Gå til innhold

Har du "vaskedag"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg ta meg sammen og bli regelmessig med husvask. Men jeg får bare vasket i helgene. Hvilkne dag kan jeg velge, jeg synes ingen passer...*håpløs dame, jeg!...*

Fredag er det deilig å slappe av eller gå ut

Lørdag gjør jeg andre ting, og så slapper av eller går ut

Søndag er jeg ute, og lager mat, og om kvelden er det ikke tale om å vaske.

Må jeg "ofre" lørdagen?

Når vasker dere, folkens?

Skrevet

Ta det på torsdag ettermiddag, da er huset rent og pent til helgen og du slipper å tenke på det da. :o)

Gjest sola mi
Skrevet

Jeg har ikke vaskedag. Jeg vasker når det passer seg slik. Det kan være at ungene er ute i hagen og leker fint og mannen styrer i garasjen. Da er det fin anledning til å ta et tak i huset. Om det er søndag eller tirsdag gjør meg ingenting. Samtidig så har jeg det slik at jeg aldri tar alt på en gang. Jeg rydder meg ofte ut av et rom om dagen. F.eks når jeg er på badet og skal dusje så vasker jeg gulv og do og vask rett før jeg går inn i dusjen. Hvis jeg også tar med meg vaskemiddlet til glassdørene på dusjen og skrubber den så er det rent og pent når jeg er ferdig dusjet og kan kose meg videre med å stelle meg selv etterpå.

Om kvelden tar jeg gjerne en ryddings i stua før jeg legger meg. Og tar benkene på kjøkkenet om morgenen når jeg steller til frokost.

I gangen min har jeg støvsuger stående slik at jeg kan sveipe over med en gang ungene kommer inn med svarte og sandete sko.

På den måten får jeg aldri et kaoshus og jeg slipper å grue meg til en rydde og vaskedag.

Skrevet

Jeg har ikke vaskedag. Jeg vasker når det passer seg slik. Det kan være at ungene er ute i hagen og leker fint og mannen styrer i garasjen. Da er det fin anledning til å ta et tak i huset. Om det er søndag eller tirsdag gjør meg ingenting. Samtidig så har jeg det slik at jeg aldri tar alt på en gang. Jeg rydder meg ofte ut av et rom om dagen. F.eks når jeg er på badet og skal dusje så vasker jeg gulv og do og vask rett før jeg går inn i dusjen. Hvis jeg også tar med meg vaskemiddlet til glassdørene på dusjen og skrubber den så er det rent og pent når jeg er ferdig dusjet og kan kose meg videre med å stelle meg selv etterpå.

Om kvelden tar jeg gjerne en ryddings i stua før jeg legger meg. Og tar benkene på kjøkkenet om morgenen når jeg steller til frokost.

I gangen min har jeg støvsuger stående slik at jeg kan sveipe over med en gang ungene kommer inn med svarte og sandete sko.

På den måten får jeg aldri et kaoshus og jeg slipper å grue meg til en rydde og vaskedag.

Hehe ... høres bra ut! Jeg gjør også litt slik. Men alt for lite, alt for sjelden.

Og så kommer disse ekle hybelkaninene, og ligger og erter vettet av meg, uten at jeg har ork til å bære rundt på støvsugern. De formerer seg også, de smådjevlene.

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg vasker/rydder litt hver dag jeg, saa slipper jeg at det hoper seg opp med rot, og det er alltid saann noen lunde ryddig og rent. Tar jeg alt paa èn dag, blir jeg helt gaaen etterpaa.

Skrevet

Har ikke fast vaskedag, og vi bruker å tørrmoppe og støvsuge etter behov og ganske ofte, så det aldri ser skikkelig ille ut. Men det hender vi tar en skikkelig "dugnad", og da jobber vi alltid sammen. Han støvsuger, rister tunge tepper og tørker støv, jeg mopper og vasker gulv og tørker også støv.

Og han bruker å ta sitt soverom, det ene badet og kjellerstua. Så tar jeg mitt soverom, det andre badet og diverse ganger etc. Min aller beste venn er en liten støvsuger som kjapt fjerner alt fra insekter i vinduskarmene til "fangst" fra gulvene, smuler på kjøkkengulvet etc. Det er så koselig å gjøre husarbeid sammen, ta " fem minutt" sammen, og ikke mist slenge seg på sofaen sammen når vi er ferdig.

Vi bruker også å lage mat sammen. Og da er det jeg som roter og han som rydder. Og vi har fine diskusjoner og samtaler om alt mulig. I helgene drikker vi litt vin mens vi holder på.

Vi gjør det meste sammen unntatt å sove sammen.

Skrevet

Jeg vasker/rydder litt hver dag jeg, saa slipper jeg at det hoper seg opp med rot, og det er alltid saann noen lunde ryddig og rent. Tar jeg alt paa èn dag, blir jeg helt gaaen etterpaa.

Jeg blir også gåen hvis jeg tar for mye av gangen

Men rotet har hopet seg opp - egentlig over flere år, jeg har for god plass. Nå bor jeg alene, så nå sprer jeg meg utover.

Det er som å skulle klatre til verdens høyeste fjelltopp å ta fatt på dette her....

Blant rotet ligger bl.a. et ark hvor det står: Ta kontroll over papirene. Et annet sted ligger boka "VASK - nytelsesfull rengjøring"

Hadde jeg bar visst hvor jeg hente motivasjon fra!!!!!!!! Jeg blir dårlig bare ved tanken ..iiikk

Skrevet

Har ikke fast vaskedag, og vi bruker å tørrmoppe og støvsuge etter behov og ganske ofte, så det aldri ser skikkelig ille ut. Men det hender vi tar en skikkelig "dugnad", og da jobber vi alltid sammen. Han støvsuger, rister tunge tepper og tørker støv, jeg mopper og vasker gulv og tørker også støv.

Og han bruker å ta sitt soverom, det ene badet og kjellerstua. Så tar jeg mitt soverom, det andre badet og diverse ganger etc. Min aller beste venn er en liten støvsuger som kjapt fjerner alt fra insekter i vinduskarmene til "fangst" fra gulvene, smuler på kjøkkengulvet etc. Det er så koselig å gjøre husarbeid sammen, ta " fem minutt" sammen, og ikke mist slenge seg på sofaen sammen når vi er ferdig.

Vi bruker også å lage mat sammen. Og da er det jeg som roter og han som rydder. Og vi har fine diskusjoner og samtaler om alt mulig. I helgene drikker vi litt vin mens vi holder på.

Du --- ååå, nå ble jeg nysgjerrig -- hvaslags menneske er det du bor sammen med? En sånn venn vil jeg også ha!!!! Høres ideelt ut, og så kan man ha kjæreste eller vetne på den rette i tillegg kanskje?

Slik du beskriver, blir det jo lite grunnlag for krangling.

Fortell da? Er han homse kanskje? Eller er dere bare gode venner som ikke tenner på hverandre, og deler hus? Pliiis, det hørtes så koselig ut!

Skrevet

Du --- ååå, nå ble jeg nysgjerrig -- hvaslags menneske er det du bor sammen med? En sånn venn vil jeg også ha!!!! Høres ideelt ut, og så kan man ha kjæreste eller vetne på den rette i tillegg kanskje?

Fortell da? Er han homse kanskje? Eller er dere bare gode venner som ikke tenner på hverandre, og deler hus? Pliiis, det hørtes så koselig ut!

He he. Dette var en morsom tolkning.

Skrevet

...eller bruker du å ha sex i søvne?

Skrevet

''Vi gjør det meste sammen unntatt å sove sammen.''

Kongelig standard, med andre ord?

Skrevet

Nå ble jeg overrasket - hvorfor har dere separate soverom? Noe av det aller koseligste er jo å krype under dyna sammen om kvelden og høre lyden av pusten hans om jeg skulle våkne til om natten, synes jeg da.

Skrevet

Babette og "vennen" er kjærester og oppetter ørene forelsket etter mange års forhold. :o) Men jeg skjønner heller ikke det der med å ha separate soverom.

Skrevet

''Vi gjør det meste sammen unntatt å sove sammen.''

Kongelig standard, med andre ord?

Det kan man si. Og nå tror jeg sannelig at amerikaniseringen av språket har nådd nye høyder. Les hva adelie skriver til meg. Kan det være at "sove sammen" har fått samme betydning som "sleeping together"? Interessant.

Men vi sover jo sammen på hoteller og ferier og sånt da. Da skjer det samme hver gang. Første natta blir jeg liggende og lytte til - ja forestill deg en lyd som er en krysning av ei fiskeskøyte og boring i asfalt. Andre natta er jeg svimeslått av tretthet og sovner uansett. Den neste er jeg våken igjen. Osv.

Skrevet

Nå ble jeg overrasket - hvorfor har dere separate soverom? Noe av det aller koseligste er jo å krype under dyna sammen om kvelden og høre lyden av pusten hans om jeg skulle våkne til om natten, synes jeg da.

He he. Ja, hvis jeg kunne lytte kun til pusten hans, hadde det vært deilig. Men forestill deg lyden av et asfaltbor på innpust og utpust.

Skrevet

...eller bruker du å ha sex i søvne?

HEHehhh... har misforstått grundig! Hørtes koselig ut - enda kosleigere enn jeg trodde, skjønner jeg *ler*

Skrevet

He he. Ja, hvis jeg kunne lytte kun til pusten hans, hadde det vært deilig. Men forestill deg lyden av et asfaltbor på innpust og utpust.

Ååååkei! Da skjønner jeg poenget. :o)

Skrevet

*ler meg i hjel* - har hatt en sånn trykkluftbor-kjæreste, jeg. Og av og til stoppet det opp, da lå jeg bare og venta på at han skulle puste igjen. Inntil vi tok konsekvensene med sove hvert sitt sted.. men ukoselig var det, han snorket før han la hodet på puta!! Ikke mye armkrok-slumring der nei.

Skrevet

Min sover forøvrig så stille at jeg av og til må konsentrere meg for å høre om han virkelig ligger ved siden av meg. :o)

Men det hender rett som det er han kommer med uforståelige utbrudd i søvne da.

Skrevet

Det kan man si. Og nå tror jeg sannelig at amerikaniseringen av språket har nådd nye høyder. Les hva adelie skriver til meg. Kan det være at "sove sammen" har fått samme betydning som "sleeping together"? Interessant.

Men vi sover jo sammen på hoteller og ferier og sånt da. Da skjer det samme hver gang. Første natta blir jeg liggende og lytte til - ja forestill deg en lyd som er en krysning av ei fiskeskøyte og boring i asfalt. Andre natta er jeg svimeslått av tretthet og sovner uansett. Den neste er jeg våken igjen. Osv.

Skjønner veldig godt behovet for og ønsket om å sove alene da, ja.

men selv om min er stille som mus om natten, så synes jeg likevel det er litt stas innimellom å ha soverommet alene, for da kan jeg f eks lese på sengen, noe jeg alltid gjorde før jeg traff han, men som er veldig lite populært nå.... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...