Gå til innhold

Støtteordninger ved skillsmisse.

Anbefalte innlegg

Gjest anno-67
Skrevet

Er det noen som vet hva man har rett på av støtte i forbindelse med en skillsmisse? Vet man får barnetrygd for 1 ekstra barn(har to på 15 og 17 år) og barnebidrag. Gjelden er 1.1mill og tjener ca 200.000.Den kabalen er vanskelig å få til å gå opp.

Trygdekontoret i kommunen sier at jeg ikke har rett på noe mer støtte utover barnetrygd og bidrag. Trodde jeg fikk bostøtte i det minste. Noen som vet?Trygdekontorene tolker lovverket så forskjellig at jeg lurer på om de har rett i min kommune.....

Gjest Coriolis
Skrevet

Såvidt jeg vet er det i hvert fall bostøtte når barna er under 18 år.

Skrevet

Bostøtte søker du på boligkontoret, det har ikke trygdekontoret noe med. Men det er dårlige vilkår for folk som eier i forhold til de som leier.

Husk at ungene får stipend på videregående også slik at de klarer seg sjøl med klær og lommepenger hvis det er trangt :o)

Skrevet

Bostøtte søker du på boligkontoret, det har ikke trygdekontoret noe med. Men det er dårlige vilkår for folk som eier i forhold til de som leier.

Husk at ungene får stipend på videregående også slik at de klarer seg sjøl med klær og lommepenger hvis det er trangt :o)

Men er ikke alle disse støtteordningene nå samlet under NAV?

Skrevet

Men er ikke alle disse støtteordningene nå samlet under NAV?

Men det er bare dataprogrammet som er felles, ellers er det mange kontor og alle har forskjellige oppgaver og ingen vet hva de andre gjør ;o) Det er nav trygd, nav arbeid, boligkontor, hjelpemiddelsentral, soskontor, bestillerenheten, ja, det skal ikke være lett å vite hva som går under de forskjellige.

trekantdrama...
Skrevet

Hei

Du har ikke krav på mer penger nei. Det er ikke noen økonomisk gunstig situasjon å være skilt og ha barn. Siden du har såpass store barn har du ikke krav på overgangsstøtte, tilskudd til barnepass. Siden du har så høy inntekt får du heller ikke rett til bostøtte.

Jeg vet ikke om det er netto intekten din som er 200 000 kr. eller om dette er bruttoinntekten. Dersom det er nettoinntekten så burde det gå å betjene et lån på 1.1 mill. Du får jo skattelette da som enslig forsørger, kan gå over til skatteklasse 2. Dessuten kan du jo prøve å få betale lånet over flere år, snakk med banken din du.

Skrevet

Men det er bare dataprogrammet som er felles, ellers er det mange kontor og alle har forskjellige oppgaver og ingen vet hva de andre gjør ;o) Det er nav trygd, nav arbeid, boligkontor, hjelpemiddelsentral, soskontor, bestillerenheten, ja, det skal ikke være lett å vite hva som går under de forskjellige.

Da får vi håpe dette bare er et trinn på veien til å gjennomføre NAV-reformen fullt og helt. For det er jo uttrykkelig sagt hele veien at kasteballene i systemet skal bort, dvs. man skal slippe å gå fra kontor til kontor og fortelle hele historien flere ganger.

Skrevet

Da får vi håpe dette bare er et trinn på veien til å gjennomføre NAV-reformen fullt og helt. For det er jo uttrykkelig sagt hele veien at kasteballene i systemet skal bort, dvs. man skal slippe å gå fra kontor til kontor og fortelle hele historien flere ganger.

I bydelen her er det 40 000 mennesker og kontorene ligger i hvert fall 5 km fra hverandre + noen i midten da. Det kommer aldri til å bli et kontor

Skrevet

Såvidt jeg vet er det i hvert fall bostøtte når barna er under 18 år.

Bostøtte er inntekstavhengig, jeg hadde lillemor som da gikk i barnehagen boende hos meg da vi skilte lag, men fikk ikke noe i bostøtte fordi jeg tjente for mye. Hadde vel da rundt 210.000,- brutto kanskje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...