Gå til innhold

Indre frost

Anbefalte innlegg

Gjest Ispinnen
Skrevet

Eg bare lurer på om det er noen andre har som er plaget av indre frost og som kanskje har funnet årsaken/fått en diagnose???

Har vært plaget med dette i over fem år,føler at eg går med en kronisk influensa(har ikke feber).

Takknemlig for gode råd:)

Skrevet

Høyt stoffskifte gjør at du fryser.

Er det ikke de med lavt stoffskifte som fryser, mens de med for høyt stoffskifte blir veldig varme? Moren min har lavt stoffskifte og hun må alltid ha 26 - 27 grader i stua ellers fryser hun.

Gjest Ispinnen
Skrevet

Høyt stoffskifte gjør at du fryser.

Takk for svar.Problemet er bare at jeg har fått sjekka det med stoffskifte og det er "desverre"helt i orden.Er ekstra ille et par uker før mensen,så jeg lurer litt på om det går an å være premenstruell på den måten,men bare tanker.

Skrevet

Er det ikke de med lavt stoffskifte som fryser, mens de med for høyt stoffskifte blir veldig varme? Moren min har lavt stoffskifte og hun må alltid ha 26 - 27 grader i stua ellers fryser hun.

Jeg frøs på høyt og er mer normal nå med lavt. Nå må det sies at jeg har ødelagt temperaturkontroll også da og det har jeg hatt så lenge at jeg vet ikke hva som er normalt lenger.

Skrevet

Takk for svar.Problemet er bare at jeg har fått sjekka det med stoffskifte og det er "desverre"helt i orden.Er ekstra ille et par uker før mensen,så jeg lurer litt på om det går an å være premenstruell på den måten,men bare tanker.

Det vet jeg ikke men jeg hadde en periode hvor jeg var premenstruell fra eggløsning til jeg var ferdig med mensen og da kan det hende at jeg var kaldere enn siste uke.

Kanskje du skulle prøve å spise soya?

Skrevet

Jeg frøs på høyt og er mer normal nå med lavt. Nå må det sies at jeg har ødelagt temperaturkontroll også da og det har jeg hatt så lenge at jeg vet ikke hva som er normalt lenger.

Kan sikkert slå ut begge veier da. Er en skikkelig frysepinn selv så jeg er redd jeg står i fare for å arve mammas stoffskifte :(

Skrevet

Kan sikkert slå ut begge veier da. Er en skikkelig frysepinn selv så jeg er redd jeg står i fare for å arve mammas stoffskifte :(

Pass på, det er arvelig hos oss. så dattera mi sjekka seg nå men alt var i orden. Jeg har sjekket minstemann også for han var litt hyper da han var mindre.

Skrevet

Pass på, det er arvelig hos oss. så dattera mi sjekka seg nå men alt var i orden. Jeg har sjekket minstemann også for han var litt hyper da han var mindre.

Ja, mormor har det også, og en tante. Sjekket meg for ca 10 år siden og da lå jeg i nedre normalområde, men ikke så lavt at det gjorde noe sa de. Burde kanskje gå og ta en sjekk igjen snart, for sikkerhets skyld.

Skrevet

Ja, mormor har det også, og en tante. Sjekket meg for ca 10 år siden og da lå jeg i nedre normalområde, men ikke så lavt at det gjorde noe sa de. Burde kanskje gå og ta en sjekk igjen snart, for sikkerhets skyld.

Vi driver med høyt vi da, grandtanta mi døde av det, tanta mi måtte operere ut skjoldbrukskjertelen pga knutestruma og jeg har tatt radioaktivt jod. Akkurat like gamle var vi også når vi fikk det. Synd det der at man får lavt etterpå, det er ikke like lett å finne riktig levaxindosering.

Skrevet

Vi driver med høyt vi da, grandtanta mi døde av det, tanta mi måtte operere ut skjoldbrukskjertelen pga knutestruma og jeg har tatt radioaktivt jod. Akkurat like gamle var vi også når vi fikk det. Synd det der at man får lavt etterpå, det er ikke like lett å finne riktig levaxindosering.

Huff da :( Får håpe ikke datteren din arver det også da!

Skrevet

Jeg blir alltid ekstra frysen før mens. Ei uke før ca. Men jeg aner ikke hvorfor det er slik. Ta det opp med apotek eller noe? De har sikkert hørt om dette før og kanskje har de noe du kan ta/gjøre for å bedre dette? Kjipt å fryse bestandig da.....

Skrevet

Jeg svinger mellom høyt og lavt. Lavt betyr og fryse mye, høyt svette mye og dette er det mest vanlige. Men selvfølgelig alltid noen unntak fra regelen :)

Sjekk stoffskiftet ditt.

Gjest Ispinnen
Skrevet

Det vet jeg ikke men jeg hadde en periode hvor jeg var premenstruell fra eggløsning til jeg var ferdig med mensen og da kan det hende at jeg var kaldere enn siste uke.

Kanskje du skulle prøve å spise soya?

Det skal jeg jammen prøve.Prøver alt for å ikke fryse "ihjel":)

Gjest rekker opp hånda
Skrevet

Jeg også! Blir ekstra frysen før mens, altså. Jeg er en frysepinn ellers også, spesielt hender og føtter er ISKALDE. Det er plagsomt. Men jeg har bare akseptert at det er sånn jeg er? (Jeg har fått utelukket lavt stoffskifte og jernmangel.Har du sjekket dette?)

Ofte hjelper det meg å hoppe litt opp og ned/røre på seg. Det er mye mer effektivt enn å kle på seg (enda) flere lag med klær.

Gjest Ispinnen
Skrevet

Jeg også! Blir ekstra frysen før mens, altså. Jeg er en frysepinn ellers også, spesielt hender og føtter er ISKALDE. Det er plagsomt. Men jeg har bare akseptert at det er sånn jeg er? (Jeg har fått utelukket lavt stoffskifte og jernmangel.Har du sjekket dette?)

Ofte hjelper det meg å hoppe litt opp og ned/røre på seg. Det er mye mer effektivt enn å kle på seg (enda) flere lag med klær.

Stoffskifte,jernlager m.m er i orden hos meg også.Har vært plaget med dett ca fem år,er 45 nå.Hvor gammel er du?Har du og den indre frosten?Plagsomt,men er redd jeg må lære meg å leve med det jeg og.Har vurdert og prøve akupunktur forresten,sliter med hodepine,ryggsmerter osv i syklusen også.Lykke til for deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...