Gå til innhold

Hvilke gjester skal bo hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til helga skal vi ha et stort familiearramgement, og det kommer mange tilreisende gjester. De aller fleste har ordnet seg selv med overnatting, men noen har vi (dvs jeg, min søster og min mor) tatt ansvar for.

Så har vi et problem. Jeg har overbooket hos oss. Mine svigerforeldre kommer + en familie med 2 voksne og 2 små barn. Vi er 5 i vår familie.

Teoretisk sett er det plass hos oss - men i praksis går det ikke. Hotell ikke noe alternativ.

Så hva gjør vi? Det er for kaldt for telt.....

Skrevet

Har du ingen naboer som har et soveanneks/gjestehytte/garasjeloft med soveplasser?

Skrevet

Har du ingen naboer som har et soveanneks/gjestehytte/garasjeloft med soveplasser?

Jooooo- jeg spurte faktisk en nabo om kjelleren deres kunne lånes, men de holdt på å bygge om, så det var byggeplass der.

De skal bort i helga, men jeg spurte ikke om å få låne huset....

En annen nabofamilie skal også bort i helga, men jeg har ikke turd å spørre dem heller.....

Uff - jeg har så lyst til å ha dem alle, men de kjenner ikke hverandre, og jeg tror ikke det er noen god løsning å ha dem oppi hverandre.....

Skrevet

Har dere flere i familien som kan "overta" noen av gjestene ?

Leie/låne en campingvogn (dersom dere har plass på tomta)?

Dersom alle skal være ute av huset mesteparten av tida, går det an å "trykke overnattingsgjester relativt tett sammen". Det er verre hvis de skal oppholde seg mye hos dere, spise mange måltider etc.

Skrevet

Har dere flere i familien som kan "overta" noen av gjestene ?

Leie/låne en campingvogn (dersom dere har plass på tomta)?

Dersom alle skal være ute av huset mesteparten av tida, går det an å "trykke overnattingsgjester relativt tett sammen". Det er verre hvis de skal oppholde seg mye hos dere, spise mange måltider etc.

''Har dere flere i familien som kan "overta" noen av gjestene ?"

Nei - dessverre. De som har plass, har allerede sagt ja til gjester... Det finnes en hytte i familien, men den ligger litt kronglete til og er ikke noe grei å komme seg til i mørket - verken for svigers eller for de med ungene.

''Leie/låne en campingvogn (dersom dere har plass på tomta)?''

Svigers pleier å ha med campingvogn, og det var nok derfor jeg feilkoblet litt da jeg sa ja til alle. Nå vil de ikke ha med seg vogna over fjellet pga fare for snø, så da skal de bo inne... Vet ikke om andre som har campingvogn tror jeg. Men det var en god idé! Skal spørre mannen min.

''Dersom alle skal være ute av huset mesteparten av tida, går det an å "trykke overnattingsgjester relativt tett sammen". Det er verre hvis de skal oppholde seg mye hos dere, spise mange måltider etc.''

Det blir nok å være mye hos oss, med unntak av lørdag kveld.....

Skrevet

Lei en campingvogn?

Det var ikke så dumt. Hvor mye koster det tro, fra fredag til mandag? Hvem leier ut campingogn?

Vi har plass utenfor huset.

Pekkaline!!!!! hun har jo campingvogn :-)

Skrevet

Bruk madrasser på gulvet. Bør gå greit. Vi har vært maaaange flere som har overnattet hos min bror og hans familie:-)

Skrevet

Det var ikke så dumt. Hvor mye koster det tro, fra fredag til mandag? Hvem leier ut campingogn?

haha, nå flirte jeg :) Ja jeg har vogn, men den står litt fast på moisand. Det er bygget platting rundt, så derfor vrien. Jeg skulle gjerne hjulpet deg, men det er en viss mulighet for at vi selv må ta den i bruk pga tunellene/E18 stenger totalt til helga. Jentungen skal på turnstevne i den kanten tidlig lørdag morgen. De leier ikke ut små hytter på campingen der du bor da? Firmahytter dere kan bruke? Håper det finnes en løsning. Jeg sier som alltid: -det ordner seg for snille jenter...og gutter :) Lykke til!

Gjest mener jeg
Skrevet

Jooooo- jeg spurte faktisk en nabo om kjelleren deres kunne lånes, men de holdt på å bygge om, så det var byggeplass der.

De skal bort i helga, men jeg spurte ikke om å få låne huset....

En annen nabofamilie skal også bort i helga, men jeg har ikke turd å spørre dem heller.....

Uff - jeg har så lyst til å ha dem alle, men de kjenner ikke hverandre, og jeg tror ikke det er noen god løsning å ha dem oppi hverandre.....

Joda det går greit. Ikke ta sorgene på forskudd.

Gjest mange muligheter i byen.
Skrevet

Du vet jo at hamresanden leier ut både hytter og leiligheter. Dessuten har kristiansand motell og det er jo ikke så dyrt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei - dessverre. De som har plass, har allerede sagt ja til gjester... Det finnes en hytte i familien, men den ligger litt kronglete til og er ikke noe grei å komme seg til i mørket - verken for svigers eller for de med ungene.

Svigers pleier å ha med campingvogn, og det var nok derfor jeg feilkoblet litt da jeg sa ja til alle. Nå vil de ikke ha med seg vogna over fjellet pga fare for snø, så da skal de bo inne... Vet ikke om andre som har campingvogn tror jeg. Men det var en god idé! Skal spørre mannen min.

''Dersom alle skal være ute av huset mesteparten av tida, går det an å "trykke overnattingsgjester relativt tett sammen". Det er verre hvis de skal oppholde seg mye hos dere, spise mange måltider etc.''

Bare en liten kommentar off topic: Det er bedre å ikke bruke fnutter (som lager de gule rutene) om du ikke helt vet hvordan det fungerer. her ble det noe merkelig med siteringen din og egne kommentarer.

Skrevet

Jeg syns dere kan ta med de inviterte på valget - forklar til svigers at dere har overbooket fordi dere trodde de skulle bo i campingvognen sin, og at dere nå lurer på om de har noen ideer. Kanskje de selv vil foretrekke å bo på motell framfor altfor tett på noen de ikke kjenner?

Skrevet

La alle ungene sove sammen i kjellerstua? (hvis dere har det, da!)

Flatsenger fra IKEA i andre rom? Koster 200,- pr stk Evt madrasser på gulvene?

Flytt en unge eller to inn i senga til dere. Det funker for en natt eller to. Minsten i midten og nestminsten anføttes.

Skrevet

For en tid tilbake hadde vi elleve overnattingsgjester, og vi er fire selvoss.

:-) Det gikk for to netter det også.

Skrevet

For en tid tilbake hadde vi elleve overnattingsgjester, og vi er fire selvoss.

:-) Det gikk for to netter det også.

*imponert* Hvordan i all verden løste dere det? Jeg hadde aldri hatt plass i mitt lille rekkehus, tror jeg.

Skrevet

Leie ?

Kanskje hos en campingvognforhandler. Det er flere som driver med utleie her jeg bor, men det hjelper ikke deg stort siden du ikke bor her..

Det er relativt dyrt å leie campingvogn. Men nå der det utenfor sesongen, så det kan jo hende du kommer rimelig fra det.

Skrevet

haha, nå flirte jeg :) Ja jeg har vogn, men den står litt fast på moisand. Det er bygget platting rundt, så derfor vrien. Jeg skulle gjerne hjulpet deg, men det er en viss mulighet for at vi selv må ta den i bruk pga tunellene/E18 stenger totalt til helga. Jentungen skal på turnstevne i den kanten tidlig lørdag morgen. De leier ikke ut små hytter på campingen der du bor da? Firmahytter dere kan bruke? Håper det finnes en løsning. Jeg sier som alltid: -det ordner seg for snille jenter...og gutter :) Lykke til!

Så du har den der oppe? Ja, ja....det var jo synd!

Jeg ringte de to vi vet om som har campingvogn. Den ene familien hadde solgt den i sommer, den andre familien hadde kjørt den opp til Valle for en uke siden :-(

Men nå vil visst de gamle kjøre over fjellet likevel med sin vogn. Håper ikke det kommer snø.

Da løser det seg!

Skrevet

Bare en liten kommentar off topic: Det er bedre å ikke bruke fnutter (som lager de gule rutene) om du ikke helt vet hvordan det fungerer. her ble det noe merkelig med siteringen din og egne kommentarer.

Jeg vet veldig godt hvordan en gjør det (det var faktisk jeg som fant det ut i sommer :-) ) - det ble bare helt feil i går!

*s*

Skrevet

La alle ungene sove sammen i kjellerstua? (hvis dere har det, da!)

Flatsenger fra IKEA i andre rom? Koster 200,- pr stk Evt madrasser på gulvene?

Flytt en unge eller to inn i senga til dere. Det funker for en natt eller to. Minsten i midten og nestminsten anføttes.

Vi har ikke kjeller. Svigers lurer på om de skal kjøre med vogna over fjellet likevel nå.....

Har spurt to familier vi visste hadde campingvogn, men den ene familien hadde solgt den, de andre hadde kjørt den bort for vinteren.

:-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...