Gå til innhold

Feil på minnebrikke i kamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte i sommer en ny minnebrikke til digitalkameraet mitt og den har funket helt fint frem til nå. På lørdag skulel jeg legge over bildene til den bærbare pc'n og da skjedde det ett eller annet. Heldigvis fikk jeg lagt over alt før det skar seg! Først hadde et av bildene plutselig fått feilmeldingen "feil bildeformat" eller noe sånt og så går hele kameraet i heng og når jeg slår det av og på igjen får jeg melding om "feil på minnebrikken". Er det bare å kaste den?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Virker ikke citoyens forslag, så har du sikkert garanti på minnebrikken ettersom du kjøpte den i sommer.

Skrevet

Virker ikke citoyens forslag, så har du sikkert garanti på minnebrikken ettersom du kjøpte den i sommer.

Hadde jeg nå bare hatt kvitteringen på den så... Den kosta 150,- på tilbud så jeg har ikke spart på kvitteringen vet du. Typisk meg.

Skrevet

Du kan prøve å formatere den fra kameraet.

Hvordan gjør jeg det!?

Skrevet

Jeg får stadig slike feilmeldinger på min minnebrikke. Da må jeg formatere brikken om igjen (fra mitt kamera). Husker ikke i farten hvordan det gjøres, for jeg har fått hjelp med å gjøre dette. Ta med kameraet ditt til en fotobutikk så hjelper de deg kanskje.

Skrevet

Jeg får stadig slike feilmeldinger på min minnebrikke. Da må jeg formatere brikken om igjen (fra mitt kamera). Husker ikke i farten hvordan det gjøres, for jeg har fått hjelp med å gjøre dette. Ta med kameraet ditt til en fotobutikk så hjelper de deg kanskje.

Det er sikkert noe min kjære kan hjelpe meg med, han kommer hjem om et par dager. :o) Så får jeg bare bruke den gamle brikken så lenge. Takk og takk!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hadde jeg nå bare hatt kvitteringen på den så... Den kosta 150,- på tilbud så jeg har ikke spart på kvitteringen vet du. Typisk meg.

Da er det sikkert verre. Men 150 kroner er jo ikke et voldsomt tap, da. Må kjøpe dyrere og kjappe brikker vett'u, er best til speilrefleks (er det ikke det du har, da?). :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvordan gjør jeg det!?

Hva slags kamera har du?

På min Canon EOS 400D gjør jeg som følger:

Går inn på menyen, arkfane 3 (den som ser ut som tre verktøyer) nederst står det Formatere. Er nok ganske likt uavhengig av kamera.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det hender av og til at brikken er herpa og at formatering ikke hjelper, men å formattere i kameraet er ikke noen heksekunst å gjøre selv om brikken er intakt. Og i Lillemus sitt tilfelle har ho jo fått ut bildene, så da er det nok ikke noe problem uansett.

Skrevet

Da er det sikkert verre. Men 150 kroner er jo ikke et voldsomt tap, da. Må kjøpe dyrere og kjappe brikker vett'u, er best til speilrefleks (er det ikke det du har, da?). :-)

Nei, jeg har ikke speilrefleks dessverre. *Ønske seg*

Skrevet

Hva slags kamera har du?

Går inn på menyen, arkfane 3 (den som ser ut som tre verktøyer) nederst står det Formatere. Er nok ganske likt uavhengig av kamera.

Har Canon Ixus 50 (?), skal sjekke når jeg kommer hjem om det funker på den måten du beskriver. :o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har Canon Ixus 50 (?), skal sjekke når jeg kommer hjem om det funker på den måten du beskriver. :o)

Canon pleier være ganske like i menyene enten de er speilrefleks eller ikke.

Skrevet

Hva slags kamera har du?

Da jeg satte i minnekortet igjen nå så funket det!? Skjønner ingenting jeg. Tok noen prøvebilder som jeg så overførte til pc'n og så formaterte jeg minnebrikken. Håper den funker osm den skal nå da. Takk for hjelpen forresten! :o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Da jeg satte i minnekortet igjen nå så funket det!? Skjønner ingenting jeg. Tok noen prøvebilder som jeg så overførte til pc'n og så formaterte jeg minnebrikken. Håper den funker osm den skal nå da. Takk for hjelpen forresten! :o)

Det skjer av og til at minnebrikker oppfører seg rart uten at det er noe i veiene med dem, og da kan man oppleve som deg at den plutselig fungerer igjen. Er jo i grunnen det kjekkeste, det da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...