Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest har blitt litt mye av det
Skrevet

Ja, jeg er fullt klar over at det var 2 tøffe damer som barket sammen. Og derfor har jeg aldri syntes så synd på noen av dem.

Jeg har ikke sett så mye til unnskyldninger og beklagelser fra Valla, selv om tiden nå har gått. Hun har beklaget en liten del av det, men mest fordi det var dårlig taktikk, og ikke fordi hun synets det var feil, i og for seg. Hun fastholder at hun ikke ber om unnskyldning når hun ikke har gjort noe galt.

Og jeg synes det går over alle grenser, når hun drar inn til og med statsministeren, Anne Holth o.l. som skal være en del av en konspirasjon mot henne.

Hvis jeg skal dra inn ordet "psykopat", som mange har gjort før meg, så er det veldig typisk at det blir 2 leire. De som tror på psykopaten, og de som ikke gjør det. Det er forferdelig vondt for de som har vært utsatt for psykopater å ikke bli trodd.

Ellers må jeg bare si at jeg respekterer dine meninger, og hadde Valla sett ditt korstog for henne her på Dol, så hadde hun nok blitt glad :-)

Kanskje Wita får lønnsøkning som følge av sitt Valla-forsvar?

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

12

• nick

9

• Dorthe

4

• multippel

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, jeg er fullt klar over at det var 2 tøffe damer som barket sammen. Og derfor har jeg aldri syntes så synd på noen av dem.

Jeg har ikke sett så mye til unnskyldninger og beklagelser fra Valla, selv om tiden nå har gått. Hun har beklaget en liten del av det, men mest fordi det var dårlig taktikk, og ikke fordi hun synets det var feil, i og for seg. Hun fastholder at hun ikke ber om unnskyldning når hun ikke har gjort noe galt.

Og jeg synes det går over alle grenser, når hun drar inn til og med statsministeren, Anne Holth o.l. som skal være en del av en konspirasjon mot henne.

Hvis jeg skal dra inn ordet "psykopat", som mange har gjort før meg, så er det veldig typisk at det blir 2 leire. De som tror på psykopaten, og de som ikke gjør det. Det er forferdelig vondt for de som har vært utsatt for psykopater å ikke bli trodd.

Ellers må jeg bare si at jeg respekterer dine meninger, og hadde Valla sett ditt korstog for henne her på Dol, så hadde hun nok blitt glad :-)

Etter min mening kunne hun ikke gjort det annerledes enn det hun gjorde. Hun ba om unnskyldning hvis hun har sagt eller gjort noe som har såret Yssen.

Det er helt riktig som Valla sa på Tv. Man skal ikke be om unnskyldning hvis man ikke vet at man har mobbet noen. Man skal be om unnskuldning for noe man har gjort, ikke for noe man ikke har gjort.

Som hun sa. Det var viktigere å være ærlig mot seg selv og kunne se seg selv i speilet. Det var viktigere for henne enn at andre skal tvinge henne i å være falsk for at hun skulle fortsette som LO-leder.

Tenk deg godt om. Ville du ha bedt om unnskyldning for noe du mener du ikke har gjort, bare fordi en person som hater deg mener du har gjort det?

Skrevet

Jeg stiller meg ganske nøytral til konflikten, men har vi sett Yssen be om unnskyldning for noen ting?

Skrevet

Kanskje Wita får lønnsøkning som følge av sitt Valla-forsvar?

Ja, et er nesten så en kan begynne å lure på noe slikt :-) Eller kanskje hun får boken gratis med signatur:-) Litt underlig å være så lite mottakelig for at en person kan være noe annet enn kritthvit, i hvert fall :-)

Skrevet

Damen er tydeligvis maktsyk og bruker sine spisse albuer for å komme seg fram i verden. Hun ga ikke noe godt inntrykk på Holmgang i går

Dette er jo et offentlig spill, hvor Valla er den store lederen. som bør gjøre seg ydmyk, og si de rette tingene,selv om hun ikke mener det. Yssen var i dette tilfellet offeret, og offere skal ikke be om unnskyldning :-)

Skrevet

Dette er jo et offentlig spill, hvor Valla er den store lederen. som bør gjøre seg ydmyk, og si de rette tingene,selv om hun ikke mener det. Yssen var i dette tilfellet offeret, og offere skal ikke be om unnskyldning :-)

Men hvem var egentlig offeret her og hvem var ikke. Det kan vel diskuteres. Men som sagt, jeg har holdt meg nøytral, for jeg synes ikke jeg har fulgt godt nok med, men jeg synes Yssen kom med merkelige beskyldninger.

Skrevet

Jeg stiller meg ganske nøytral til konflikten, men har vi sett Yssen be om unnskyldning for noen ting?

Hva tenker du at hun skal be om unskyldning for?

Jeg er glad for at Valla ikke lenger har den posisjonen hun hadde; men er litt uinteressert i Yssen. Det er derfor jeg lurer på hva du savner at hun unskylder?

Skrevet

Jeg er glad for at Valla ikke lenger har den posisjonen hun hadde; men er litt uinteressert i Yssen. Det er derfor jeg lurer på hva du savner at hun unskylder?

Jeg bare spør siden det blir sagt at Valla ikke har bedt om unnskyldning. Det var ganske voldsomme beskylninger Yssen kom med, men som sagt, jeg stiller meg nøytral for jeg vet ikke nok ;o)

Skrevet

Hun kunne f.eks bedt om unnskyldning for å ha trakkasert og overkjørt sine kolegaer. Hun kunne bedt om unnskyldning for alle de som grudde seg til å se hva som sto om arbeidsplassen sin i avisene hver dag. Hun kunne bedt om unnskyldning for de som grudde seg for å gå på jobb og måtte brøyte seg vei gjennom yournalistene for å komme seg inn.

Hun kunne bedt om unnskyldning for at hun prøvde å gi et inntrykk av at også de som føler de har hatt sin beste arbeidsplass noensinne, måtte lese om seg selv at de levde i frykt. I frykt for en dame de synes bare godt om.

Skrevet

Hun kunne f.eks bedt om unnskyldning for å ha trakkasert og overkjørt sine kolegaer. Hun kunne bedt om unnskyldning for alle de som grudde seg til å se hva som sto om arbeidsplassen sin i avisene hver dag. Hun kunne bedt om unnskyldning for de som grudde seg for å gå på jobb og måtte brøyte seg vei gjennom yournalistene for å komme seg inn.

Hun kunne bedt om unnskyldning for at hun prøvde å gi et inntrykk av at også de som føler de har hatt sin beste arbeidsplass noensinne, måtte lese om seg selv at de levde i frykt. I frykt for en dame de synes bare godt om.

Dine innlegg i Valla-dabatten har vært såpass ensidige, at det er vanskelig å legge vekt på det du sier.

Jeg kjenner folk som også jobber i LO som har et helt annet syn på Valla enn det du har.

Selv er jeg glad for å slippe å jobbe sammen med verken Valla eller Yssen.

Skrevet

Dine innlegg i Valla-dabatten har vært såpass ensidige, at det er vanskelig å legge vekt på det du sier.

Jeg kjenner folk som også jobber i LO som har et helt annet syn på Valla enn det du har.

Selv er jeg glad for å slippe å jobbe sammen med verken Valla eller Yssen.

Selvsagt finnes det noen som har et annet syn på Valla enn meg. Det vil alltid være noen som ikke liker noen. Men den største hopen sitt syn har ikke kommet frem.

Om jeg har vært ensidig? Det er media som har vært ensidig.

Jeg er lei av det.

Skrevet

Men hvem var egentlig offeret her og hvem var ikke. Det kan vel diskuteres. Men som sagt, jeg har holdt meg nøytral, for jeg synes ikke jeg har fulgt godt nok med, men jeg synes Yssen kom med merkelige beskyldninger.

Det spiller egentlgi ingen rolle. Men i dette spillet mellom en ansatt og en mektig leder, så var Yssen offeret. Det var ikke en privat skilsmisse vi var vitne til.

Man kan ikke være en av Norges mektigste ledere, uten å være villig til å svelge noen kameler. Dvs. si å si unnskyld selv om man ikke mener det bl.a. Hvis Valla i det hele tatt hadde noen rådgivere i denn saken, så gjorde de en dårlig jobb. Men jeg tror nok heller at hun synes selv at hun vet best, om det meste. Og da går det slik som det gikk. Tror nok det var helt tilfeldig hvem som til 7. og sist var den som gikk ut offentlig mot henne. Om det var Yssen eller noen andre, interesserer meg egentlig ikke i det hele tatt.

Skrevet

Det spiller egentlgi ingen rolle. Men i dette spillet mellom en ansatt og en mektig leder, så var Yssen offeret. Det var ikke en privat skilsmisse vi var vitne til.

Man kan ikke være en av Norges mektigste ledere, uten å være villig til å svelge noen kameler. Dvs. si å si unnskyld selv om man ikke mener det bl.a. Hvis Valla i det hele tatt hadde noen rådgivere i denn saken, så gjorde de en dårlig jobb. Men jeg tror nok heller at hun synes selv at hun vet best, om det meste. Og da går det slik som det gikk. Tror nok det var helt tilfeldig hvem som til 7. og sist var den som gikk ut offentlig mot henne. Om det var Yssen eller noen andre, interesserer meg egentlig ikke i det hele tatt.

Yssen var selv leder. Hun var leder for Internasjonal avdeling.

Skrevet

Yssen var selv leder. Hun var leder for Internasjonal avdeling.

Ja, jeg vet da det. Men den øverste lederen var jo Valla, og dermed altså Yssens overodnede.

Skrevet

Det var jo et noe merkelig svar, men det å "le av andre", uten å forklare hvorfor, er jo også en velkjent hersketeknikk :-) Faktisk i beste "Valla-stil"...

Det er flere enn du som har tenkt den tanken. Hvem andre ville aldri klart å la være å svare på en tråd som denne?

Skrevet

Selvsagt finnes det noen som har et annet syn på Valla enn meg. Det vil alltid være noen som ikke liker noen. Men den største hopen sitt syn har ikke kommet frem.

Om jeg har vært ensidig? Det er media som har vært ensidig.

Jeg er lei av det.

Media har vært ensidig?

Fugleskremslet har da fått all den spalteplass hun ønsket seg? Dokumentar! Forsider! Debattprogram!

Og hun virker bare verre og verre!

Gjest et råd fra meg
Skrevet

Jeg kan ikke annet enn le av det du skriver her;o)

Mer vil jeg ikke si.

Det er lett å få følelsen av at du jobber for LO. I hvert fall at du har kunnskap og meninger fra det indre plan. Jeg håper virkelig jeg tar feil. Du er veldig ensidig. Jeg kunne være enig med deg i begynnelsen, men ikke da du begynte å skrive om Yssen.

Gerd Liv Valla har gjort mye feil. Det er det enighet om. Om hun derimot fortjener den behandlingen hun har fått er en annen diskusjon. Hun har blitt hengt ut i media på en måte som mangler sidestykke.

LO syder og koker. Alle er ikke enige der. Begge har nok sine støttespillere, noen vil ikke ta standpunkt osv. Vi som står utenfor kan tenke oss at mye foregår som ikke går ut i media. Det har blitt gjort undersøkelser på hvordan Lo-ansatte føler seg på jobben, og det kom ikke bra ut.

Hvis du er en LO-ansatt synes jeg du bør holde deg vekk fra alle slike diskusjoner.

Skrevet

Etter min mening kunne hun ikke gjort det annerledes enn det hun gjorde. Hun ba om unnskyldning hvis hun har sagt eller gjort noe som har såret Yssen.

Det er helt riktig som Valla sa på Tv. Man skal ikke be om unnskyldning hvis man ikke vet at man har mobbet noen. Man skal be om unnskuldning for noe man har gjort, ikke for noe man ikke har gjort.

Som hun sa. Det var viktigere å være ærlig mot seg selv og kunne se seg selv i speilet. Det var viktigere for henne enn at andre skal tvinge henne i å være falsk for at hun skulle fortsette som LO-leder.

Tenk deg godt om. Ville du ha bedt om unnskyldning for noe du mener du ikke har gjort, bare fordi en person som hater deg mener du har gjort det?

Enig med deg i at man ikke skal be om unnskyldning for noe man ikke har gjort. Men man skal som leder for LO opptre korrekt og ordentlig ovenfor sine ansatte uansett om denne ansatte er på bærtur eller ei. Den første grove feilen Valla gjorde var å gå ut i media og si at dette ikke hadde noen rot i virkligheten. Det hun skulle gjort og som hadde vært det eneste riktig å gjøre er å få ordnet opp i saken innenfor LO. En kan ikke tillate at en leder med en slik posisjon som Valla hadde, gjør slike tabber om og om igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...