Gå til innhold

Kari Traa ullundertøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kul, ja. Men *grøss* for en pris.

Jeg har et utvalg ulltrøyer i "muntert sort", så bruker jeg heller en t-skjorte i ett-eller-annet mer fargesprakende oppå, om jeg trenger å se "kledd" ut i ullundertøy.

Skrevet

Hvis man er ganske aktiv, så er det en fordel at ullplaggene er åpne i halsen, og at man kombinerer med løs ullhals (fra devold eller buff.

*mener å ha utviklet spesialkompetanse i vurdering av ulike typer ullplagg*

*Humrer* I HH sin trøye som Lotte kom frem med var det glidelås i halsen, kjekt det og?

Skrevet

*Humrer* I HH sin trøye som Lotte kom frem med var det glidelås i halsen, kjekt det og?

Ja, det er ok med glidelås i halsen også (bortsett fra at glidelåsen i yndlingstrøya mi akkurat har gått i stykker..)

HH-trøya så fin ut, men jeg fant ikke info om hvor tykk den er. Min erfaring er at tykt ullundertøy fort blir veldig varmt. Jeg brukte Ullvang på fjellet i minus 15 i fjor vinter, og selv da ble det i varmeste laget.

Jeg har en veeeldig fin (og gammelrosa) trøye/genser fra icebreaker i 320 g kvalitet. Den er imidlertid altfor varm til å bruke under aktivitet - bortsett fra kanskje på høyfjellet i minus 20...

Tror kanskje du må innom en velassortert forretning og kjenne på plaggene. I Oslo selges de beste kvalitetene kun i de butikkene som har spesialisert seg på friluftsliv (ikke G-sport og Sportshuset stort sett. )

Skrevet

Ja, det er ok med glidelås i halsen også (bortsett fra at glidelåsen i yndlingstrøya mi akkurat har gått i stykker..)

HH-trøya så fin ut, men jeg fant ikke info om hvor tykk den er. Min erfaring er at tykt ullundertøy fort blir veldig varmt. Jeg brukte Ullvang på fjellet i minus 15 i fjor vinter, og selv da ble det i varmeste laget.

Jeg har en veeeldig fin (og gammelrosa) trøye/genser fra icebreaker i 320 g kvalitet. Den er imidlertid altfor varm til å bruke under aktivitet - bortsett fra kanskje på høyfjellet i minus 20...

Tror kanskje du må innom en velassortert forretning og kjenne på plaggene. I Oslo selges de beste kvalitetene kun i de butikkene som har spesialisert seg på friluftsliv (ikke G-sport og Sportshuset stort sett. )

Det er flere sportsbutikker i nærområdet der kjæresten bor så jeg skal sørge for en grundig reasearch før ønskeliste leveres. :o) Han handler ikke julegaver før 20. dfesember alikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...