Gå til innhold

Uføretrygd, en G og slikt

Anbefalte innlegg

Gjest glad for alle svar
Skrevet

Vet ikke helt hvor dette passer jeg. Jeg ble uføretrygdet for snart et år siden. Det var i desember i fjor. Jeg er nå ganske mye bedre og en venninne har foreslått at jeg begynner å jobbe litt på en butikk hvor hun jobber. De trenger noen sånn enkelte ettermiddager, lørdager. Vet ikke helt eksakt. Jeg kunne tenkt meg å prøve, men hadde egentlig ikke tenkt å jobbe mer enn en G neste år. Og se hvordan det går. Det er veldig mange år siden jeg var i jobb og jeg trenger å prøve meg litt forsiktig. Problemet er jo at det er nå jeg har tilbudet om jobb, ikke om to måneder når jeg kan begynne å opparbeide meg en G. Og da er sikkert toget gått for denne jobben. Noen som har noe fornuftig å si om dette. Hva ville dere gjort?

Skrevet

Jeg ville ventet i to måneder, og ikke risikert å miste den ordningen jeg hadde.

Gjest definitivt
Skrevet

Jeg ville ventet i to måneder, og ikke risikert å miste den ordningen jeg hadde.

Samme her.

Trygdeetaten er noen luringer, er du først kommet inn i systemet som at du plutselig kan jobbe likevel, er du i garnet. Du bør så absolutt vente.

Gjest definitivt
Skrevet

Samme her.

Trygdeetaten er noen luringer, er du først kommet inn i systemet som at du plutselig kan jobbe likevel, er du i garnet. Du bør så absolutt vente.

Du = trådstarter

Gjest glad for alle svar
Skrevet

Samme her.

Takk for svar. Det er sikkert rett. Mange ting i livet mitt har forandret seg rundt mine livsbetingelser, og det gjør at jeg er mye friskere enn noen kunne drømt om selv om jeg nettopp ble trygdet. Likevel er det slik at jeg trenger å ta ting i mitt eget tempo. Jeg vet jo ikke om det går bra.

Gjest glad for alle svar
Skrevet

Takk for svar. Det er sikkert rett. Mange ting i livet mitt har forandret seg rundt mine livsbetingelser, og det gjør at jeg er mye friskere enn noen kunne drømt om selv om jeg nettopp ble trygdet. Likevel er det slik at jeg trenger å ta ting i mitt eget tempo. Jeg vet jo ikke om det går bra.

Skrevet

Du har full mulighet til å starte og jobbe igjen og stå på vent i tre år for å forsøke uten å miste rettighetene dine. Men jeg hadde nok ventet de to mnd, ja, kanskje enda lenger men hvis det var meg som var blitt tilbudt jobb så tror jeg at jeg hadde takket ja og forsøkt meg ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...