Gå til innhold

litt spesielt hos tannlegen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt anbefalt en tannlege som jeg har gått til en stund.

Hun er flink, men det som er litt spesielt er at hun ikke har noe lukket venterom.Hun jobber også helt selvstendig uten noen assistenter.

Det er alltid mange mennesker der, som faktisk sitter og venter i rommet ved siden av med en stor åpning i veggen(uten dør)inn til tannlegekontoret.

Denne tannlegen er veldig spesiell og sier mye rart , både personlig og ang. tennhelsen til klienten.

Alle opplysninger blir snakket høyt om, og hun snakker høyt.

Når jeg skal bestille ny time, og kommunisere med henne etter timen, sitter alle og tar del i samtalen.

Jeg synest det er litt ubehagelig, men er det egentlig noen regler eller lover mot å ha det slik?

Skrevet

Det vet jeg ikke. Men ikke tale om om jeg hadde gått til den tannlegen! :-)

Skrevet

Det vet jeg ikke. Men ikke tale om om jeg hadde gått til den tannlegen! :-)

he he man ofrer mye for å få det billigere ....

Skrevet

he he man ofrer mye for å få det billigere ....

Ja, det er sant. Sannelig dyrt nok hos tannlegen!

Skrevet

En skulle nesten tro at tannleger burde hatt taushetsplikt? og da må de jo minst ha en dør mellom deg og neste pasient... Hør med kommunelegen kanskje?

Jeg ville ikke gått der nei...

hvorfor skjer dette??
Skrevet

På lik linje med andre helsearbeidere, har selvsagt tannlegene også taushetsplikt. De har også autorisasjon som i ytterste konsekvens kan trekkes tilbake hvis de ikke driver forsvarlig yrkesutøvelse. Jeg hadde uten tvil skrevet noen ord til fylkeslegen og beskrevet forholdene.

Skrevet

Tannleger har, som alt annet helsepersonell, taushetsplikt. Taushetsplikten innebærer ikke bare at tannlegen skal la være å fortelle andre om din tannhelse (og andre ting hun får vite fordi hun er din tannlege). Hun skal også hindre at andre mennesker har tilgang til disse opplysningene, og det gjør hun ikke når andre pasienter kan overhøre det som blir sagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...