Gå til innhold

dusjkabinettet-sidene

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Glass sidene" er umulig å få rene. Vi har et ganske nytt (jula) kabinett, men hver gang må jeg gi opp å få bort de hvite/grå skjoldene. Det kjennes glatt ut men de var ikke der da vi kjøpte det. Har prøvd å vaske med div midler beregenet til dette. Siste gang nå så prøvde jeg ren salmiakk på fille, men neida... Sukk!

Hva i alle dager gjør jeg?? Det virker som det er inni glasset, men de var som sagt ikke der da jeg handler. Det er også renner, ikke bare "vannflekker"

Skrevet

Prøv sånn spray spesielt beregnet for baderom. Min erfaring er at den løsner såperester og slikt mye bedre enn andre vaskemidler.

Skrevet

Prøv sånn spray spesielt beregnet for baderom. Min erfaring er at den løsner såperester og slikt mye bedre enn andre vaskemidler.

Ja, jeg har jif-baderom-spray. Den gjør sitt med resten av kabinettet, men altså ikke sidene....

Skrevet

Er fristet til å prøve stålull. Den riper jo ikke så lenge den skummer har jeg hørt...pfff gir snart opp.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Har du prøvd med litt zalo i vaskevannet? Og microkluter?

Vask med microklut og zalovann, spyl, vask med helt ren microklut.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1192628705' post='3697421]

Har du prøvd med litt zalo i vaskevannet? Og microkluter?

Vask med microklut og zalovann, spyl, vask med helt ren microklut.

Har prøvd med ren zalo. Husket også på tipset om avispapir, og nå skal jeg prøve cola! Stemmer ikke det at det er en variant?

Skrevet

Salmiakk fjerner fett, men grått belegg i dusjen er gjerne kalk.

Har du prøvd eddik?

Skrevet

Salmiakk fjerner fett, men grått belegg i dusjen er gjerne kalk.

Har du prøvd eddik?

Nei det har jeg ikke prøvd!! :) Ble glad for å høre noe jeg ikke har forsøkt, men må en tur å kjøpe det da. Takk! Får man bort kalk med det? *wow*

Skrevet

Nei det har jeg ikke prøvd!! :) Ble glad for å høre noe jeg ikke har forsøkt, men må en tur å kjøpe det da. Takk! Får man bort kalk med det? *wow*

Eddik er surt, kalk er basisk. Så hvis det er kalk, skal det hjelpe.

Skrevet

Er fristet til å prøve stålull. Den riper jo ikke så lenge den skummer har jeg hørt...pfff gir snart opp.

Ikke prøv vanlig stålull ihvertfall!!

Men jeg har kjøpt en annen skrubbedings som jeg har brukt på komfyr etc, og den riper ikke opp emaljen ihvertfall. Tradisjonell stålull kan jo bare brukes på selve støpejernsplata....

Gjest Vekten87
Skrevet

hos de levrandørene som har butikker kan du kjøpe spesial middel for bruk til dusj og slik.. jeg har prøvd det og det er bra..

Skrevet

Ikke prøv vanlig stålull ihvertfall!!

Men jeg har kjøpt en annen skrubbedings som jeg har brukt på komfyr etc, og den riper ikke opp emaljen ihvertfall. Tradisjonell stålull kan jo bare brukes på selve støpejernsplata....

hehe, nei jeg hoppet over den :) Jeg har brukt stålull på plastmøblene i hagen før, og det går fint så lenge de skummer. Men jeg våger ikke i dette tilfellet nei. Ut å kjøpe eddik tenker jeg.

Skrevet

hos de levrandørene som har butikker kan du kjøpe spesial middel for bruk til dusj og slik.. jeg har prøvd det og det er bra..

Om ikke eddik virker så skal jeg dra innom en slik butikk i morgen takk. De må i det minste kunne tipse meg litt.

Skrevet

Jeg syns jeg får bort mer av skjoldene når jeg bruker en mikrofiberklut for glass i kombinasjon med baderomsspray.

Må gnukke og gni endel da.

Skrevet

Jeg syns jeg får bort mer av skjoldene når jeg bruker en mikrofiberklut for glass i kombinasjon med baderomsspray.

Må gnukke og gni endel da.

Ja det andre fett og såperester) forsvinner greit ved gnikking. Noen sier det er kalk kanskje, så da er det kanskje ikke hjelp i vanlige vaskemidler.....

Skrevet

Jeg bruker skrubbevotter på hendene, slike man peeler huden med. Funker på glassbyggestein hvertfall :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Forsøk en blanding med hvit eddik og vann. Ta det på en sprayflaske, til har de tøffe flekker bruk en del eddik og tre deler vann!

Skrevet

Forsøk en blanding med hvit eddik og vann. Ta det på en sprayflaske, til har de tøffe flekker bruk en del eddik og tre deler vann!

Takk! :)

Skrevet

Jeg bruker skrubbevotter på hendene, slike man peeler huden med. Funker på glassbyggestein hvertfall :-)

Jøss, det har jeg ikke tenkt på :) Takk!

Skrevet

Jeg gjør som mij - skrubbevanter på hendene, og litt ajax/jif e.l., så blir det blankt og fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...