Gå til innhold

Fetende mat?!

Gjest jamie6

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg hører om mat som man bør holde seg unna fordi den er fetende. Å spesielle mat retter som er extra fetende, Og så er det noen retter som man legger fortere på seg av..

Det jeg lurer på er 2 ting, jeg er ca 163cm. Hvor mye kj eller cal er normalt for meg som er jente å spise? og hva bør jeg ikke overgå?

Å spørsmål 2, kan noen fortelle meg detaljert hvilke matretter som man legger på seg av og hvilke man legger extremt hurtig på seg av, og hvilke er extremt fetende?

takk for hjelpen til dem som kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør sikkert ligge på rundt 2200 kcal i døgnet om du ikke rører deg spesielt mye, om du skal holde vekten stabil.

Når det gjelder fetende og ekstremt fetende mat så hold deg til grove brødsorter, magert pålegg, kylling / fisk / så rent kjøtt som mulig (friterte greier er skikkelig fy!) og masse grønnsaker og frukt.

Pommes frites, godterier og brus er det greit å holde seg unna til daglig, men i helgene er litt lov, man skal ikke bli fanatisk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør sikkert ligge på rundt 2200 kcal i døgnet om du ikke rører deg spesielt mye, om du skal holde vekten stabil.

Når det gjelder fetende og ekstremt fetende mat så hold deg til grove brødsorter, magert pålegg, kylling / fisk / så rent kjøtt som mulig (friterte greier er skikkelig fy!) og masse grønnsaker og frukt.

Pommes frites, godterier og brus er det greit å holde seg unna til daglig, men i helgene er litt lov, man skal ikke bli fanatisk heller.

Noen spesielle middager jeg ikke bør spise?

Tenker på norsk middag. Hvilke av de vanlige middagene er mest fetende?

Har maten noen innvirkning på hvor kroppen velger å legge overskuddet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spiser vanlig men sunt

Du kan lage kjøttkaker av karbonadedeig, og du kan ha mindre saus på potetene. Om du spiser fisk er det bedre å ha fisk i ovnen enn å steke, og det er også bedre enn fiskekaker og fiskeboller. Men du kan spise det også, men ha f.eks. ikke så mye hvit saus på potetene (der er det smør og hvetemel).

Ha grønnsaker til, og helst rå gulerøtter i steden for kokte.

Du kan kjøpe fullkorns-spaghetti og pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Noen spesielle middager jeg ikke bør spise? Tenker på norsk middag. Hvilke av de vanlige middagene er mest fetende?''

Jeg synes ikke du skal være så opphengt i hvilke middager du bør og ikke bør spise. Selv spiser jeg alt, men med måte og jeg har masse grønnsaker til når det går an og holder meg litt unna sauser. Spiser gjerne pannekaker med bacon til jeg!

''Har maten noen innvirkning på hvor kroppen velger å legge overskuddet? :)''

Niks. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...