Gå til innhold

Hva koster en kalkun?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva koster det og hvor mange voksne regner man på en kalkun? Hvordan lager man den?

Fikk ett tips om å ha det som mat på voksenbursdagen til sønnen i huset, servert kald.

Hva kan jeg ha av tilbehør da?

Skrevet

Spørsmålet ditt blir omtrent som å spørre hvor mye en bil koster, og hvor mye en den bruker pr. mil.

Kalkuner fås i mange størrelser, og prisene varierer veldig. De billigste (når det er sesong for dette) koster rundt 30,- pr. kilo, men du må nok ut med mere nå.

Skrevet

Spørsmålet ditt blir omtrent som å spørre hvor mye en bil koster, og hvor mye en den bruker pr. mil.

Kalkuner fås i mange størrelser, og prisene varierer veldig. De billigste (når det er sesong for dette) koster rundt 30,- pr. kilo, men du må nok ut med mere nå.

hehe, er ikke så dreven husmor enda skjønner jeg:o)

Men hvor mange kilo trenger jeg til 8 voksne og 4 barn da tro? Ble det litt bedre formulert?

Er det vanskelig å få tak i nå på denne tiden? Kunne tenkt meg de derre som ligger i eske fra Prior.

Noen tips til tilbehør når det skal serveres kaldt da? Og tilberedning, hvordan??

Gjest sola mi
Skrevet

Men hvor mange kilo trenger jeg til 8 voksne og 4 barn da tro? Ble det litt bedre formulert?

Er det vanskelig å få tak i nå på denne tiden? Kunne tenkt meg de derre som ligger i eske fra Prior.

Noen tips til tilbehør når det skal serveres kaldt da? Og tilberedning, hvordan??

Ta deg en tur på kiwi, rema 1000 og coop obs og sjekk hva prisene er. Det varierer etter årstid og tilbud fra 29-79 pr. kilo.

En halv kilo til hver voksne person, beregn to barn til en voksen hvis det ikke er snakk om tenåringer da..for de spiser som to voksne av og til he..he..

Det finnes bruksanvisning inni hver eske. Skal stå en lang stund på svak varme inni stekovn.

Når den skal serveres kald så ville jeg kjøpt ferdige noen esker med forskjellige salater. Potetsalat og waldorfsalat er mye brukt. Kjøp baguetter som kan stekes i ovn rett før serveres. Det er ekstra godt. Det går også ann å lage saus til, men det er ikke nødvendig når det serveres kaldt.

Lykke til.

Skrevet

Myyye enklere:-)

Mener at de anbefaler 500 gram pr. pers. Dvs. at du trenger en kalkun på 5 kilo.

Jeg har aldri servert den kald før. Bare varm med poteter, saus, stuffing og grønnsaker.

Tror jeg ville satsa på noe godt brød/baguetter, salat, waldorf og potetsalat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...