Gå til innhold

Styrketrening for beina.

Gjest dame på 40 med skidille

Anbefalte innlegg

Gjest dame på 40 med skidille

Kan du hjelpe meg å finne øvelser som styrker bena slik som knebøy, men som ikke går ut over korsryggen. Har ryggproblemer, men driver med trening av kjernemuskuaturen for å avhjelpe dette (Slynge). Jeg tar "vanlig" benpress i apparat på treningsstudioet i tillegg til for- og baksida av låret der. Kan det være lurt å bruke disse flate røde "geleballene" til å stå på og bøye seg litt på de? Knebøy gjør at korsryggen kjennest igjen dagen derpå etter bare en treningsøkt. Jeg er så ivrig etter å få trena opp igjen bena mine så jeg kan være tilbake igjen med lange turer på fjellski og evt. gå birken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Halvor Lauvstad, helse- og treningsterapeut

Hei!

Geleballene er bra for balanse og koordinasjon så det har du sikkert glede av ifb ski aktiviteten din.

ellers tror jeg beinpressen er bra for funksjonell styrke på beina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...