Gå til innhold

Rettigheter ang ferie og turnusjobbing! Hjelp!

Gjest Har ikke anelse...er bare forvirra her!

Anbefalte innlegg

Gjest Har ikke anelse...er bare forvirra her!
Skrevet

Min samboer jobber turnus. Altså 2 uker på og 2 av. De får fast lønn i mnd, men siden de faktisk jobber noen timer mer enn det de får utbetalt, så blir disse timene satt til gode, og spart opp. Dette kan de enten bruke på å ta ut fridager med lønn, eller rett og slett bare få utbetalt pengene.

Nå skal min samboer slutte, og hadde en masse timer oppspart. Men nå når han skulle få det så har sjefen sagt at han ikke får det . Fordi han mener de ikke har rett på ferie, og derfor ble disse timene han hadde oppspart, brukt til ferien.

Men synes ikke dette er logisk i d hele tatt.

De har jo hatt denne ordningen i alle år, men sjefen mener at dette ble endret på nå i 2007.

Alle mener min samboer har rett..og det dumme er jo at han ikke er organisert. Dette frarådet sjefen hans når han begynte der, og det var en som fikk sparken fordi han hadde tenkt å organisere seg.

Så..er det ingen lovverk eller noe der vi har dette på svart hvitt som han kan vise til sjefen? For han sier bare at de tar feil (samboer og hans kollegaer). Thats it..

Hjelp..??

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

Altså når min samboer tok ut ferie så fikk han bare feriepenger, noe alle har rett på. Han ble altså strøket disse timene han hadde oppspart og ikke fått lønn for enda.. men fikk ikke lønna...

Er så utrolig dårlig på å forklare.

Men han mistet altså både timer og lønn..for å ha ferie.. altså det blir som at han betalte penger til arbeidsgiveren for å ha ferie!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...