Gå til innhold

Møte noen fra internett...

Anbefalte innlegg

Gjest FantaCola
Skrevet

Har møtt en fyr gjennom en datingside på internett. Vi har ikke kjent hverandre lenge, men vi har funnet tonen. Vi bor nærme hverandre. Nå vil vi begge møtes, og det ligger i luften at om kjemien er der så overnatter han hos meg (ikke aktuelt å overnatte hos han).

Men jeg er litt skeptisk da, hva om han ikke er den han sier han er? Hva om han stjeler alle tingene mine når jeg sover? Hadde du latt en fremmed inn i huset?

Er det noen som har gjort dette og kan berolige meg? Jeg vil jo møte han da...

Skrevet

Hei.

Jeg hadde ikke invitert enn fremmend mann inn i mitt hus.

Og ihvertfall ikke lat han overnatten der.

Kan han ikke bo på hotell eller noe slikt.?

Skrevet

Jeg hadde ikke truffet noen hjemme hos meg selv første gangen! Aldri! Nå kaster jeg definitivt stein i glasshus for jeg fikk en gang besøk av en som maste og maste og absolutt ville treffe meg, nå var han heldigvis harmløs, men en smule dum vil jeg påstå, men det var aldri noen fare på ferde.

Men jeg ville aldri gjort det igjen! Når jeg datet så sørget jeg alltid for å treffe vedkommende ute på en eller annen meget uformell spiseplass på en tid det var mye folk i byen. Og med unntak av da jeg traff han som ble kjæresten min så var det alltid minst en som visste hvor jeg var, hvem jeg traff (navn og tlf-nr) og hadde beskjed om å ringe meg om jeg ikke ga lyd fra meg innen et visst tidspunkt. Man kan aldri vært forsiktig nok. :o)

Grunnen til at jeg ikke var fullt så forsiktig når det gjelder han som ble kjæresten min var at jeg visste av ham fra en tur flere år tilbake og visste at han var en real fyr. :o) Han ble med meg hjem etter at vi hadde spist middag ute, men hadde jeg hatt den minste tvil om at han hadde baktanker så hadde jeg ikke bedt ham med meg opp.

Gjest Lionsden
Skrevet

Hvorfor må han overnatte hos deg når dere bor nærme hverandre? Lyst på sex ?

Jeg ville aldri gjort det, det er vel ganske unødvendig å argumentere hvorfor.

Gjest Vekten87
Skrevet

er i prinsippet imot slikt men skal gi min mening..

jeg ville ikke tatt med meg en fremmed på første "daten".. ville tatt en tur på kafe eller lignende.. blit litt kjent. for så å ta med seg personen hjem.. kanskje det ikke er din sort i det heletatt, da er det litt dumt å plutselig sitte hos deg... jeg ville gått rolig frem hvertfall...

spyrothedragon
Skrevet

ikke noe lurt det du planlegger. jeg har litt erfaring med å møte noen fra nettet og tro meg, selv om man har kjempbra kjemi online og på telefon f.eks så kan det surne rimelig fort når dere møtes og man finner ut kjemien ikke stemte overhodet allikevel. da er det dumt at han skal overnatte hos deg, skjønner? skal dere ligge i samme seng forresten? jeg ville tenkt "billig" om jeg var den gutten. :)

Skrevet

Hvis dette er i Bergen tror jeg at denne fyren er kjent for akkurat dette.

Skrevet

ikke noe lurt det du planlegger. jeg har litt erfaring med å møte noen fra nettet og tro meg, selv om man har kjempbra kjemi online og på telefon f.eks så kan det surne rimelig fort når dere møtes og man finner ut kjemien ikke stemte overhodet allikevel. da er det dumt at han skal overnatte hos deg, skjønner? skal dere ligge i samme seng forresten? jeg ville tenkt "billig" om jeg var den gutten. :)

Er det ikke merkelig: Ei jente kan få stempel som billig av sånt, av den gutten som har sex med henne! Enn han da?

(Bare en kommentar generelt - sier ikke at du mener sånn)

Skrevet

Du har grunn til å være skeptisk.

Enn om han er fullstendig sprø?

Skaff deg sikkerhetsnett, ala det Lillemus beskriver.

spyrothedragon
Skrevet

Er det ikke merkelig: Ei jente kan få stempel som billig av sånt, av den gutten som har sex med henne! Enn han da?

(Bare en kommentar generelt - sier ikke at du mener sånn)

det er sant det. merkelig. men sånn fungerer verden da, men jeg tenkte mer siden hun gjorde ett poeng ut av at han skulle hjem til henne og sove der. ikke til han liksom.

når de bor nærme hverandre kan vel ikke det tolkes på noen annen måte enn at hun vil ha seg med han? vet ikke helt jeg men sånn tenkte jeg og jeg er jente :)

Skrevet

Hvorfor trenger han automatisk å overnatte fordi om dere treffes da? Har selv møtt en som jeg "fant" på nettet. Nå kjente jeg noen som kjente ham, slik at jeg visste han var en "skikkelig" kar, men alikevel møttes vi bare over en kaffe første gangen. Andre gangen møttes vi over ei flaske vin og middag. Ikke alltid en føler det klaffer når en møtes. Er noe helt annet å snakke på nettet og via tlf.

Hvis dere bor nær hverandre kan dere møtes over en kaffe første gangen, så heller ta det ut i fra der.

Skrevet

Han som ble min kjære var med meg hjem etter den første daten og vi satt i fire strake timer og pratet, drakk te, så en video om en felles interesse og koset oss skikkelig. Skjedde ikke noe mer og jeg har i ettertid spurt ham om hva han hadde syntes om jeg hadde prøvd å få ham til sengs den kvelden og han sa at han nok hadde stusset litt ja.

Uka etter den første daten var jeg hos ham og da skulle jeg overnatte, han bor et lite stykke utenfor byen. Han var fremdeles så usikker på hvor han hadde meg at han hadde redd opp til meg på gjesterommet. ;o) Vi lå forøvrig på samme rom alikevel da, men det var så søtt gjort av ham at jeg smeltet jo totalt. :o)

Gjest nei og nei igjen
Skrevet

Jeg kan ikke berolige deg. Du gjør bare ikke sånt. Jeg kan si som Lillemus at jeg har møtt en mann fra nettet hjemme første gang, men ikke for overnatting. Kaster kanskje også stein i glasshus, men vil aldri gjøre dette igjen.

Du inviterer ikke en mann hjem som en evt. sexpartner uten å ha sett han først. Jeg ville stusset skikkelig hvis en mann foreslo det for meg.

Gjest Elextra
Skrevet

Om dere bor nær hverandre, hvorfor avtaler du overnatting?

Jeg skulle kjent en person temmelig godt for å avtale overnatting (med antakelse om sex) på første date!

Kan tenke meg svært mange grunner til at jeg ville valgt et uforpliktende treff om jeg første gang skulle treffe nettdaten min, og da fortrinnsvis på et offentlig sted, en kafé eller lignende. Ikke bare er det mye sikrere, du har også sjansen til å stikke etter en kopp kaffe om kjemien ikke viser seg å være like god som du trodde. Synes rett og slett det er litt vanvittig å avtale første treff hjemme hos deg med overnatting, et hotell ville også vært ganske vilt, men dog bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...