Gå til innhold

Jobbsøking

Anbefalte innlegg

Gjest jobbsøkende
Skrevet

Jeg har fått en kvalifikasjon som er relativt ettertraket nå om dagen og ble fortalt jobbene stod i kø men det viser seg nå at det ikke var så lett å finne disse allikevel.

Lurer på hvordan man skal gå fram om man skal kontakte bedrifter som i utgangspunktet ikke har utlyst noen stillinger.

Kan jeg ringe og spørre bare? Skal jeg be om å få snakke med daglig leder? Spørre sekretæren om han/hun har hørt noe?

Kvier meg litt for å møte opp uanmeldt fordi jeg er en smule sjenert :-) men om jeg skulle det hvordan går jeg fram? Ha med attester osv?

Vanskelig dette.

Skrevet

Dette kan jeg endel om.

Du lager deg en CV, det er viktig.

Så må du lage deg et skriv, hvor du får frem hva du ønsker å si under et møte med bedriften. Dette er viktig huskelapp for deg selv, hvis du kommer så langt at du kan komme til et møte.

Øv deg på hva du vil si.

Ikke møt uanmeldt til bedriften, det skal mye til for at de kan ta i mot deg, men ring på forhånd.

Skriv opp en liste over de bedriftene du kunne tenkt deg å jobbe i, ranger dem gjerne, så ringer du først dit hvor du minst vil ha jobb.

Årsaken til det er at du har fått litt trening før du ringer dit hvor du vil jobbe mest.

Tørrtren litt hjemme før du ringer, så du får frem budskapet ditt enkelt og greit.

Så spør du etter de som har ansvaret for ansettelser i bedriften og spør om et møte hvor du vil presentere deg selv og at du er interessert i å skaffe deg jobb.

Ikke spør om de har tid til å møte deg, da vil de garantert si nei, men si "kan det passe onsdag kl 13".

Lykke til:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...