Gå til innhold

det og presentere seg i selskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du kommer sent eller prøver å forlate lokalet, vil du garantert bli nødt til å presentere deg når du dukker opp, og DA får du virkelig alles fokus på deg.

Jeg ville tatt det opp på forhånd med vertinnen, at du ikke syns noe om denne typen presentasjoner, og om hun ikke heller selv kan presentere folk, eventuelt gruppevis. Jeg syns at hun burde forstå sånt.

Dersom hun ikke forstår det, ville jeg bite i det sure eplet. Bare reise deg og si navnet ditt. Eventuelt 1 setning til om hvor du kjenner vertinnen fra (øve deg på forhånd). Så setter du deg bare brått ned igjen.

Så gjelder det å treffe stolen da ....haha! Jeg skulle virkelig ønske at dette ikke var et problem....

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

35

• Åsemor

5

• Mrs. Wallace

3

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvfølgelig skal man slå av tlf i møter og slikt, men jeg er alltid tilgjengelig for barna mine. Har den på lydløs, men tenkte kanskje jeg kunne late som om jeg hadde glemt det.. Nei, jeg dropper sikkert hele middagen, og drar dit etterpå.

Er det ikke noen mulighet for å sitte ved siden av en som kjenner deg, som først presenterer seg selv, så deg?

Fryktelig synd å droppe en hel flott middag med taler og greier pga dette.

Skrevet

Ja det var en god ide. Kan lage en skikkelig fin plakat kansje?

-- Mens jeg enda lever-- til overskrift? --så er mitt navn pekkaline og jeg er venninne til jubilanten.

Forslag ønskes :)

Du kan jo late som om du har mistet stemmen! Knyte et skjerf rundt halsen og suge pastiller, nikke og smile.

Skrevet

Lag en stoor lapp hvor du skriver "Jeg er pekkaline..og jeg blir stum i store forsamlinger" (eller noe lignende). Når det er din tur, reiser du deg opp, ruller ut arket og viser det frem mens du smiler.

Du får garantert sympati fra andre som hater å snakke slik, og en masse plusspoeng for kreativiteten. ;o)

--mens hjertet dunker i kassen leser dere denne lappen. Mitt navn er pekkaline og er venn av jubilantene.

Sier man venn eller venninne her? Det er en mann og en dame som bare har slått sammen selskapet, ikke gift eller noe. Venninne blir vel mer eh... når det gjelder mannen? Haha nå er jeg pirkete, men tent på ideen om plakat faktisk!

Skrevet

Du kan jo late som om du har mistet stemmen! Knyte et skjerf rundt halsen og suge pastiller, nikke og smile.

jah! :) oG LÅNE HØREAPPARATENE TIL MI MOR? dA SER DE DET VEL? ;)

Skrevet

Er det ikke noen mulighet for å sitte ved siden av en som kjenner deg, som først presenterer seg selv, så deg?

Fryktelig synd å droppe en hel flott middag med taler og greier pga dette.

Vel, jeg skal dit med min mann men han skal ikke sitte sammen med meg. Jeg aner ikke hvem jeg får ved min side. Bordplassering...

Skrevet

Jeg må legge til at jeg liker ikke sånne presentasjsoner noe særlig, for jeg har alltid vært sjenert. Gruer meg litt til det er min tur, så jeg får ikke med meg alt de andre sier...

Å holde en tale framfor en stor forsamling eller å lede et møte eller en fest kommer jeg aldri til å gjøre!

Ok, litt tøff da :)

Skrevet

Vel, jeg skal dit med min mann men han skal ikke sitte sammen med meg. Jeg aner ikke hvem jeg får ved min side. Bordplassering...

Kan du ikke snakke med hun som holder selskapet? Eller er hun ikke så close at du vil fortelle at dette er et problem for deg?

Lykke til uansett.

Skrevet

jah! :) oG LÅNE HØREAPPARATENE TIL MI MOR? dA SER DE DET VEL? ;)

Er du siker på at det er et vanlig selskap? Jeg synes det høres ut som et AA-møte.

Skrevet

Kan du ikke snakke med hun som holder selskapet? Eller er hun ikke så close at du vil fortelle at dette er et problem for deg?

Lykke til uansett.

Har snakket med ho. Jeg forstår at hun ikke legger om planene pga meg. Jeg føler virkelig at jeg trenger et lykke til ja, så takk for det :) 27okt kan du tenke på meg......

Skrevet

Er du siker på at det er et vanlig selskap? Jeg synes det høres ut som et AA-møte.

Det blir en vill fest ska du vide ;) Men man starter forsiktig :)

Skrevet

Har snakket med ho. Jeg forstår at hun ikke legger om planene pga meg. Jeg føler virkelig at jeg trenger et lykke til ja, så takk for det :) 27okt kan du tenke på meg......

Altså, å legge om en liten bordplan for å plassere mannen din ved siden av deg syns jeg godt hun kan gjøre, fremfor at du skal droppe middagen.

Skrevet

Altså, å legge om en liten bordplan for å plassere mannen din ved siden av deg syns jeg godt hun kan gjøre, fremfor at du skal droppe middagen.

enig i det, må høre med ho igjen...

Skrevet

(Hvis du sier til henne at du vurderer å ikke komme skjønner hun kanskje hvor alvorlig dette er for deg. Kan godt hende hun bare i sin naivitet ikke fatter at det faktisk kan være et problem.)

candyqueen_83
Skrevet

Alt 5. Droppe selskapet.

Hadde jeg visst det var et slikt selskap jeg skulle i, hadde jeg aldri i verden gått dit.

Skrevet

--mens hjertet dunker i kassen leser dere denne lappen. Mitt navn er pekkaline og er venn av jubilantene.

Sier man venn eller venninne her? Det er en mann og en dame som bare har slått sammen selskapet, ikke gift eller noe. Venninne blir vel mer eh... når det gjelder mannen? Haha nå er jeg pirkete, men tent på ideen om plakat faktisk!

Du kan si både venn og venninne, bruk det som føles mest naturlig for deg. :o)

Skrevet

Kommer du på vår fest på lørdag? Vi blir også ca 70 gjester :-)

Tror vi gjør det slik at min mor presenterer gjestene, evt jeg.

Kan du ikke bare reise deg, holde i bordet og si:

"Jeg heter Pekkaline, og er DOL-venninne til Prust!"

Går så bra atte!

Skrevet

Ja det var en god ide. Kan lage en skikkelig fin plakat kansje?

-- Mens jeg enda lever-- til overskrift? --så er mitt navn pekkaline og jeg er venninne til jubilanten.

Forslag ønskes :)

Eller "så lenge jeg lever"...

Er ikke så god på dette, men vil bare ønske deg kjempemasse lykke til. Trist hvis du skal måtte bruke tiden fram til kalaset til å grue deg.

*krysse fingre for pekkaline*

Skrevet

Alt 5. Droppe selskapet.

Hadde jeg visst det var et slikt selskap jeg skulle i, hadde jeg aldri i verden gått dit.

Tanken har slått meg, det er bare det at jeg er veldig glad i de to vennene som feirer dagene sine sammen. Så derfor vil jeg på en måte delta.

Skrevet

To pils og jeg er akkurat passe avslappa til å fungere noenlunde normalt sosiale sammenhenger - både på innsida og utsida!

Du kan jo finne deg et sted å øve? Gå på noen møter rundt omkring og ta ordet. Avisene er fulle av møtekunngjøringer. Finn deg et lite et og finn på noe å si. Pass opp - det kan være vanedannende..

Når jeg må gjennom slike fæle ting, passer jeg på å i hvert fall føle at jeg ser omtrent så bra ut som jeg kan. Jeg klipper meg, tar skjegget og passer på at favorittklærne er rene (eventuelt kjøper noe nytt). Det er selvfølgelig godt mulig du ikke er så slaskete som meg i hverdagen, men jeg tror det hjelper på selvtilliten til de fleste at man føler man har gjort det beste ut av seg selv når man skal få oppmerksomhet fra så mange andre mennesker.

Andre småtriks som funker sånn halvveis for meg:

- se litt utover folket og møt noen blikk de to-tre første sekundene før du snakker. Da ser du at de andre bare er en gjeng med tullinger de også.

-skulle det være helt krise, gjentar jeg følgende mantra inni meg: "Jeg er bedre enn dem, jeg er bedre enn dem, jeg er bedre enn dem, osv"

Lykke til i hvert fall:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...