Gå til innhold

det og presentere seg i selskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i selskap hvor det kommer til å være rundt 70 mennesker, og jeg vet det blir en runde med at man må reise seg opp å fortelle hvem man er, og helst litt til. Jeg får fnatt av tanken. (Skjelver og hjertebank) Jeg liker det ikke i det hele tatt. Verten vil ønske velkommen når man setter seg til bords, deretter skal alle presentere seg.

Hvordan ville du gjort det om du var meg?

1.Reise deg med mulighet for at du er stum og deiser i bakken?

2.Reise deg å gå ut av lokalet når de begynner?

3. Ikke komme før uti middagen?

4.venter til middagen er ferdig?

Eller andre alternativer?

Terapi? :)

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

35

• Åsemor

5

• Mrs. Wallace

3

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest anna kristine
Skrevet

Jeg synes virkelig det er en uting å skulle forvente at alle skal presentere seg på denne måten. Gå ut når presentasjonen begynner og la noen andre få presentere deg. Det har jeg gjort i slike situasjoner, uten noen oppmerksomhet rundt det

Skrevet

Jeg har vært med på en sånn presentasjon i et bryllup. Men der sa vi bare hvordan vi var i slekt med brur eller brudgom. Det var ikke skummelt, iallfall ikke om du sitter et sted så du slipper starte. Gjestene sier nok minst mulig, ellers vil presentasjonen ta flere timer!

Gjest sola mi
Skrevet

Her bør du ta kontakt med vertskapet eller toastmaster og fortelle hvordan det er.

De kan nok ordne det hele med at de presenterer deg og kanskje flere? slik at du slipper å gjøre det selv.

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg kjenner meg saa godt igjen i det du skriver!! Jeg hater slike ting....

Naar jeg har vaert borti slike ting, har det alltid gaatt bedre enn hva jeg forestilte meg paa forhaand!

Snakk rolig, husk aa pust:-) Ov deg hjemme paa hva du skal si, gjerne skriv det ned, og snakk hoyt til deg selv, gjentatte ganger....Og vit at du er langt i fra den eneste som er nervos for slike "presentasjoner"!!

Lykke til:-) Det gaar mye bedre enn hva du tror!

hidi, the scorpion
Skrevet

Eller hva med å bare si hvem du er ;) Da blir det alternativ to, tror jeg. Den enkleste å unnskylde!

Skrevet

Dette er noe av det verste jeg vet også. Men sett deg slik at du ikke er først i rekken, men heller ikke mot slutten. Og reis deg opp og si kort hvem du er. Og pust godt ut når du setter deg og vær fornøyd med at du greide det :-)

Skrevet

Et par-tre konjakker før det hele starter fikser det meste.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, jeg.

Jeg har ikke problemer med å snakke verken i eller for forsamlinger ellers, men sånn "rundtur rundt bordet" får det til å velte seg i meg. Vet ikke hvorfor.

Er enig med en av de andre under her, det er en uting. Dersom man vil ha en presentasjon, kan jo verten eller toastmaster selv ta jobben. Presentere grupper av folk som hører sammen, f.eks. Men det er det jo ikke opp til deg å bestemme i dette tilfellet.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg ville reist meg og presentert meg. Alle tenker nok mest på hvordan de selv ønsker å framstå, ergo er ikke fokus rettet mot meg uansett.. Du kan jo ha en liten jukselapp eller noe, gjemt inni hånda?

Men hvorfor i all verden vil verten ha en presentasjonsrunde for samtlige 70? Det må da ta vanvittig lang tid??

Skrevet

Her bør du ta kontakt med vertskapet eller toastmaster og fortelle hvordan det er.

De kan nok ordne det hele med at de presenterer deg og kanskje flere? slik at du slipper å gjøre det selv.

Jeg har snakket med dem, og fått tilbud om stol nær døren slik at jeg kan gå ut om jeg vil....Men det er jo også pinlig synes jeg...

Skrevet

Jeg kjenner meg saa godt igjen i det du skriver!! Jeg hater slike ting....

Naar jeg har vaert borti slike ting, har det alltid gaatt bedre enn hva jeg forestilte meg paa forhaand!

Snakk rolig, husk aa pust:-) Ov deg hjemme paa hva du skal si, gjerne skriv det ned, og snakk hoyt til deg selv, gjentatte ganger....Og vit at du er langt i fra den eneste som er nervos for slike "presentasjoner"!!

Lykke til:-) Det gaar mye bedre enn hva du tror!

puster fælt i forkant...så jeg tviler på at det er luft nok igjen når min tur kommer. Huff, jeg må smile litt av meg selv oppi alt..Men det er grusomt å ha det slik.

Skrevet

Eller hva med å bare si hvem du er ;) Da blir det alternativ to, tror jeg. Den enkleste å unnskylde!

Ei venninne er klar over problemet mitt, og vi har hvisket litt om at hun kan ringe meg rett før det blir min tur, da må jeg jo ut for å snakke...Er ikke det vanlig høflighet? ;)

Skrevet

Jeg mente forslag nr 1...

hehe, ja da får jeg all oppmerksomhet. Tror du æ liår d? ;)

Skrevet

Lat som du er døv og ikke skjønner noenting!

haha, plutselig gørr forkjøla og tett i ørene ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Ei venninne er klar over problemet mitt, og vi har hvisket litt om at hun kan ringe meg rett før det blir min tur, da må jeg jo ut for å snakke...Er ikke det vanlig høflighet? ;)

Er det ikke uhøflig med mobil i selskap?

Skrevet

Lag en stoor lapp hvor du skriver "Jeg er pekkaline..og jeg blir stum i store forsamlinger" (eller noe lignende). Når det er din tur, reiser du deg opp, ruller ut arket og viser det frem mens du smiler.

Du får garantert sympati fra andre som hater å snakke slik, og en masse plusspoeng for kreativiteten. ;o)

Skrevet

Nei, vanlig høflighet er å slå telefonen på lydløs så du ikke merker at det ringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...