Gå til innhold

Om noe blir stoppet i tollen

Gjest Må jeg da betale varene?

Anbefalte innlegg

Gjest Må jeg da betale varene?
Skrevet

Hvis noe blir stoppet i tollen, og man allerede har betalt for dette..hva skjer da? Mista man pengene man betalte det med eller får man det tilbake?

Jeg er bare litt usikker der.

Det gjelder legemiddel, som ikke er lovlig ennå i norge, men som ikke er straffbart.

Men vil bare ha svar på mitt spørsmål, og ikke diskutere hvor lurt dette er eller utover det.

Håper på svar. Takk.

Skrevet

Du får ikke tilbakebetalt pengene du har betalt for varene, det er i såfall tollen som tar det og det blir ikke tilbakelevert til dem du har kjøpt det fra.

Du risikerer også en bot i tillegg for å føre inn ulovlige varer til landet.

Siden du ikke vil høre at det er dumt å ta inn varer fra utlandet som ikke er lovlige, så skal jeg la være å si at det er det..

Men det jeg kan si, er at de i de aller fleste tilfeller faktisk blir sjekket, og særlig medisiner fra f.eks nettapotek.

Persille1365381127
Skrevet

Du mister varene, pengene du har betalt for dem - og får bot for å ha forsøkt å smugle.

Skrevet

Du får selvsagt ikke pengene igjen, nei. Jeg vet ikke helt hva du mener med at de ikke er lovlige men heller ikke straffbare. Er de reseptbelagt i Norge, men ikke i "utlandet", så er det kanskje helt greit å ta med? Hvis de ikke er tillatt i det hele tatt i Norge, kan du sikkert få en bot også.

Skrevet

Hvis du har tenkt å bestille fra et nettapotek, er sjansen for at den blir stoppet i tollen veldig stor, så jeg ville aldri tatt sjansen på å bestille noe ulovlig. Men dersom du selv skal til utlandet og kjøper med deg noe piller så hadde jeg ikke vært så engstelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...