Gå til innhold

det og presentere seg i selskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne er klar over problemet mitt, og vi har hvisket litt om at hun kan ringe meg rett før det blir min tur, da må jeg jo ut for å snakke...Er ikke det vanlig høflighet? ;)

Det synes jeg faktisk er meget uhøflig! Sorry asså! ;)

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

35

• Åsemor

5

• Mrs. Wallace

3

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Husk at ved sånne presentasjonsrunder så er det uansett ingen som hører skikkelig etter :)

Planlegg hva du skal si, og øv godt på forhånd. Og når de få sekundene er overstått kan du gratulere deg selv med seieren!

Gjest ramsasaaaaaa
Skrevet

Fortell verten hvordan du føler det og be ham presentere gjestene sine selv.

Skrevet

Hater også sånne greier. Ikke for at jeg har problemer med å snakke foran en forsamling, men fordi det er totalt formålsløst.

Etter ett minutt husker ingen hva du har sagt uansett, med mindre du river av deg noe skikkelig juicy a la: "Jeg heter Pekkaline og har lyst til å ha sex med minst halvparten av mennene i lokalet her!" (Eller helst noe enda bedre, er ikke i det kreative hjørnet akkurat nå)

Siden det vel neppe er akkurat dett du har mest lyst til (hverken prsentasjonen eller sex'en ;-) støtter jeg forslaget til Mrs. Wallace.

Enkelt, elegant og genialt :o)

Skrevet

Ei venninne er klar over problemet mitt, og vi har hvisket litt om at hun kan ringe meg rett før det blir min tur, da må jeg jo ut for å snakke...Er ikke det vanlig høflighet? ;)

Nei, vanlig høflighet er at man _ikke_ forlater bordet for å snakke i telefonen. Og dersom det attpåtil er din tur til å si noe, vil det bli veldig, veldig synlig.

Gjest hvis det var meg
Skrevet

Hvis du kommer sent eller prøver å forlate lokalet, vil du garantert bli nødt til å presentere deg når du dukker opp, og DA får du virkelig alles fokus på deg.

Jeg ville tatt det opp på forhånd med vertinnen, at du ikke syns noe om denne typen presentasjoner, og om hun ikke heller selv kan presentere folk, eventuelt gruppevis. Jeg syns at hun burde forstå sånt.

Dersom hun ikke forstår det, ville jeg bite i det sure eplet. Bare reise deg og si navnet ditt. Eventuelt 1 setning til om hvor du kjenner vertinnen fra (øve deg på forhånd). Så setter du deg bare brått ned igjen.

Skrevet

haha, plutselig gørr forkjøla og tett i ørene ;)

Jepp, meget god grunn til å slippe unna ;)

Skrevet

Jeg ville reist meg og presentert meg. Alle tenker nok mest på hvordan de selv ønsker å framstå, ergo er ikke fokus rettet mot meg uansett.. Du kan jo ha en liten jukselapp eller noe, gjemt inni hånda?

Men hvorfor i all verden vil verten ha en presentasjonsrunde for samtlige 70? Det må da ta vanvittig lang tid??

Tida vil nok fly da ja. Grunnen er at veldig mange ikke kjenner hverandre.

Skrevet

Er det ikke uhøflig med mobil i selskap?

Jo men har man barn så er det vel noe annet? Med høflighet så mener jeg at det er bedre å snakke ute enn i lokalet? Vil ikke det virke enda mere forstyrrende om jeg sitter i mengden?

Skrevet

Nei, vanlig høflighet er å slå telefonen på lydløs så du ikke merker at det ringer.

Selvfølgelig skal man slå av tlf i møter og slikt, men jeg er alltid tilgjengelig for barna mine. Har den på lydløs, men tenkte kanskje jeg kunne late som om jeg hadde glemt det.. Nei, jeg dropper sikkert hele middagen, og drar dit etterpå.

Skrevet

Det synes jeg faktisk er meget uhøflig! Sorry asså! ;)

:)

Skrevet

Lag en stoor lapp hvor du skriver "Jeg er pekkaline..og jeg blir stum i store forsamlinger" (eller noe lignende). Når det er din tur, reiser du deg opp, ruller ut arket og viser det frem mens du smiler.

Du får garantert sympati fra andre som hater å snakke slik, og en masse plusspoeng for kreativiteten. ;o)

Den var søt og kjempesmart :-)

Skrevet

Jeg har vært med på en sånn presentasjon i et bryllup. Men der sa vi bare hvordan vi var i slekt med brur eller brudgom. Det var ikke skummelt, iallfall ikke om du sitter et sted så du slipper starte. Gjestene sier nok minst mulig, ellers vil presentasjonen ta flere timer!

Du er heldig du...

Skrevet

Jeg synes virkelig det er en uting å skulle forvente at alle skal presentere seg på denne måten. Gå ut når presentasjonen begynner og la noen andre få presentere deg. Det har jeg gjort i slike situasjoner, uten noen oppmerksomhet rundt det

Det er det som vil være et alternativ sidestilt med å komme senere på kvelden.

Skrevet

Dette er noe av det verste jeg vet også. Men sett deg slik at du ikke er først i rekken, men heller ikke mot slutten. Og reis deg opp og si kort hvem du er. Og pust godt ut når du setter deg og vær fornøyd med at du greide det :-)

Jeg skal virkelig være glad om jeg klarer det.... :)

Skrevet

Lag en stoor lapp hvor du skriver "Jeg er pekkaline..og jeg blir stum i store forsamlinger" (eller noe lignende). Når det er din tur, reiser du deg opp, ruller ut arket og viser det frem mens du smiler.

Du får garantert sympati fra andre som hater å snakke slik, og en masse plusspoeng for kreativiteten. ;o)

Haha vet du at jeg var inne på tanken faktisk! Eller få med meg han Jostein Pedersen for å presentere meg hihi

Skrevet

Husk at ved sånne presentasjonsrunder så er det uansett ingen som hører skikkelig etter :)

Planlegg hva du skal si, og øv godt på forhånd. Og når de få sekundene er overstått kan du gratulere deg selv med seieren!

Jeg har ikke stemme som rekker lengre enn til de to nærmeste tenker jeg. Jeg husker heller ikke hva folk har presentert seg som rundt et slikt stort selskap. Vertene er nok ute etter en god historie man kan le av? Ikke vet jeg....

Skrevet

Du er heldig du...

Jeg må legge til at jeg liker ikke sånne presentasjsoner noe særlig, for jeg har alltid vært sjenert. Gruer meg litt til det er min tur, så jeg får ikke med meg alt de andre sier...

Å holde en tale framfor en stor forsamling eller å lede et møte eller en fest kommer jeg aldri til å gjøre!

Skrevet

Fortell verten hvordan du føler det og be ham presentere gjestene sine selv.

Det har jeg gjort, altså forklart ståa, men de dropper ikke den biten pga meg, og det forstår jeg selvfølgelig :)

Skrevet

Hater også sånne greier. Ikke for at jeg har problemer med å snakke foran en forsamling, men fordi det er totalt formålsløst.

Etter ett minutt husker ingen hva du har sagt uansett, med mindre du river av deg noe skikkelig juicy a la: "Jeg heter Pekkaline og har lyst til å ha sex med minst halvparten av mennene i lokalet her!" (Eller helst noe enda bedre, er ikke i det kreative hjørnet akkurat nå)

Siden det vel neppe er akkurat dett du har mest lyst til (hverken prsentasjonen eller sex'en ;-) støtter jeg forslaget til Mrs. Wallace.

Enkelt, elegant og genialt :o)

Ja det var en god ide. Kan lage en skikkelig fin plakat kansje?

-- Mens jeg enda lever-- til overskrift? --så er mitt navn pekkaline og jeg er venninne til jubilanten.

Forslag ønskes :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...