Gå til innhold

prolaps i ryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har hatt det og kan fortelle hvordan det føltes? Sitter selv med en korsrygg som føles stiv,og med svie og er veldig øm. Er forsiktig med bevegelser pga jeg ikke vet hva som kanskje kan skje. Har hatt det slik et par uker.

Skrevet

Takk, jeg får be legen om ct tenker jeg.

I tillegg bør du sannsynligvis vektlegge aktivitet.

Skrevet

I tillegg bør du sannsynligvis vektlegge aktivitet.

Ja det er "bedre" etter en gå tur. Blir lite å sitte i ro med meg...

Skrevet

Det var dritvondt og strålte nedover i beinet, på baksiden av låret og utsiden av leggen. Men det er jo veldig forskjellig fra person til person og hvor prolapset sitter og hvor stort det er.

Ser under at du tenker på å få en ct, jeg ble henvist til MR der de fant prolapset mitt. Jeg ble operert etterhvert.

Men hvis det ikke er "verre" enn du beskriver her så er det antagelig ikke aktuelt med operasjon. Da blir det å terne, variert bevegelse, sitte minst mulig, heller stå og ligge.

Skrevet

Det var dritvondt og strålte nedover i beinet, på baksiden av låret og utsiden av leggen. Men det er jo veldig forskjellig fra person til person og hvor prolapset sitter og hvor stort det er.

Ser under at du tenker på å få en ct, jeg ble henvist til MR der de fant prolapset mitt. Jeg ble operert etterhvert.

Men hvis det ikke er "verre" enn du beskriver her så er det antagelig ikke aktuelt med operasjon. Da blir det å terne, variert bevegelse, sitte minst mulig, heller stå og ligge.

Kanskje det er en mr jeg trenger da. Jeg har det levelig, men ubehagelig om du forstår. Ikke ilinger nedover bena, men nummen følelse innimellom som går helt ned til tærne. Tærne føles kalde/daue og våte. Dette med beina er ikke konstant. Men her forstår jeg av svaret ditt at jeg i allefall ikke har prolaps rundt hjørnet. Et bilde vil gi meg en sikkerhet før jeg evt begynner hos fysioterapaut eller kiropraktor.Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...