Gjest begreper og sånn Skrevet 13. oktober 2007 Skrevet 13. oktober 2007 En kjendis sa at den yngste datteren hennes var " tilbakestående". Jeg ble overrasket over at hun brukte det ordet, regner med at hun hadde en utviklingsforstyrrelse som ikke var helt spesifisert. Kan jeg også bruke det ordet om en som er tilbakestående eller er det lite politisk korrekt? Og hva bør jeg si hvis jeg må si noe? 0 Siter
Sofline Skrevet 13. oktober 2007 Skrevet 13. oktober 2007 Det er mer politisk korrekt å si psyksik utviklingshemmet. Jeg regner med det er det man er når man er "tilbakestående". 0 Siter
Helmi Skrevet 14. oktober 2007 Skrevet 14. oktober 2007 Siden hun sa det om sitt barn, så går det an Jeg tror jeg så det samme intervjuet, ble litt overrasket, men tenkte at det egentlig var helt greit. Det er jo snakk om en mor som har bein i nesen og vet hva hun gjør. 0 Siter
Gjest tubbel Skrevet 14. oktober 2007 Skrevet 14. oktober 2007 Det er mer politisk korrekt å si psyksik utviklingshemmet. Jeg regner med det er det man er når man er "tilbakestående". nå er det ikke lenger riktig å si psykisk utviklingshemmet, nå skal man bare si utviklingshemmet. men dette er helt nytt og noe de lærer nye elever. de som jobber med utviklingshemmete og har gjort det en stund sier nok fortsatt psykisk utviklingshemmet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.