Gå til innhold

Kari Traa ullundertøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har prøvd ullundertøyet fra Kari Traa? Er det godt i passformen? Behagelig å ha på? Holder det seg i vask etter vask etter vask? Det kan vel vaskes i maskin? Det ser lekkert ut (det rosa), men jeg synes det er knalldyrt da (499,- pr. del!) så jeg lurer på om jeg skal ønske meg det til jul... Er litt lei av alt det sorte og off-white jeg har...

Skrevet

Jeg kjøpte meg 2 stk ullundertrøye fra Kari Traa ifjor. De er veldig myk og behagelig å ha på. Ble nok ikke helt fornøyd med kjøpet til rundt 1000 kr. Men synes de har en tendens til å sige litt, og passformen rundt armene og kantene nede ble fort slappe og vide. Kanskje kjøpe et nr mindre enn du bruker. For å si det slik, syns ikke de er verd prisen. Det er nok merket som en betaler mest for. Har andre ullundertrøyer jeg liker bedre med tanke på passform. Men det er dog min mening da.

Skrevet

Jeg kjøpte meg 2 stk ullundertrøye fra Kari Traa ifjor. De er veldig myk og behagelig å ha på. Ble nok ikke helt fornøyd med kjøpet til rundt 1000 kr. Men synes de har en tendens til å sige litt, og passformen rundt armene og kantene nede ble fort slappe og vide. Kanskje kjøpe et nr mindre enn du bruker. For å si det slik, syns ikke de er verd prisen. Det er nok merket som en betaler mest for. Har andre ullundertrøyer jeg liker bedre med tanke på passform. Men det er dog min mening da.

Jeg har ikke ullundertøy fra Kari Traa. Men jeg har noen andre plagg - vanlig brukstøy. Der må jeg si kvaliteten har vært heller laber. Synd det, for klærne er i utgangspunktet fine.

Skrevet

Har ikke noe fra Kari Traa, jeg. Men vet flere andre som har klær av dette merket; dårlig kvalitet, med unntak av ett plagg, og det er den bomullsbuksa med blomsterfelt på baklommene og knærne, ala den mer kjente Bulabuksa (som har rutete stoff på de samme feltene).

Skrevet

Har aldri hatt Kari Traa klær. Tror likevel jeg ville valgt Devold. Det har barna, og makan til klær har jeg aldri sett før!

Skrevet

Har aldri hatt Kari Traa klær. Tror likevel jeg ville valgt Devold. Det har barna, og makan til klær har jeg aldri sett før!

Det tenkte jeg også å foreslå.

Jeg har en Devold-trøye, den er nydelig, og billigere også.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1192375065' post='3695351]

Har ikke noe fra Kari Traa, jeg. Men vet flere andre som har klær av dette merket; dårlig kvalitet, med unntak av ett plagg, og det er den bomullsbuksa med blomsterfelt på baklommene og knærne, ala den mer kjente Bulabuksa (som har rutete stoff på de samme feltene).

Da skal jeg finne noe annet å ønske meg. :o) Kjekt å vite før man bruker 1000,- på ullundertøy.

Skrevet

Hvis du har lyst på ullundertøy i "superklassen", så ville jeg ha satset på enten smartwool eller icebreaker sitt.

Viktig å ta stilling til hvor tykt du ønsker det skal være, de finnes i ulike "tettheter".

Du kan se på disse merkene her: http://www.sportsnett.no/

Skrevet

Hvis du har lyst på ullundertøy i "superklassen", så ville jeg ha satset på enten smartwool eller icebreaker sitt.

Viktig å ta stilling til hvor tykt du ønsker det skal være, de finnes i ulike "tettheter".

Du kan se på disse merkene her: http://www.sportsnett.no/

Denne var lekker i rosa:

http://www.sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=SMA76&var_1=SMA76-R-1&categorynu=AA205&categorytxt=Turundertøy - Smartwool&produkt=Smartwool W's Threshold V

Skrevet

Jeg har ikke ullundertøy fra Kari Traa. Men jeg har noen andre plagg - vanlig brukstøy. Der må jeg si kvaliteten har vært heller laber. Synd det, for klærne er i utgangspunktet fine.

Ok, da skal jeg ikke ønske meg noe fra Kari Traa, greit å vite!

Skrevet

Ungene har også Devold, men jeg tror de er litt for tykke til det jeg er ute etter. Må se meg litt rundt kanskje, men jeg er enig i at Devold-trøyene og longsene er suveren!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1192387888' post='3695481]

Den er da så åpen i halsen.. *blande meg inn*

Ja, jeg er enig i det. Må kikke litt rundt før jeg leverer ønskeliste til nissen. ;o)

Skrevet

Den er fin, ja:-) Vær oppmerksom på at 150 g kvalitet er svært tynn, men også utrolig behagelig! Jeg gikk i fjellet i sommer med t-skjorte av denne kvaliteten, og driver og skriver ønskeliste med andre plagg av samme type.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1192387888' post='3695481]

Den er da så åpen i halsen.. *blande meg inn*

Hvis man er ganske aktiv, så er det en fordel at ullplaggene er åpne i halsen, og at man kombinerer med løs ullhals (fra devold eller buff.

*mener å ha utviklet spesialkompetanse i vurdering av ulike typer ullplagg*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...