Gå til innhold

Drikkevann på Eiksmarka (Bærum)

Anbefalte innlegg

Gjest urolig småbarnsmamma
Skrevet

Folk her i området snakker om at drikkevannet i Bærum ikke er berørt. Men:

1) er det sikkert at grensen for hvor man får drikkevann fra er kommunegrensen? Vi er jo ikke langt fra Røa/Hovseter, som altså er berørt så vidt jeg vet...

2) Hvis det er funnet parasitter 3 steder (ulike drikkevann??) i Oslo, hvor sannsynlig er det da at det kan finnes samme parasitter i andre drikkevann i nærheten? Kan parasittene bringes videre via feks fugler?

Skrevet

Gå inn på vann og avløpsetaten. Der finner du kart.

Jeg mener at de prøvene som er funnet er tatt omtrent på samme sted, nordøst i Oslo. Men det er klart at myndighetene er overforsiktige i en slik situasjon, og det s kal de være.

Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt det med knusende ro. Eiksmarka er det virkelig veldig langt vest for Oslo.

Gjest urolig småbarnsmamma
Skrevet

Jeg mener at de prøvene som er funnet er tatt omtrent på samme sted, nordøst i Oslo. Men det er klart at myndighetene er overforsiktige i en slik situasjon, og det s kal de være.

Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt det med knusende ro. Eiksmarka er det virkelig veldig langt vest for Oslo.

Jeg fikk inn på Bærum kommunes nettside. Der står det helt klart at det ikke finns noen felles vannrør inn til Oslo. at drikkevannet kommer helt annensteds fra og at vannverket i Bærum har veldig god rensing.

Så da er jeg trygg.

Skrevet

Et lite p.s. fra meg: jeg sjekket og sjekket kartet, fordi jeg drakk vann hos en venninne i går i et "grenseområde" - men så tenkte jeg at vannet ikke "siver" gjennom jorda, det går i rør og de rørene hører til forskjellige hovedvannledninger.

Så altså, selv om du bor ikke så langt fra et sted som hører til Maridalsvannet, så hører nok du og Eiksmarka til en helt annen hovedvannleding og et helt annet vann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...