Gå til innhold

Oppskrift på god hjemmelaget lys lapskaus?

Anbefalte innlegg

Gjest lapskaus er nam nam
Skrevet

Vi skal ha selskap og da kunne jeg tenkte meg å lage dette til gjestene, men har ingen oppskrift. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg er ingen racer på kjøkkenet så gjerne en oppskrift som er litt detaljert;)

Skrevet

Skal prøve ,selv om jeg ikke er noen racer selv.

Prøvde en gang å lage en lapskaus av et fenalår.Kokte dette en lang stund, for å få god kraft og kjøtt .En kan vel også bruke annen type kjøtt ,som f.eks restekjøtt av svin e.l.

Så brukte jeg all slags grønnsaker i.Gullerøtter, potet , brokkoli, blomkål, kålerabi, ,eller hva man ellers liker av grønnsaker, jo mer jo bedre synest jeg.

Så da er det bare å koke grønnsakene i gryta, kraften blir kjempegod når du bruker godt kjøtt som gir god kraft, og så kan du også bruke pølser sammen med kjøttet.

En lapskaus er jo bare å blande i alt man liker .

Skrevet

Prøvde en gang å lage en lapskaus av et fenalår.Kokte dette en lang stund, for å få god kraft og kjøtt .En kan vel også bruke annen type kjøtt ,som f.eks restekjøtt av svin e.l.

Så brukte jeg all slags grønnsaker i.Gullerøtter, potet , brokkoli, blomkål, kålerabi, ,eller hva man ellers liker av grønnsaker, jo mer jo bedre synest jeg.

Så da er det bare å koke grønnsakene i gryta, kraften blir kjempegod når du bruker godt kjøtt som gir god kraft, og så kan du også bruke pølser sammen med kjøttet.

beklager, jeg mente spekekjøtt, tror ikke det heter fenalår..Men ellers kan du bruke røkte svineknoker eller oksekjøtt med ben, den blir nydelig kraft av.

Skrevet

beklager, jeg mente spekekjøtt, tror ikke det heter fenalår..Men ellers kan du bruke røkte svineknoker eller oksekjøtt med ben, den blir nydelig kraft av.

Spekekjøtt? Blir ikke det fryktelig salt? Fenalår er jo sauekjøtt (evt. lam).

Skrevet

La du fenalåret i bløt noen timer før du kokte det? For å få ut noe av saltet?

hare1365380455
Skrevet

Stek kjøttdeig. Ha oppi grønnsaksblanding (du kan kjøpe et par poser med frossen lapskausblanding) og vann. Ta også oppi buljongpulver (prøv med et par teskjeer). La det småkoke.

Jeg har f.eks. to pakker kjøttdeig og 3-4 pakker grønnsakblanding om jeg lager til to dager.

Du kan jo også kjøpe gulerøtter, purre osv og ha i i steden for frossen blanding. Det skal jeg gjøre neste gang, for det er jo best. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...