Gå til innhold

Dåpsgave + dikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva passer som dåpsgave (til en gutt)? Hvilken pris?

Jeg har også tenkt å bruke et pent barnedikt/dikt om barn. Noen som kan et dikt? Eller som vet et sted på nett hvor jeg kan finne et?

Gjest Gurojenta
Skrevet

Hva med å kjøpe et bilde, det vet jeg er populære dåpsgaver om dagen.

Her er noen aktuelle dikt:

Måtte den lille

få et liv som er rikt og godt

og finne lykke og glede

både i stort og smått!

Det største mysterium er ikke mer enn det at en ørliten kropp er våknet til jorden. Den nyfødte ser. To luker i himmelen går opp. Selv frem-trinns-raketter og kjernefystikk blir puslingers puslespill når det nyfødte barn med et eneste blikk beviser at mirakler blir til.

Til en liten gutt

...på en stor dag

- ønsker deg

en lykkelig fremtid

fylt av kjærlighet og glede.

Vi ønsker deg ikke gull,

ei heller penger og makt.

Vi ønsker deg mot til å være deg selv,

og å stå for det du har sagt.

Vi ønsker deg ikke en stenfri vei,

men styrke til veien å gå.

Vi ønsker deg kjærlighet i rikelig monn,

og venner du kan stole på!

Skrevet

Det var en regnfull dag, full av ubehag. Slik var det da du kom til verden. Du skreik og dreit, surva og masa, og skapte misnøye til alle på ferden. Nå er du litt større, men akk like fæl, der du ligger og sikler mellom dine vræl. Det er ikke nok at du tror du er best, men hvorfor i hællvete måtte du invitere på fest?!

Skrevet

Hva med å kjøpe et bilde, det vet jeg er populære dåpsgaver om dagen.

Her er noen aktuelle dikt:

Måtte den lille

få et liv som er rikt og godt

og finne lykke og glede

både i stort og smått!

Det største mysterium er ikke mer enn det at en ørliten kropp er våknet til jorden. Den nyfødte ser. To luker i himmelen går opp. Selv frem-trinns-raketter og kjernefystikk blir puslingers puslespill når det nyfødte barn med et eneste blikk beviser at mirakler blir til.

Til en liten gutt

...på en stor dag

- ønsker deg

en lykkelig fremtid

fylt av kjærlighet og glede.

Vi ønsker deg ikke gull,

ei heller penger og makt.

Vi ønsker deg mot til å være deg selv,

og å stå for det du har sagt.

Vi ønsker deg ikke en stenfri vei,

men styrke til veien å gå.

Vi ønsker deg kjærlighet i rikelig monn,

og venner du kan stole på!

Ha ha ha, hadde du tenkt å skrive det?!

Skrevet

Det var en regnfull dag, full av ubehag. Slik var det da du kom til verden. Du skreik og dreit, surva og masa, og skapte misnøye til alle på ferden. Nå er du litt større, men akk like fæl, der du ligger og sikler mellom dine vræl. Det er ikke nok at du tror du er best, men hvorfor i hællvete måtte du invitere på fest?!

Ha ha ha, hadde du tenkt å skrive det der? Det håper jeg er tull.

Skrevet

Ha ha ha, hadde du tenkt å skrive det?!

Beklager Guro, gikk litt i surr med svarene her. Diktet ditt er forøvrig veldig fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...