Gå til innhold

Hater å lese bøker

Anbefalte innlegg

Gjest droddla
Skrevet

Har inntrykk av at alle liker å lese bøker. Jeg har aldri likt å lese, og leser derfor heller ingen bøker. Bøker minner meg om pensum som man _må_ lese, og derfor byr de fleste bøker meg rett og slett i mot.

Skrevet

Synd for deg! Du går glipp av voldsomt mye ved å ikke lese bøker. Bøker gir deg innblikk i en masse som du ikke kan plukke opp på andre måter.

Jeg snakker ikke da om fagbøker, men romaner som forteller historier og skildringer om personer, temaer, situasjoner og tider som man ellers ikke ville visst noe om.

Selv leser jeg mye. Og jeg vil påstå at all inputen jeg får fra bøker, beriker både mine allmenn kunskaper, ordforrådet, og forståelse av psykologi og mellom meneskelige forhold..

Hvis alt jeg har lest i bøker skulle blitt fjernet fra hodet mitt, hadde det blitt temmelig stusselig oppi der...

Skrevet

Så synd for deg!

Liker du ikke lydbøker heller? Eller å lese om et emne som interesserer deg?

Gjest droddla
Skrevet

Så synd for deg!

Liker du ikke lydbøker heller? Eller å lese om et emne som interesserer deg?

Nei, jeg liker ikke det heller. Men jeg liker å se på TV.

Skrevet

Synd for deg, men det er vel ikke stort annet enn å (fortsette med) å la være å lese bøker;-)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Så synd at du forbinder bøker med tvangslesing!

Spør noen du kjenner som leser mye, om de har en bok å anbefale. De som kjenner deg godt vet sikkert om en bok de tror du kommer til å like. En av mine venner tenkte akkurat det samme som deg om bøker. Han hadde ikke lest noe siden "tvangsbøkene" på ungdomsskolen.

En gang han skulle ut å reise (visste deg kom til å bli mye venting) ga jeg ham en bok til å ta med på turen. På turen ble han lei av å sitte å gjøre ingenting, så han begynte å lese. Senere har han spurt meg etter flere bøker som jeg tror kan være noe for ham. Han leser fremdeles ikke mye, men når han først leser vet jeg han koser seg med boken.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke alle mennesker har glede av å lese! Så hvorfor lese, vedder på at du har tusen andre ting som interesserer deg.

Jeg elsker å lese, men hater å tegne. Skulle jeg da streve hele livet mitt med å forsøke å tegne? Neitakk!

Skrevet

De fleste bøker byr deg imot sier du, hva med de få som ikke gjør det?

Men for all del, du MÅ jo ikke lese. :-)

Skrevet

Oj, tenk på alt du går glipp av da!!

Det å lese en bok _du_ har lyst til å lese, er noe helt annet enn å lese pensum!!!

Skrevet

Så synd at du forbinder bøker med tvangslesing!

Spør noen du kjenner som leser mye, om de har en bok å anbefale. De som kjenner deg godt vet sikkert om en bok de tror du kommer til å like. En av mine venner tenkte akkurat det samme som deg om bøker. Han hadde ikke lest noe siden "tvangsbøkene" på ungdomsskolen.

En gang han skulle ut å reise (visste deg kom til å bli mye venting) ga jeg ham en bok til å ta med på turen. På turen ble han lei av å sitte å gjøre ingenting, så han begynte å lese. Senere har han spurt meg etter flere bøker som jeg tror kan være noe for ham. Han leser fremdeles ikke mye, men når han først leser vet jeg han koser seg med boken.

Husker du hvilken bok du ga ham til reisen?

Skrevet

Da er det bare å la være, inntill du ombestemmer deg. Men leser du aviser/magasiner el.l.?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...