Gå til innhold

Svigerforeldre og daarlig samvittighet...

Anbefalte innlegg

Gjest Angela25
Skrevet

Mine svigerforeldre er toppers!Maa bare si det forst! De har bare sonnen sin,som jeg er saa heldig aa vaere sammen med:-) Da han jobber til kvelden hver dag, synes jeg det er saa godt aa bare slappe av sammen med han og dattera mi i helgene,leie oss en film,gaa ut aa spise,eller vi lager noe godt sammen.

Foreldrene er veldig knyttet til han, og er blitt det til oss ogsaa. De ser helst at vi skulle bodd der, og gleder seg saann til hvert besok av oss. De onsker at vi skal ligge over i helgene, og det gjorde vi, hver helg det forste halvaaret vi bodde sammen.

I sommer bodde vi hos dem, og de elsket det:-) Men da vi kjopte oss ei leilighet i august, synes jeg det er saa godt aa vaere her aa slappe av...selvsagt besoker vi dem, vi ser hverandre hver uke. Men naa begynner jeg aa faa litt daarlig samvittighet her...Jeg onsker aa vaere hjemme i helgene, i allefall de fleste helger. De forstaar at vi onsker aa vaere i vaart eget hjem, men likevel...De blir litt skuffet naar vi ikke kommer en helg...De har ikke muligheten til aa ligge over her...For mannen min er det greit samme hva vi gjor, saa dette staar paa meg.Hmmm...

Hva ville dere gjort? Er jeg egoistisk som onsker tid alene med mann og barn i vaart eget hjem?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Overnatte hos svigerforeldrene hver eneste helg? Det var da voldsomt! Godt at dere har et fint forhold, men her virker det som om svigerforeldrene dine har skaffet seg et avhengighetsforhold til dere.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å være mer hjemme hos dere selv, det er tross alt det som er mest naturlig for voksne mennesker. Så får dere heller holde kontakten med besøk nå og da.

Skrevet

Hvor gammel er kjæresten din? Sikkert på høy tid å kappe navlestrengen..?! Det er da ikke normalt å overnatte hos foreldrene hans hver helg - bortsett fra i studietida, kanskje.

Gjest Angela25
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1192561493' post='3696931]

Hvor gammel er kjæresten din? Sikkert på høy tid å kappe navlestrengen..?! Det er da ikke normalt å overnatte hos foreldrene hans hver helg - bortsett fra i studietida, kanskje.

Vi har et veldig fint forhold alle sammen, og det har vaert naturlig aa overnattet der, ogsaa fordi vi har venner i samme bygda som dem. Men naa som vi har kjopt vaart eget hjem,onsker jeg aa vaere her:-)

Gjest Angela25
Skrevet

Overnatte hos svigerforeldrene hver eneste helg? Det var da voldsomt! Godt at dere har et fint forhold, men her virker det som om svigerforeldrene dine har skaffet seg et avhengighetsforhold til dere.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å være mer hjemme hos dere selv, det er tross alt det som er mest naturlig for voksne mennesker. Så får dere heller holde kontakten med besøk nå og da.

Takk for svar:-) Da bekrefter det jeg allerede foler...de er jo spanjoler, dattera mi og jeg norsk. Jeg ser at slike familieforhold er normalt her i Spania, men jeg er ingen spanjol....

hidi, the scorpion
Skrevet

Kjære deg, jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet! Jeg har selv en sønn på 23 som er samboer, og hadde de kommet hver helg, så hadde jeg begynt å lure....

Synes du oppfører deg som den perfekte svigerdatter, og det vil hans foreldre innse med tiden.

Skrevet

Jeg hadde nok trappet ned på besøket etterhvert ja. Minner meg svært om mitt eks-ekteskap.... Var knapt en helg at vi ikke var der, om ikke jeg gadd være med så var han der alikevel.

Min eks-svigermor var en gang litt fortørnet over naboens datter, det var jo sikkert to _uker_ siden hun hadde vært hos foreldrene sine! Jeg prøvde forsiktig å si at det var ikke så lenge det da og hun hadde jo mann og barn og eget hjem og sånt også, men ble bare møtt av et fnys...

*Håper hun klarer å huske dette når hun selv blir gammel*

Skrevet

Nei du er langt ifra egoistisk :) Du må bare forklare behovet ditt. Klart det ikke kan fortsette slik bestandig :) Begynn nå med annehver helg en periode kanskje?

Gjest Angela25
Skrevet

Nei du er langt ifra egoistisk :) Du må bare forklare behovet ditt. Klart det ikke kan fortsette slik bestandig :) Begynn nå med annehver helg en periode kanskje?

Takk skal du ha:-)

Ja jeg har begynt aa trappe ned, og jeg tror virkelig de forstaar mitt behov for aa vaere i mitt eget hjem, samtidig som de savner oss veldig...Men men...De er jo spanjoler vet du, og veldig familiekjaere:-)

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg hadde nok trappet ned på besøket etterhvert ja. Minner meg svært om mitt eks-ekteskap.... Var knapt en helg at vi ikke var der, om ikke jeg gadd være med så var han der alikevel.

Min eks-svigermor var en gang litt fortørnet over naboens datter, det var jo sikkert to _uker_ siden hun hadde vært hos foreldrene sine! Jeg prøvde forsiktig å si at det var ikke så lenge det da og hun hadde jo mann og barn og eget hjem og sånt også, men ble bare møtt av et fnys...

*Håper hun klarer å huske dette når hun selv blir gammel*

Ja, man har behov for litt "alene" tid ogsaa, sammen med mann og barn:-) Og svigerforeldrene mine forstaar dette veldig godt,tror jeg...Men de savner oss veldig naar vi ikke er der, og jeg faar daarlig samvittighet...De er jo saa gode,og ser paa det som en gave hvis de faar passe dattera mi!!:-) Det har de sagt, og jeg tror dem:-)

Man skal lete lenge etter saanne som de!:-)Men for meg saa kan det bli litt i meste laget enkelte ganger ja...

Skrevet

Takk skal du ha:-)

Ja jeg har begynt aa trappe ned, og jeg tror virkelig de forstaar mitt behov for aa vaere i mitt eget hjem, samtidig som de savner oss veldig...Men men...De er jo spanjoler vet du, og veldig familiekjaere:-)

Dere er heldige også da som har slike besteforeldre til deres barn. Familie betyr sikkert like mye verden over, men ikke alle klarer å ha så ofte kontakt som man skulle ønske. Dere finner sikkert en gylden middelvei :)

Gjest Angela25
Skrevet

Kjære deg, jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet! Jeg har selv en sønn på 23 som er samboer, og hadde de kommet hver helg, så hadde jeg begynt å lure....

Synes du oppfører deg som den perfekte svigerdatter, og det vil hans foreldre innse med tiden.

Takk:-)

Jeg tror de er veldig fornoyde med meg, det virker saann:-)

De gangene vi kommer, disker mora opp med livretten min og faren kjoper inn god vin,som han vet jeg liker! Vin er kultur her:-) De er veldig varme,gode mennesker som jeg er blitt veldig glade i:-) Men jeg tror de forstaar mitt behov for aa vaere i mitt eget hjem, samtidig som at de blir litt skuffet hvis de ikke faar se oss en helg...

Jeg har kanskje ingen grunn til aa ha daarlig samvittighet, men det sniker seg inn likevel...Men det er godt aa hore at dere er av samme oppfatning som meg:-)

Skrevet

Siden du har et kjempegodt forhold til svigerforeldrene dine, kan du jo ta en samtale med dem om dette. Du kan fortelle at det er endel ting som er ulikt i Norge og i Spania og at du setter utrolig stor pris på gjestfriheten i Spania og at du alltid føler deg så velkommen hjemme hos dem. Samtidig er det litt uvant for deg at de ønsker at dere skal være hos dem hver helg. Du er tross alt norsk og vant til norske forhold. Du forteller at du er kjempeglad for at dere har tilbud om å være hos dem så ofte, men at du kjenner at du har behov for at dere tre også er alene som familie innimellom. Derfor håper du de forstår at dere har behov for endel helger alene, men at dere gjerne vil overnatte hos dem (f.eks. en helg i mnd. hvis det er noe du synes er okei?).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...