Gå til innhold

Uten en tråd - ukas vekt

Lillemus

Anbefalte innlegg

54,8 kg i dag. :o) Meget fornøyd. Skal prøve å holde meg på 55 +/-0,5 kilo heretter, synes ikke jeg trenger gå ned mere nå.

Kommer til å fortsette å trene da for det er herlig å kjenne at kroppen blir fastere og fungerer godt. :o) Og fortsetter også å spise sundt da, men er på ingen måte hysterisk på hva jeg spiser i det store og hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan vi begynne med ukas midjemål også, da det kanskje er en like viktig faktor som vekt?

Hva synes dere?

*Fnis* I fjor i august var jeg 87 cm rundt livet, 3/10-07 var jeg 76 (!) og i går var jeg 75 cm. :o) *Fornøyd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liten løve

Ukas vekt:69 kg. Ned en kilo siden forrige uke. Ned to kilo totalt. En begynnelse!

BMI ned fra 26,1 til 25,3 på disse to ukene:) Begynner å måle midjemål denne fredagen: 93cm målt i navlehøyde.

Har kuttet fra 2 brødskiver hvert måltid til 1 brødskive og spist en mindre middagsposjon hver dag og det har hjulpet fint:)

Trener ikke foreløpig, men har akkurat begynt med en flytteprosess og det er jo en del fysisk aktivitet i det da:)

Skal begynne å trene når jeg har fått installert meg i nytt hjem.

Har tenk litt nøyere over målsetningene mine denne uken, og har kommet frem til at jeg skal se litt annerledes på det. Jeg skal ikke bare se på BMI, men også på midjemål og på forholdsmål mellom hofte og midje. Og mitt mål blir da at alle disse verdiene skal være innenfor det som er anbefalt før jeg sier meg fornøyd.

Jeg tror jeg må ned i 55 kg for å få alle disse verdiene normale, da jeg er veldig spebygd i kroppen i utgangspunktet med smale skuldre og veldig tynne håndledd og ankler.

En annen motivasjonsfaktor er at det vil bli lettere å finne klær, og rimeligere. Når en er litt stor er det vanskelig å finne klær som passer og det blir ofte dyrere også er min erfaring (har da vært slank en gang).

Jeg håper på å klare en vektreduksjon på 2 kg i måneden.

Delmål 1: Ned til 65 kilo før jul. Komme i gang med trening.

Delmål 2: Ned til 60 kilo før Mai.

Delmål 3: Ned til 55 kilo før September.

Endelig mål: Holde vekten og formen.

Dette har jeg klart før for noe år siden og jeg skal klare det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest liten løve

*Fnis* I fjor i august var jeg 87 cm rundt livet, 3/10-07 var jeg 76 (!) og i går var jeg 75 cm. :o) *Fornøyd*

Vanvittig bra. Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas vekt:69 kg. Ned en kilo siden forrige uke. Ned to kilo totalt. En begynnelse!

BMI ned fra 26,1 til 25,3 på disse to ukene:) Begynner å måle midjemål denne fredagen: 93cm målt i navlehøyde.

Har kuttet fra 2 brødskiver hvert måltid til 1 brødskive og spist en mindre middagsposjon hver dag og det har hjulpet fint:)

Trener ikke foreløpig, men har akkurat begynt med en flytteprosess og det er jo en del fysisk aktivitet i det da:)

Skal begynne å trene når jeg har fått installert meg i nytt hjem.

Har tenk litt nøyere over målsetningene mine denne uken, og har kommet frem til at jeg skal se litt annerledes på det. Jeg skal ikke bare se på BMI, men også på midjemål og på forholdsmål mellom hofte og midje. Og mitt mål blir da at alle disse verdiene skal være innenfor det som er anbefalt før jeg sier meg fornøyd.

Jeg tror jeg må ned i 55 kg for å få alle disse verdiene normale, da jeg er veldig spebygd i kroppen i utgangspunktet med smale skuldre og veldig tynne håndledd og ankler.

En annen motivasjonsfaktor er at det vil bli lettere å finne klær, og rimeligere. Når en er litt stor er det vanskelig å finne klær som passer og det blir ofte dyrere også er min erfaring (har da vært slank en gang).

Jeg håper på å klare en vektreduksjon på 2 kg i måneden.

Delmål 1: Ned til 65 kilo før jul. Komme i gang med trening.

Delmål 2: Ned til 60 kilo før Mai.

Delmål 3: Ned til 55 kilo før September.

Endelig mål: Holde vekten og formen.

Dette har jeg klart før for noe år siden og jeg skal klare det igjen!

Det høres ut som en meget fornuftig og overkommelig plan. :o) Hvor lang er du? Jeg er bare 152,5 cm så for meg er 55 kg passelig, men jeg ser liksom for meg at om man er særlig mye høyere enn meg og veier det samme så vil man se veeeldig tynn ut, men det er kanskje ikke tilfelle? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig bra. Gratulerer!

*Hehe* Jeg fant igjen et skjema jeg hadde laget på pc'n min skjønner du, hadde tydeligvis store planer i fjor høst, men det ble aldri noe av dem. Jeg hadde notert opp mine vitale mål og hadde tydeligvis tenkt å fortsette utover høsten og vinteren. Fikk nesten slag da jeg tok frem målebåndet igjen for et par uker siden ja! Skikkelig gøy! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti!;-) Du er knallflink, Lillemus!!! Godt at du ikke er fanatisk, det blir det bare sprekker og dårlig selvfølelse av! Bedre å kunne nyte litt godis, for kosens skyld, og så fortsette med trening og sunn mat 5 (6!?) dager i uka!

Lykke til videre!

PS: Det er knallherlig å trene! Velogmerke etterpå, da...DS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicketinick

Slenger innom her, selv om jeg ikke har fulgt dette programmet fra før :)

Jeg har nå gått ned 13.5 kilo, altså fra 73, til i dag 59.5! Så 5-tallet (59.9) først på vekten for ca 1 uke siden. Trodde aldri jeg skulle se det igjen! Livvidde aner jeg ikke og det er vanskelig og måle når man kun har linjal hehe.

Målet videre er og holde denne vekten (jeg er 172 høy), men samtidig få trent opp litt styrke og kondisjon, da jeg pga sykdom har levd et lite aktivt liv de siste 5 årene.

Jeg har begynt med turer og styrke 1 gang i uken. Litt synd at vinteren er på vei, for turene har hjulpet med enormt på veien.

Vet ikke helt hva jeg skal erstatte de med, for jeg går 6 dager i uken, forslag tas i mot med takk :)

Dere er superflinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå gått ned 13.5 kilo, altså fra 73, til i dag 59.5! Så 5-tallet (59.9) først på vekten for ca 1 uke siden. Trodde aldri jeg skulle se det igjen! Livvidde aner jeg ikke og det er vanskelig og måle når man kun har linjal hehe.

Målet videre er og holde denne vekten (jeg er 172 høy), men samtidig få trent opp litt styrke og kondisjon, da jeg pga sykdom har levd et lite aktivt liv de siste 5 årene.

Jeg har begynt med turer og styrke 1 gang i uken. Litt synd at vinteren er på vei, for turene har hjulpet med enormt på veien.

Vet ikke helt hva jeg skal erstatte de med, for jeg går 6 dager i uken, forslag tas i mot med takk :)

Dere er superflinke!

Du kan vel gå tur på vinteren også? Ta frem skiene?

Det er ikke noe problem å måle livvidde med linjal - bruk en tråd rundt livet og mål den med linjalen etterpå. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti!;-) Du er knallflink, Lillemus!!! Godt at du ikke er fanatisk, det blir det bare sprekker og dårlig selvfølelse av! Bedre å kunne nyte litt godis, for kosens skyld, og så fortsette med trening og sunn mat 5 (6!?) dager i uka!

Lykke til videre!

PS: Det er knallherlig å trene! Velogmerke etterpå, da...DS.

Finnes ikke fanatisk, min elskede var så slem at han kjøpte smågodt på onsdag og vi mumset både onsdag og i går... Jaja. :o) Vi jogget også så det går vel opp i opp. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

56.8 kg.

Har gått ned fra 62-63 kg.

Nå fokuserer jeg på å stabilisere vekta (på rundt 58 kg)

Men foreløpig så går jeg sakte ned allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Dere er superflinke!

Godt gjort!

Kan du ikke fortsette å gå tur selv om det blir vinter? Det er vel bare å kle seg godt, eller? Har du muligheten, er jo også skigåing ypperlig trening.

Andre forslag til innendørsaktiviteter:

- Dansekurs

- Trimme foran tv

- Treningssenter

- Trimsykkel

- Squash

- Svømming (evt. vanngymnastikk?)

- Lek med barn (sisten etc.)

Det er en utfordring å holde på de gode vanene når man støter på motgang (surt vær, forkjølelse, høyt arbeidspress), og må ta ufrivillige pauser. Da gjelder det å bruke kreativiteten og ikke gi opp! Jeg tror du klarer det fint, jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicketinick

Godt gjort!

Kan du ikke fortsette å gå tur selv om det blir vinter? Det er vel bare å kle seg godt, eller? Har du muligheten, er jo også skigåing ypperlig trening.

Andre forslag til innendørsaktiviteter:

- Dansekurs

- Trimme foran tv

- Treningssenter

- Trimsykkel

- Squash

- Svømming (evt. vanngymnastikk?)

- Lek med barn (sisten etc.)

Det er en utfordring å holde på de gode vanene når man støter på motgang (surt vær, forkjølelse, høyt arbeidspress), og må ta ufrivillige pauser. Da gjelder det å bruke kreativiteten og ikke gi opp! Jeg tror du klarer det fint, jeg:)

Takk :) Ja, det er en god følelse og ha mestret. Selvfølgelig kan jeg gå også om vinteren. Men som du sier mye tyngre enn bare og slenge på seg et par joggesko, litt yttertøy og rase avgårde :)

Takk for andre gode forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte bevisst ikke å veie meg på fredag. Hadde fire dager i Bergen på kurs med litt ekstra mat + at jeg ikke har trent på tre uker pga forkjølelse. I tillegg har vihatt stor fest i helga med mye god mat.

Men i går var jeg ute og jogget, og gleder meg til onsdag, da vil jeg ut igjen :-) Og trolig blir det litt Friskis og Svettis trening også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blikkboks

Er denne tråden for alle, eller bare en speisell gruppe?

Jeg har lagt meg ut noe så enmormt, og det kunne vært nyttig å ha noen og kjempe litt sammen med ja ;-)

Kan jeg få bli med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne tråden for alle, eller bare en speisell gruppe?

Jeg har lagt meg ut noe så enmormt, og det kunne vært nyttig å ha noen og kjempe litt sammen med ja ;-)

Kan jeg få bli med?

Den er for alle som vil være med! :o) Du er selvfølgelig hjertelig velkommen til å være med i Uten en tråd. :o)

Her på dette forumet er det lov med hemningsløst selvskryt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...