Gå til innhold

det og presentere seg i selskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer du på vår fest på lørdag? Vi blir også ca 70 gjester :-)

Tror vi gjør det slik at min mor presenterer gjestene, evt jeg.

Kan du ikke bare reise deg, holde i bordet og si:

"Jeg heter Pekkaline, og er DOL-venninne til Prust!"

Går så bra atte!

Haha :)

Jeg skal ikke i selskap før den 27oktober, men det plager meg allerede. Nå har jeg litt tid til å forberede meg, så jeg håper på å komme meg dit.

Ja du har nok ikke problemer med folkemengder, kursholder(?) å greiår ;)

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

35

• Åsemor

5

• Mrs. Wallace

3

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

To pils og jeg er akkurat passe avslappa til å fungere noenlunde normalt sosiale sammenhenger - både på innsida og utsida!

Du kan jo finne deg et sted å øve? Gå på noen møter rundt omkring og ta ordet. Avisene er fulle av møtekunngjøringer. Finn deg et lite et og finn på noe å si. Pass opp - det kan være vanedannende..

Når jeg må gjennom slike fæle ting, passer jeg på å i hvert fall føle at jeg ser omtrent så bra ut som jeg kan. Jeg klipper meg, tar skjegget og passer på at favorittklærne er rene (eventuelt kjøper noe nytt). Det er selvfølgelig godt mulig du ikke er så slaskete som meg i hverdagen, men jeg tror det hjelper på selvtilliten til de fleste at man føler man har gjort det beste ut av seg selv når man skal få oppmerksomhet fra så mange andre mennesker.

Andre småtriks som funker sånn halvveis for meg:

- se litt utover folket og møt noen blikk de to-tre første sekundene før du snakker. Da ser du at de andre bare er en gjeng med tullinger de også.

-skulle det være helt krise, gjentar jeg følgende mantra inni meg: "Jeg er bedre enn dem, jeg er bedre enn dem, jeg er bedre enn dem, osv"

Lykke til i hvert fall:-)

Takk takk :)

''skulle det være helt krise, gjentar jeg følgende mantra inni meg: "Jeg er bedre enn dem, jeg er bedre enn dem, jeg er bedre enn dem, osv"''

Antrekket er også viktig ja. Det er valgt ut hvitt antrekk til damene...Så det er vanskelig, jeg har trålt masse butikker, men enda ikke funnet noe som kan være fint fra topp til tå.

Skrevet

Eller "så lenge jeg lever"...

Er ikke så god på dette, men vil bare ønske deg kjempemasse lykke til. Trist hvis du skal måtte bruke tiden fram til kalaset til å grue deg.

*krysse fingre for pekkaline*

Mange mange takk!!

Skrevet

Et par-tre konjakker før det hele starter fikser det meste.

Bytter til tyrkisk pepper ;) Blir nok noen sånne ja!

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, jeg.

Jeg har ikke problemer med å snakke verken i eller for forsamlinger ellers, men sånn "rundtur rundt bordet" får det til å velte seg i meg. Vet ikke hvorfor.

Er enig med en av de andre under her, det er en uting. Dersom man vil ha en presentasjon, kan jo verten eller toastmaster selv ta jobben. Presentere grupper av folk som hører sammen, f.eks. Men det er det jo ikke opp til deg å bestemme i dette tilfellet.

Lykke til :-)

Takk!!

Skrevet

Takk takk :)

''skulle det være helt krise, gjentar jeg følgende mantra inni meg: "Jeg er bedre enn dem, jeg er bedre enn dem, jeg er bedre enn dem, osv"''

Antrekket er også viktig ja. Det er valgt ut hvitt antrekk til damene...Så det er vanskelig, jeg har trålt masse butikker, men enda ikke funnet noe som kan være fint fra topp til tå.

Jeg har en forferdelig sceneskrekk - men har valgt å bli lærer... Dårlig kombinasjon? Man venner seg til alt:-) Første gangen jeg skulle si "Ja" under oppropet på lærerskolen, trodde jeg at jeg skulle besvime.

Teknikken med å vente et par sekunder og se seg litt rundt er vel den som er viktigst for meg til vanlig. Mantraet brukes kun hvis jeg må si noe foran lærere og foreldre i plenum.

Tvangsantrekk i tillegg til tvangspresentasjoner? Begynner å bli litt skeptisk. Foretrekker selskap hvor jeg kan være meg selv.. Det sier mye positivt om deg at du tvinger deg gjennom dette fordi du bryr deg om jubilantene:-)

Skrevet

Hvis 70 stk skal gjøre dette så drukner det du sier i all pjatten fra de andre, ingen husker en dritt av hva du sier.

Noen av dem vil ikke ha vett til å bruke kort tid heller, de står der og nyter sin egen stemme og oppmerksomheten de får. De skjønner ikke at folk bare ønsker at h*n skal bli ferdig fort som f...

Sett deg midt i, så er alle møkk lei før de kommer til deg og de hører ikke etter.

Tenk i gjennom på forhånd hva du skal si og tren på det, si det kort og greit. Navn, bosted, alder, hva du jobber med, noe mer trengs vel ikke?

Jeg skjønner ikke hvorfor de skal ha det slik så lenge det er så mange.

Skrevet

Haha :)

Jeg skal ikke i selskap før den 27oktober, men det plager meg allerede. Nå har jeg litt tid til å forberede meg, så jeg håper på å komme meg dit.

Ja du har nok ikke problemer med folkemengder, kursholder(?) å greiår ;)

Det går så bra atte!

Nei, jeg liker egentlig å snakke i forsamlinger, så sant jeg vet hva jeg skal si. Hvis jeg ikke kan det jeg skal si, er det verre.

Gjest togankje
Skrevet

jah! :) oG LÅNE HØREAPPARATENE TIL MI MOR? dA SER DE DET VEL? ;)

Ehh.. høreapparatene?? Hva ser de da, mener du? At du ikke liker å snakke i forsamlinger?

Skrevet

Ehh.. høreapparatene?? Hva ser de da, mener du? At du ikke liker å snakke i forsamlinger?

:) De foreslo at jeg skulle late som om jeg var døv :)

Skrevet

:) De foreslo at jeg skulle late som om jeg var døv :)

Jeg foreslo jo at du skulle late som om du har mistet stemmen, for å slippe å si noe. Forsto du ikke hva jeg mente?

Skrevet

Hvis 70 stk skal gjøre dette så drukner det du sier i all pjatten fra de andre, ingen husker en dritt av hva du sier.

Noen av dem vil ikke ha vett til å bruke kort tid heller, de står der og nyter sin egen stemme og oppmerksomheten de får. De skjønner ikke at folk bare ønsker at h*n skal bli ferdig fort som f...

Sett deg midt i, så er alle møkk lei før de kommer til deg og de hører ikke etter.

Tenk i gjennom på forhånd hva du skal si og tren på det, si det kort og greit. Navn, bosted, alder, hva du jobber med, noe mer trengs vel ikke?

Jeg skjønner ikke hvorfor de skal ha det slik så lenge det er så mange.

Det vil ta tid ja. Håper de bryr seg minimalt når det er min tur da... Det er bestemt hvor jeg skal sitte og det vet jeg ikke enda hvor er...

Skrevet

Jeg foreslo jo at du skulle late som om du har mistet stemmen, for å slippe å si noe. Forsto du ikke hva jeg mente?

''Lat som du er døv og ikke skjønner noenting''

Det var togli som foreslo det :)

Skrevet

Jeg vet så altfor godt hva du mener. Få i deg et glass champagne eller to før dere går i gang, så skal du se alt blir så mye lettere.

Og at alle de 69 andre synes det er så veldig kult å gå gjennom dette, tror jeg ikke. Bare følg med på folk, da ser du fort at andre også er nervøse. Dessuten er de fleste opphengt i å tenke "det er snart min tur, snart min tur" og på hva de skal si - at de får ikke med seg noenting. Og skulle man faktisk høre hva de andre sier, er 70 stk så mange at man umulig kan huske på alle detaljer om hvem som var hvem og hvem som var nervøse..

Bare prøv, så skal du se. Og - champagne ;-)

Skrevet

Jeg vet så altfor godt hva du mener. Få i deg et glass champagne eller to før dere går i gang, så skal du se alt blir så mye lettere.

Og at alle de 69 andre synes det er så veldig kult å gå gjennom dette, tror jeg ikke. Bare følg med på folk, da ser du fort at andre også er nervøse. Dessuten er de fleste opphengt i å tenke "det er snart min tur, snart min tur" og på hva de skal si - at de får ikke med seg noenting. Og skulle man faktisk høre hva de andre sier, er 70 stk så mange at man umulig kan huske på alle detaljer om hvem som var hvem og hvem som var nervøse..

Bare prøv, så skal du se. Og - champagne ;-)

Har begynt å klare å forestille meg at jeg kan klare det, men får enda problemer ved tanken. Veksler litt :) Har en champagne her ja, kverker hele jeg haha. Håper virkelig at jeg kan få gjort det man forventer....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...