Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Jeg syns det er fantastisk hvordan en oponion kan få så sterke meninger kunn ved å lese avisen og se på tv"

Ja, det kalles hjernevasking.

Men du velger å overse resten av innlegget????

De siste dagene har kjerringa fått holde på selv, det er ikke media som har startet på nytt.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

12

• nick

9

• Dorthe

4

• multippel

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Hadde Hågensen stått frem på den måten Valla gjør, så ville jeg trodd at han hadde klikket fullstendig"

Og hva om Valla hadde stått frem på den måten Hågensen gjorde?

Ble Hågensen anklaget for mobbing? Det har ikke jeg fått med meg.

Uansett er det fullstendig hypotetisk, Valla har kjørt sitt eget løp. Det har hun gjort utrolig dårlig.

Skrevet

"Jeg syns det er fantastisk hvordan en oponion kan få så sterke meninger kunn ved å lese avisen og se på tv"

Ja, det kalles hjernevasking.

Hjernevasking er jeg ikke helt sikker på at det er , men folk trekker sluttninger på veldig følelsmessig og tynt grunnlag.

jeg tenker f.eks på ett leser innlegg i McCanns saken. Der et bilde av en marrokansk foto lignet litt på madeline.

"Herregud jenta er jo VETTSKREMT...dette er helt klart menneskehandlere"

Jeg studerte bildet enn stund uten å kunne lese alt dette ut av bildet.

Oponionen har også svingt voldsomt for dette paret. De har fått alt fra enorm støtte til grusomme bemerkninger.

Slik fungerer media.

Gjest gunda gråstein
Skrevet

Hvem Valla er kan ingen si eller mene noe om. Ingen kan vita hva som har skjedd eller ikke skjedd. Ingunn Yssen kan vi heller ikke mene så mye om. Jeg syns det er fantastisk hvordan en oponion kan få så sterke meninger kunn ved å lese avisen og se på tv. Det interessante i denne saken for meg er ikke å finne ut hvorvidt Valla er en drittsekk eller ikke, men hvordan media og medias vinkling så utrolig sterkt påvirker oss og hvor vi som tilskuere forføres til å tro det ene eller det andre. Men en ting kan jeg mene noe om og det er at Valla ikke har taklet denne saken særlig bra. Hun skulle straks ha ført denne saken der den hører hjemme nelig innenfor LOs fire vegger. Man kan simpelthen ikke forsvare seg mot slike beskyldninger. Hun var en mektig Lo leder og det hun uttalte vil jo altid stå i forhold til det maktforholdet. Av hensyn til seg selv og av hensyn til Ingunn Yssen burde hun ikke gått ut i media. Hun burde toppen ha sagt at: Dette overrasker meg. Nå vil jeg sørge for at dialog opprettes og at vi finner en løsning på dette.PUNKTUM:

Istedet fremstår hun som en som ikke takler kritikk. som ikke takler at hun ka ha feil. Som skylder på alle andre og nå i det siste kommer med ville konspirasjonsteorier. Damen virker på meg som om hun er holder på å bli eller har alltid vært temmelig sprø. På interjuene hentyder hun de værste tng men nekter å si noe som helst direkte. Måten hun kommuniserer på er svært underlig og har ingenting med god lederstil å gjøre. det har heller ingenting med tøffhet og temperament. Så hvis dette er måten Valla vanligvis kommuniserer forstår jeg godt om folk rundt henne har blitt frynsete.

Men jeg underslår ikke at hun MÅ ha hatt det helt forferdelig og at det mediekjøret mot henne har vært helt ut av proposjoner!

''Istedet fremstår hun som en som ikke takler kritikk. som ikke takler at hun ka ha feil. Som skylder på alle andre og nå i det siste kommer med ville konspirasjonsteorier. Damen virker på meg som om hun er holder på å bli eller har alltid vært temmelig sprø. På interjuene hentyder hun de værste tng men nekter å si noe som helst direkte. Måten hun kommuniserer på er svært underlig og har ingenting med god lederstil å gjøre. det har heller ingenting med tøffhet og temperament. Så hvis dette er måten Valla vanligvis kommuniserer forstår jeg godt om folk rundt henne har blitt frynsete.''

Dette er jo delvis beskrivelsen av en psykopat... Jeg tror Valla har en personlighetsforstyrrelse innen borderline/"psykopat"-spekteret. (Har ikke NHD svart på dette en gang?)

Skrevet

Ble Hågensen anklaget for mobbing? Det har ikke jeg fått med meg.

Uansett er det fullstendig hypotetisk, Valla har kjørt sitt eget løp. Det har hun gjort utrolig dårlig.

Nei Hågensen ble ikke anklaget for mobbing. Han var litt heldigere slik.

Det ha gjort noe og det ha blitt anklaget er nemlig to forskjellige ting.

Skrevet

Nei Hågensen ble ikke anklaget for mobbing. Han var litt heldigere slik.

Det ha gjort noe og det ha blitt anklaget er nemlig to forskjellige ting.

I stedet for å prøve å stemple Hågensen som mobber, kan du ikke heller kommentere den delen av multippels (eminente) innlegg som du til nå har valgt å overse?

Pluss det siste svaret hun ga?

Det passer kanskje ikke? Vanskelig?

Skrevet

I stedet for å prøve å stemple Hågensen som mobber, kan du ikke heller kommentere den delen av multippels (eminente) innlegg som du til nå har valgt å overse?

Jeg fatter og begriper ikke at det er mulig å kople denne saken til kjønn. Og nå ikke lenger til en sak om Valla/yssen. Nå er det de siste dagers tv-inyervjuer som er det interessante. Det har gått 9 mnd. siden Valla/Yssen-saken var i mediene, så den er de fleste av oss ferdige med. Nå har Valla igjen kommet på banen. fordi boken hennes snart kommer, og da ønsker hun å skape interesse for den - for å kombinere sitt ønske om å tjene penger og renvaske seg selv.

Wita - du kan ikke ha noen som helst erfaring med personer som Valla. Hadde du hatt det, ville du ha skjønt hva veldig mange av oss reagerer på. Det er ikke snakk om hvor vidt hun er kvinne elller mann, om hun er sterk eller svak. Det er mennesketypen mange av oss reagerer på. Og det er ingen sak å være sterk når man ikke eier samviittighet, eller føler skam/skyld, og alt er andres feil. Da er man bare selvrettferdig og turer fram som hun gjør. Jeg skjønner ikke at du ikke forstår, og synes det er skremmende at du ikke gjennomskuer henne.

Skrevet

Jeg har aldri stemplet Hågensen som mobber. Jeg sier bare at han var heldigere enn Valla, fordi hun heller ikke var noen mobber. Skjønner?

Skrevet

Hjernevasking er jeg ikke helt sikker på at det er , men folk trekker sluttninger på veldig følelsmessig og tynt grunnlag.

jeg tenker f.eks på ett leser innlegg i McCanns saken. Der et bilde av en marrokansk foto lignet litt på madeline.

"Herregud jenta er jo VETTSKREMT...dette er helt klart menneskehandlere"

Jeg studerte bildet enn stund uten å kunne lese alt dette ut av bildet.

Oponionen har også svingt voldsomt for dette paret. De har fått alt fra enorm støtte til grusomme bemerkninger.

Slik fungerer media.

Folk trekker slutninger på følelsesmessig og tynt grunnlag ja. Enig i det. Det er det som er så trist i denne saken.

Skrevet

Multibels innlegg er en gjentagelse på hva som har blitt diskutert før her. Det er bare å bla seg tilbake. Orker ikke bruke mer tid på det. Annet enn at jeg er enig i at folk har skapt seg et inntrykk etter å ha lest aviser. Ihvertfall overskriftene, uten kanskje å ha fått med seg alt. Det har jeg sagt før.

Ute blandt folk virker det som et annet inntrykk har festet seg enn hva som har festet seg hos dolerne.

Selv har jeg lest hele Fougnerrapporten. Leser man de første sidene, kan man bli helt sjokkert.De første sidene starter med Fougners konklusjon. Leser man hele rappororten, blir man enda mer sjokkert.

Det er et enormt avvik mellom innhold og konklusjon. Det er i grunnen helt utrolig at det er mulig, men så er jo Fougner høyremann og har kjørt flere rettsaker mot LO tidligere i saker hvor LO har stått på arbeidstagers side.

Fougner hadde vel bestemt seg og det var nok ikke helt uten grunn at han selv ba om å få jobben.

Skrevet

Jeg fatter og begriper ikke at det er mulig å kople denne saken til kjønn. Og nå ikke lenger til en sak om Valla/yssen. Nå er det de siste dagers tv-inyervjuer som er det interessante. Det har gått 9 mnd. siden Valla/Yssen-saken var i mediene, så den er de fleste av oss ferdige med. Nå har Valla igjen kommet på banen. fordi boken hennes snart kommer, og da ønsker hun å skape interesse for den - for å kombinere sitt ønske om å tjene penger og renvaske seg selv.

Wita - du kan ikke ha noen som helst erfaring med personer som Valla. Hadde du hatt det, ville du ha skjønt hva veldig mange av oss reagerer på. Det er ikke snakk om hvor vidt hun er kvinne elller mann, om hun er sterk eller svak. Det er mennesketypen mange av oss reagerer på. Og det er ingen sak å være sterk når man ikke eier samviittighet, eller føler skam/skyld, og alt er andres feil. Da er man bare selvrettferdig og turer fram som hun gjør. Jeg skjønner ikke at du ikke forstår, og synes det er skremmende at du ikke gjennomskuer henne.

Jeg kan ikke annet enn le av det du skriver her;o)

Mer vil jeg ikke si.

Skrevet

Men du velger å overse resten av innlegget????

De siste dagene har kjerringa fått holde på selv, det er ikke media som har startet på nytt.

Nå er du helt på jordet. Vg har gjort avtaler med forlaget. Det er media som kontakter Valla og ikke omvendt.

Skrevet

''Istedet fremstår hun som en som ikke takler kritikk. som ikke takler at hun ka ha feil. Som skylder på alle andre og nå i det siste kommer med ville konspirasjonsteorier. Damen virker på meg som om hun er holder på å bli eller har alltid vært temmelig sprø. På interjuene hentyder hun de værste tng men nekter å si noe som helst direkte. Måten hun kommuniserer på er svært underlig og har ingenting med god lederstil å gjøre. det har heller ingenting med tøffhet og temperament. Så hvis dette er måten Valla vanligvis kommuniserer forstår jeg godt om folk rundt henne har blitt frynsete.''

Dette er jo delvis beskrivelsen av en psykopat... Jeg tror Valla har en personlighetsforstyrrelse innen borderline/"psykopat"-spekteret. (Har ikke NHD svart på dette en gang?)

NHD forsøkte pent innpakket å stemple henne som psykopat.Ikke spesielt klokt av han å gjøre slikt om han vil fremstå som en seriøs psykiater.

Han har vel aldri mødt henne.

Og folk rundt Valla skjelver ikke. Det er media som skaper et inntrykk av det.

Det er skummelt å se hva media kan greie å få til.

Skrevet

Jeg kan ikke annet enn le av det du skriver her;o)

Mer vil jeg ikke si.

Det var jo et noe merkelig svar, men det å "le av andre", uten å forklare hvorfor, er jo også en velkjent hersketeknikk :-) Faktisk i beste "Valla-stil"...

Skrevet

Det var jo et noe merkelig svar, men det å "le av andre", uten å forklare hvorfor, er jo også en velkjent hersketeknikk :-) Faktisk i beste "Valla-stil"...

Du sier at det er skremmende at jeg ikke gjennomskuer henne. Vel, det som er skremmende er at du ikke gjennomskuer Yssen.

Skrevet

Du sier at det er skremmende at jeg ikke gjennomskuer henne. Vel, det som er skremmende er at du ikke gjennomskuer Yssen.

Jeg liker ikke verken Yssen eller Valla, ut i fra hva jeg har sett i avisene/tv. Men det var Valla som hadde lederansvar, og som hadde det største ansvaret. Og nå er det jo ikke bare Yssen som har sagt at hun er som hun er.

Når den ene ekspertgruppen etter den andre konkluderer som de gjør, så må det jo være en sannhet i det? Du underslår jo alle fagfolks uttalelser, og det virker nesten som om du kjenner saken/Valla bedre enn dem. At de fleste er enige med fagfolkene, av oss som ikke kjenner saken, kommer jo av at vi også har øyne og ører. Og Valla opptrer akkurat som hun har blitt beskrevet av dem. Sist nå i intervjuene som har gått på tv.

Skrevet

Jeg liker ikke verken Yssen eller Valla, ut i fra hva jeg har sett i avisene/tv. Men det var Valla som hadde lederansvar, og som hadde det største ansvaret. Og nå er det jo ikke bare Yssen som har sagt at hun er som hun er.

Når den ene ekspertgruppen etter den andre konkluderer som de gjør, så må det jo være en sannhet i det? Du underslår jo alle fagfolks uttalelser, og det virker nesten som om du kjenner saken/Valla bedre enn dem. At de fleste er enige med fagfolkene, av oss som ikke kjenner saken, kommer jo av at vi også har øyne og ører. Og Valla opptrer akkurat som hun har blitt beskrevet av dem. Sist nå i intervjuene som har gått på tv.

Dere har øyne og ører ja, men dere har bare sett og hørt det som har kommer frem i media.

Yssen har ikke bare tråkket på Valla. Hun har tråkket på en rekke Lo-ansatte med sin opptreden.Hun har mobbet lo-ansatte ved å overkjøre dem. Hun har sørget for at LO-ansatte som synes de har en super arbeidsplass, dag etter dag etter dag. måned etter måned, måtte lese dritt om sin arbeidsplass. Hun har sørget for stor frustrasjon for de som ikke fikk noen spalteplass i media. Bare hennes historie skulle frem.Hun har ikke bare snakket for seg selv. Sammen med media og Fougnerutvalget har hun forsøkt å gi et inntrykk av at ingen liker Valla og at _hele_ LO skjelver av frykt.Det er latterlig. Hun snakket ikke for seg selv. Hun forøkte å gi inntrykk av et generelt problem i LO. Det er falskt, feigt og løgnaktig.

Hun sa at hun ikke ønsket LO noe vondt. Er ikke det falskt kanskje?

Hun kunne gått til verneombudet. Det gjorde hun ikke. Isteden valgte hun å komme med en bombe og overkjøre sine kollegaer.

Hun har MOBBET kollegaene sine. Det er det hun har gjort. Kolegaer som ikke hadde mulighet til å fortelle hvor hyggelig arbeidsplass de har.Isteden måtte de bare finne seg i det. Det er dette som er mobbing.

Når det gjelder Fougnerutvalget og "ekspertene" som du sier, så er de ingen eksperter. Psykiaterne har ikke testet Valla. Fougner ville ikke høre på dem som snakket positivt om Valla. De var ikke interisert. De var bare interisert i å høre det negative. Det negative ble lekket til media. Hvem kan ha lekket tror du?

Nå har det også kommet frem at Fougner og Berit Reis Andersen er venner og har jobbet tett sammen. Begge er advokater.

Hvis Yssen hadde hatt litt respekt og omtanke for sine kollegaer, hadde hun ikke overkjørt dem og laget et helvete på den måten. Hun hadde gått til verneombudet, slik det er vanlig for voksne mennesker å gjøre i en slik situasjon.

Skrevet

Dere har øyne og ører ja, men dere har bare sett og hørt det som har kommer frem i media.

Yssen har ikke bare tråkket på Valla. Hun har tråkket på en rekke Lo-ansatte med sin opptreden.Hun har mobbet lo-ansatte ved å overkjøre dem. Hun har sørget for at LO-ansatte som synes de har en super arbeidsplass, dag etter dag etter dag. måned etter måned, måtte lese dritt om sin arbeidsplass. Hun har sørget for stor frustrasjon for de som ikke fikk noen spalteplass i media. Bare hennes historie skulle frem.Hun har ikke bare snakket for seg selv. Sammen med media og Fougnerutvalget har hun forsøkt å gi et inntrykk av at ingen liker Valla og at _hele_ LO skjelver av frykt.Det er latterlig. Hun snakket ikke for seg selv. Hun forøkte å gi inntrykk av et generelt problem i LO. Det er falskt, feigt og løgnaktig.

Hun sa at hun ikke ønsket LO noe vondt. Er ikke det falskt kanskje?

Hun kunne gått til verneombudet. Det gjorde hun ikke. Isteden valgte hun å komme med en bombe og overkjøre sine kollegaer.

Hun har MOBBET kollegaene sine. Det er det hun har gjort. Kolegaer som ikke hadde mulighet til å fortelle hvor hyggelig arbeidsplass de har.Isteden måtte de bare finne seg i det. Det er dette som er mobbing.

Når det gjelder Fougnerutvalget og "ekspertene" som du sier, så er de ingen eksperter. Psykiaterne har ikke testet Valla. Fougner ville ikke høre på dem som snakket positivt om Valla. De var ikke interisert. De var bare interisert i å høre det negative. Det negative ble lekket til media. Hvem kan ha lekket tror du?

Nå har det også kommet frem at Fougner og Berit Reis Andersen er venner og har jobbet tett sammen. Begge er advokater.

Hvis Yssen hadde hatt litt respekt og omtanke for sine kollegaer, hadde hun ikke overkjørt dem og laget et helvete på den måten. Hun hadde gått til verneombudet, slik det er vanlig for voksne mennesker å gjøre i en slik situasjon.

Har du vært ansatt under Valla selv? Jeg må nesten spørre. Og hva kommer det av at du vet mer enn de fleste andre om hva som har skjedd og ikke skjedd i denne saken?

Så du støtter Valles teorier om konspirasjoner mot henne?

Jeg gjentar nok en gang at dette ikke lenger har noe med Yssen å gjøre. Jeg er fullt kar over at hun ikke er noen "uskyldig pusekatt". Men gjør dette Valla til en annen person? Det er patetisk å se hennes behov for hevn, måten hun spytter ut navnet Ingunn Yssen på. Måten hun sier A men ikke B på, og deretter henviser til boken sin, for at setningen/meningen skal bli fullført

Vi blir tydeligvis aldri enige om denne damen, så det er sikkert ingen vits i å diskutere det lenger:-)

Skrevet

Har du vært ansatt under Valla selv? Jeg må nesten spørre. Og hva kommer det av at du vet mer enn de fleste andre om hva som har skjedd og ikke skjedd i denne saken?

Så du støtter Valles teorier om konspirasjoner mot henne?

Jeg gjentar nok en gang at dette ikke lenger har noe med Yssen å gjøre. Jeg er fullt kar over at hun ikke er noen "uskyldig pusekatt". Men gjør dette Valla til en annen person? Det er patetisk å se hennes behov for hevn, måten hun spytter ut navnet Ingunn Yssen på. Måten hun sier A men ikke B på, og deretter henviser til boken sin, for at setningen/meningen skal bli fullført

Vi blir tydeligvis aldri enige om denne damen, så det er sikkert ingen vits i å diskutere det lenger:-)

Vi blir tydeligvis aldri enige nei. Jeg synes som Valla selv er fullt klar over at hun gjorde en rekke tabber de første sjokkartede dagene. Dette har hun innrømmet. Det betyr ikke at Valla ikke er en hyggelig dame. Hun sa at hun ikke var noen pusekatt. Det var også en tabbe. For hun kan faktisk være det også:)

Jeg tror at hun er beintøff når situasjonen krever det. Ikke fordi hun er vond og ønsker være slem, men fordi hun er så fokusert på sak og veldig løsningsorientert.

Men hun er ingen bevisst, ondskapsfull mobber. Hun har et varmt hjerte for de svake i samfunnet. Hun har blitt lo-leder fordi hun brenner for arbeistagers rettigheter og spesielt likestilling, mobbing og gravide kvinners rettigheter i arbeidslivet.

Det sier seg selv at hun ikke ville finne på å mobbe Yssen FORDI HUN VAR GRAVID, som Yssen skrev i sitt oppsigelsesbrev.

Hvorfor tror du Yssen brukte akkurat disse argumentene da hun skrev sitt oppsigelsesbrev til VG? Tror du det er fordi det er sant?

Vet du, det tror ikke jeg. Jeg tror det kald beregning. Ingenting annet ville rammet en kvinnelig LO-leder hardere enn nettopp en beskyldning for å mobbe en kvinne FORDI HUN ER GRAVID.

Skrevet

Vi blir tydeligvis aldri enige nei. Jeg synes som Valla selv er fullt klar over at hun gjorde en rekke tabber de første sjokkartede dagene. Dette har hun innrømmet. Det betyr ikke at Valla ikke er en hyggelig dame. Hun sa at hun ikke var noen pusekatt. Det var også en tabbe. For hun kan faktisk være det også:)

Jeg tror at hun er beintøff når situasjonen krever det. Ikke fordi hun er vond og ønsker være slem, men fordi hun er så fokusert på sak og veldig løsningsorientert.

Men hun er ingen bevisst, ondskapsfull mobber. Hun har et varmt hjerte for de svake i samfunnet. Hun har blitt lo-leder fordi hun brenner for arbeistagers rettigheter og spesielt likestilling, mobbing og gravide kvinners rettigheter i arbeidslivet.

Det sier seg selv at hun ikke ville finne på å mobbe Yssen FORDI HUN VAR GRAVID, som Yssen skrev i sitt oppsigelsesbrev.

Hvorfor tror du Yssen brukte akkurat disse argumentene da hun skrev sitt oppsigelsesbrev til VG? Tror du det er fordi det er sant?

Vet du, det tror ikke jeg. Jeg tror det kald beregning. Ingenting annet ville rammet en kvinnelig LO-leder hardere enn nettopp en beskyldning for å mobbe en kvinne FORDI HUN ER GRAVID.

Ja, jeg er fullt klar over at det var 2 tøffe damer som barket sammen. Og derfor har jeg aldri syntes så synd på noen av dem.

Jeg har ikke sett så mye til unnskyldninger og beklagelser fra Valla, selv om tiden nå har gått. Hun har beklaget en liten del av det, men mest fordi det var dårlig taktikk, og ikke fordi hun synets det var feil, i og for seg. Hun fastholder at hun ikke ber om unnskyldning når hun ikke har gjort noe galt.

Og jeg synes det går over alle grenser, når hun drar inn til og med statsministeren, Anne Holth o.l. som skal være en del av en konspirasjon mot henne.

Hvis jeg skal dra inn ordet "psykopat", som mange har gjort før meg, så er det veldig typisk at det blir 2 leire. De som tror på psykopaten, og de som ikke gjør det. Det er forferdelig vondt for de som har vært utsatt for psykopater å ikke bli trodd.

Ellers må jeg bare si at jeg respekterer dine meninger, og hadde Valla sett ditt korstog for henne her på Dol, så hadde hun nok blitt glad :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...