en utviklingsforstyrrelse som ikke var helt spesifisert.

Kan jeg også bruke det ordet om en som er tilbakestående eller er det lite politisk korrekt?

Og hva bør jeg si hvis jeg må si noe?

Fortsetter under...

Skrevet

Det er mer politisk korrekt å si psyksik utviklingshemmet. Jeg regner med det er det man er når man er "tilbakestående".

Skrevet

Siden hun sa det om sitt barn, så går det an :) Jeg tror jeg så det samme intervjuet, ble litt overrasket, men tenkte at det egentlig var helt greit. Det er jo snakk om en mor som har bein i nesen og vet hva hun gjør.

Skrevet

Det er mer politisk korrekt å si psyksik utviklingshemmet. Jeg regner med det er det man er når man er "tilbakestående".

nå er det ikke lenger riktig å si psykisk utviklingshemmet, nå skal man bare si utviklingshemmet.

men dette er helt nytt og noe de lærer nye elever.

de som jobber med utviklingshemmete og har gjort det en stund sier nok fortsatt psykisk utviklingshemmet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...