Gå til innhold

smerter høyre side etter fet mat??

Anbefalte innlegg

Gjest ikke akkurat bekymret men
Skrevet

Jeg har stadige smerter høyre side langt nede. Det virker på meg som det kommer når jeg har spist fetende mat. Men er det noe lokalt akkurat der som påvirkes av slik mat??

Jeg har fått time hos legen om et par uker, men vil gjerne ha noen ide alt nå om hva det kan være...

Gjest doktor onlise;-)
Skrevet

Gallen reagerer ofte på fet mat viss den er i ulage fra før. Mange må da fjerne den. Men den ligger forholdsvis høyt på høyre side. Tror også blindtarmen, som ligger lavt under navlen på høyre side, kan påvirkes av fet mat.

Gjest ikke akkurat bekymret men
Skrevet

Gallen reagerer ofte på fet mat viss den er i ulage fra før. Mange må da fjerne den. Men den ligger forholdsvis høyt på høyre side. Tror også blindtarmen, som ligger lavt under navlen på høyre side, kan påvirkes av fet mat.

Er det sant at blindtarmen kan reagere på fet mat? Det har jeg nemlig aldri hørt om. Kan den det selv om jeg ikke har noen form for blindtarmbetennelse altså? Er det andre her som har hørt om dette?

Det er i alle fall omtrent i dét området smerten sitter, ikke høyere opp.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg tenker galleproblem. Nå er jeg litt usikker på hvor galleblæra ligger, men har man gallestein, reagerer man med mageknip på fet mat.

Gjest annlovinda
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1192689953' post='3697854]

Jeg tenker galleproblem. Nå er jeg litt usikker på hvor galleblæra ligger, men har man gallestein, reagerer man med mageknip på fet mat.

Galleblæra ligger høyt. Plages man med gallesten så har man gjerne vondt på høyre side, høyt oppe, like under brystet, og gjerne bakover i ryggen også. Og det er drit vondt.

Så ettersom smerten er nede så tror ikke jeg det er galleproblemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...