buzzy Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har fått rød stearin på en duk som er grønn. Hvordan får jeg bort stearinflekken uten at duken blir misfarget? Noen som har et lurt tips til meg? Da blir jeg veldig glad :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Putt hele greia i fryseren og pirk det av etterpå. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Putt hele greia i fryseren og pirk det av etterpå. Og om det blir noe igjen etter det, så legg trekkpapir eller kjøkkenpapir på flekken og stryk. 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 legg det i frysen i noen dager... skal hjelpe. selv fikk jeg det ikke helt bra når jeg gjorde det.. så vask den etter på noen ganger... 0 Siter
mbf Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Om det er en bomullsduk, kan du koke den i vaskemaskina, 95 grader. Ikke kok kunstige fibre, da får du krøll som aldri går bort. Kanhende fargen blir litt blassetterpå, men du trenger ikke bruke sterkt vaskemiddel, her er det varmen i vaskevannet som teller. Jeg har gjort dette selv. 0 Siter
mbf Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Om det er en bomullsduk, kan du koke den i vaskemaskina, 95 grader. Ikke kok kunstige fibre, da får du krøll som aldri går bort. Kanhende fargen blir litt blassetterpå, men du trenger ikke bruke sterkt vaskemiddel, her er det varmen i vaskevannet som teller. Jeg har gjort dette selv. ..........skrap bort harde stearinklumper først, de må ikke komme i vaskemaskinen......... 0 Siter
buzzy Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Skrevet 18. oktober 2007 Om det er en bomullsduk, kan du koke den i vaskemaskina, 95 grader. Ikke kok kunstige fibre, da får du krøll som aldri går bort. Kanhende fargen blir litt blassetterpå, men du trenger ikke bruke sterkt vaskemiddel, her er det varmen i vaskevannet som teller. Jeg har gjort dette selv. Det står på lappen at det er en bomull/lin-duk... Nå har jeg putta den i fryseren...så får vi se hvordan det går... Takk for svar! 0 Siter
mbf Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Det står på lappen at det er en bomull/lin-duk... Nå har jeg putta den i fryseren...så får vi se hvordan det går... Takk for svar! Da kan du trygt koke den etter å ha fjernet stearinen.Ellers vil du få litt mørke flekker der stearinen har vært. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.