Gå til innhold

trenger råd ifht innpåsliten mann

Anbefalte innlegg

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Ok... der er en fyr i klassen min på mitt studiested som nok er ganske interessert i meg, mer enn bare en klassevenn. Han er vel det man kaller innpåsliten for å si det sånn. Han følger rett og slett etter meg, gir meg drøssevis med komplimenter, prøver å kose med meg osv osv...Jeg er en ganske snill og høflig person, og har vanskelig for å avvise han direkte. Han er jo ikke dum eller noe slikt, men jeg er på ingen måte interessert i han på den måten... Men jeg føler at jeg stadig gir han en kald skulder, og dette får meg til å føle meg ille. Jeg kunne jo selvsagt spillt litt med, og nytet oppmerksomheten, men det ser jeg på som ganske egoistisk og ondskapsfullt å gjøre. En annen ting er at der er en annen på mitt studiested som jeg er veldig interessert i. Jeg føler at han går rundt og kikker på meg, men jeg har en følelse av at han går rundt og lurer på hva greia er mellom meg og denne innpåslitne karen i klassen min. Kanskje dette hindrer ham i å ta intitaiv overfor meg? Nå gir jeg jo ikke den innpåslitne karen så veldig mye feedback, men det blir jo til at han alltid er der jeg er, og det kan jo misforstås. Så jeg skulle gjerne hatt noen gode råd her. Hva ville du gjort i en slik situasjon?

Gjest Råd fra meg
Skrevet

Jeg ville tatt motet til meg og sagt det rett ut til ham. Selv om det kan være veldig ubehagelig der og da kan du tjene mye på det.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Hvis det virkelig er plagsomt er det ingen annen utvei enn å si det rett ut til han. Du kan jo si det på en pen måte allikevel. Be han holde litt avstand og at du ikke føler deg komfortabel med at han er så innpåsliten. Eventuelt kan du jo be noen felles venner også hinte litt til han om det samme.

Skrevet

Si fra! Du behøver ikke fortelle ham at han er innpåsliten. Du kan si at du føler at du får en del oppmerksomhet fra ham. Og at du synes det er litt slitsomt, og at det hadde vært best om han ikke kretset rundt deg så mye.

Skrevet

Som de andre sier, si det til ham. Eller du kan be ei god venninne om et stunt? ;) Altså et kyss eller noe? Ville absolutt sagt det til ham heller ;)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Om du ikke vil si noe direkte til ham kan du jo begynne å snakke mye og ofte om han du er interessert i rett foran nesen på ham. Forhåpentligvis skjønner han at han ikke har sjans da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...