Gå til innhold

utvidet barnetrygd

Anbefalte innlegg

Gjest anna kristine
Skrevet

Jeg synes det er litt diffust dette med utvidet barnetrygd. Jeg er separert og har et barn som har bostedsadresse hos meg. Han er hos meg ca.to tredjedeler av tiden, resten hos faren.

Har jeg da rett på utvidet barnetrygd? Vil høre hva dere sier før jeg tar kontakt med NAV.

Gjest skilt m/barn
Skrevet

Ja, så lenge barnet har bostedsadresse hos deg, har du krav på utvidet barnetrygd.

Du må oppgi tidspunkt og gjerne også sende inn separasjonspapirene.

De opererer iallefall med 2 datoer i søknadskjema.

Dato for separasjon og dato for faktisk samlivsbrudd.

Den barnet bor hos (har bostedsadresse) har krav på utvidet barnetrygd f.om. med faktisk samlivbrudd, så lenge man ikke bor på samme adresse.

Selv fikk jeg fra januar, men separasjonen var datert i mars, fordi vi først måtte på mekling osv..

Skrevet

Ja, da har du rett til en ekstra barnetrygd fra den datoen du flyttet. Fikk iallefall jeg.

Gjest anna kristine
Skrevet

Ja, da har du rett til en ekstra barnetrygd fra den datoen du flyttet. Fikk iallefall jeg.

Veldig bra:o) Takk for svar.

Gjest anna kristine
Skrevet

Ja, så lenge barnet har bostedsadresse hos deg, har du krav på utvidet barnetrygd.

Du må oppgi tidspunkt og gjerne også sende inn separasjonspapirene.

De opererer iallefall med 2 datoer i søknadskjema.

Dato for separasjon og dato for faktisk samlivsbrudd.

Den barnet bor hos (har bostedsadresse) har krav på utvidet barnetrygd f.om. med faktisk samlivbrudd, så lenge man ikke bor på samme adresse.

Selv fikk jeg fra januar, men separasjonen var datert i mars, fordi vi først måtte på mekling osv..

Veldig bra:o) Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...