Gå til innhold

Gener/øyne.. usikker på hvem som er faren

Anbefalte innlegg

Gjest beklager langt innlegg..
Skrevet

Jeg og faren (x) til barnet vårt, er usikker på om han faktisk er barnets biologiske far. Vi har vel egentlig gått ut fra at han ikke er det.

Men man tenker jo litt på det innimellom.. og en dag så jeg på øynene til barnet mitt at det var samme øynene som meg...og da begynte jeg å tenke mer på det ang faren..

Han (x) har blå øyne

Jeg har brune..men ikke helt brune.. de er mørkeblå ytterst, deretter grønne, og så brune helt innerst. På avstand ser de brune ut, men det er faktisk ikke så mye brunt..

Disse øynene har vårt barn også fått..helt samme.

Og så er det han (y) vi tror er faren til barnet (men jeg håper ennå på det motsatte...).. Han har helt brune øyne.

Leser jo om at barna som regel får brune øyne om en av foreldrene har det..at det er "sterkere" enn blå.

Men jeg har jo litt spesiell farge da..

Men burde ikke barnets øyne vært helt brune om han (y) andre er faren??

Vi har hele tiden tenkt at han (y) er faren..og det har vært greit.. Vi har rettet oss etter det.

Men hva om pappaen (x) til barnet faktisk er den biologiske, og ikke han andre! Jeg klarer bare ikke å roe meg med dette..

Og det hadde vært helt utrolig om vi fikk den nyheten om at x er faren!

Men sånn det er nå..så føler han ikke for å teste dette.. han har roet seg med tanken på at han ikke er faren..og synes det er greit. Han tenker ikke så ofte på det.

Han vil ikke se det på et papir svart på hvitt at han ikke er faren...

Men jeg tenker på dette med øynene..har ikke det noe å si? Hvis der er en sjanse for at han (x) kan være den biologiske faren, hadde det jo vært utrolig godt for han å få vite dette. tenk om han er biologisk far uten å noen gang få vite om det..

Nå ble det utrolig rotete..det ble mye han og han..så prøvde å sette x og y i parantes bak..hehe.

Det er bare litt spesielt akkurat dette..og litt vanskelig å vite hvordan man skal ta det opp.. Og håpe å få det svare man vil ha hos noen her.....

hidi, the scorpion
Skrevet

To brunøyde kan faktisk få et barn med blå øyne! Hvorfor ikke ta en DNA test av barnet og X?

Sparer dere for all denne negative tenkingen...

Lykke til!

Gjest heeeelg
Skrevet

nå er jeg litt teit, svarer uten å ha lest inlegget skikkelig..

hvor gammel er ungen? brun er dominant. det kan ta opp til et år før øynene får sin skikkelige farge.. alle er blå når de blir født. hvorfor tar du ikke DNA test?

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

hvor gammel er ungen? brun er dominant. det kan ta opp til et år før øynene får sin skikkelige farge.. alle er blå når de blir født. hvorfor tar du ikke DNA test?

Barnet er 4 år.

Jeg har kjøpt en dna test..den ligger i en skuff.. Men det må gjøres av faren og.. og jeg er redd for å ta dette opp med han.. Vi er ikke sammen lenger.. Og jeg er redd han skal misforstå. Spesielt når dette er noe som ikke plager han til hverdags..og jeg er redd for å ødelegge dette ved å sette fokus på det.

Jeg har forklart han at det biologiske for meg har ingen betydning..i den forstand at jeg har en adoptivfar. Han vil vel undre seg hvorfor jeg har skiftet mening. Og det er rett og slett bare det at jeg har så lyst , og håper sånn, at han skal være den biologiske. Jeg har lyst å teste å få et positivt svar og se gleden hos han. Men jeg tør ikke om jeg ikke har NOE som kan tyde på at han er faen.

Gjest Hovedinnlegger
Skrevet

To brunøyde kan faktisk få et barn med blå øyne! Hvorfor ikke ta en DNA test av barnet og X?

Sparer dere for all denne negative tenkingen...

Lykke til!

Neii..var jo ikke det du skulle svare.. ;) Hehe..

Men tusen takk.. det ordner seg vel. Jeg har jo betalt en dna test og har den liggende..har bare ikke testet de ennå og sendt inn.. Må vel ta mot til meg å høre med x om han vil dette.

Jeg vil det bare for han..svaret kan sendes til han og jeg trenger ikke vite svaret engang..jeg synes bare det er viktig for han å vite, ikke late som han ikke tenker på det, for det vet jeg han gjør..

hidi, the scorpion
Skrevet

Neii..var jo ikke det du skulle svare.. ;) Hehe..

Men tusen takk.. det ordner seg vel. Jeg har jo betalt en dna test og har den liggende..har bare ikke testet de ennå og sendt inn.. Må vel ta mot til meg å høre med x om han vil dette.

Jeg vil det bare for han..svaret kan sendes til han og jeg trenger ikke vite svaret engang..jeg synes bare det er viktig for han å vite, ikke late som han ikke tenker på det, for det vet jeg han gjør..

Om det ikke er viktig for deg, så er det viktig for barnet ditt! Det må du aldri glemme...

hidi, the scorpion
Skrevet

Barnet er 4 år.

Jeg har kjøpt en dna test..den ligger i en skuff.. Men det må gjøres av faren og.. og jeg er redd for å ta dette opp med han.. Vi er ikke sammen lenger.. Og jeg er redd han skal misforstå. Spesielt når dette er noe som ikke plager han til hverdags..og jeg er redd for å ødelegge dette ved å sette fokus på det.

Jeg har forklart han at det biologiske for meg har ingen betydning..i den forstand at jeg har en adoptivfar. Han vil vel undre seg hvorfor jeg har skiftet mening. Og det er rett og slett bare det at jeg har så lyst , og håper sånn, at han skal være den biologiske. Jeg har lyst å teste å få et positivt svar og se gleden hos han. Men jeg tør ikke om jeg ikke har NOE som kan tyde på at han er faen.

Min datter har en biologisk far som hun vet om, men hun har en pappa som hun elsker over alt på denne jord! Han kom inn i livet hennes da hun var nærmere tre...

Hvem man elsker er ikke biologisk betinget, det er hvem som er der for deg alltid!

Jeg er tilhenger av at barn vet slike ting så tidlig som mulig, de kan elske alle, en eller ingen, men det er trossalt barnets valg!

fei1365380229
Skrevet

Har man brune øyne kan man være BB som betyr at man bare har gener for brune øyner eller man kan være Bb, som betyr at man kan ha gener for både brune og blå øyne. La oss si at du er Bb og eksen er Bb så er det 25 % sjans for at barnet får blå øyne.

B= gen for brune øyne

b= gen for blå øyne

Caloni Makaroni
Skrevet

Har man brune øyne kan man være BB som betyr at man bare har gener for brune øyner eller man kan være Bb, som betyr at man kan ha gener for både brune og blå øyne. La oss si at du er Bb og eksen er Bb så er det 25 % sjans for at barnet får blå øyne.

B= gen for brune øyne

b= gen for blå øyne

Det er sånn de beregnet det inntil for få år siden, men nå har de funnet ut at det er flere enn ett genpar som spiller inn på beregning av øyefarge.

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

Om det ikke er viktig for deg, så er det viktig for barnet ditt! Det må du aldri glemme...

Ja men jeg var 3 år da jeg fikk vite at jeg hadde en annen far..dette var en grusom person som har gjort mye galt her før han ble sendt vekk... og jeg har slitt mye med dette.. Jeg skulle ønske jeg aldri fikk vite noe om han..

Og et hvert tilfelle må vel vurderes.....hvem fortjener å vite at faren er en som voldtok moren.

Noen ting er bedre å ikke vite.

Og akkurat dette er noe jeg og faren vurderer..og barnet er uansett for ung nå synes vi..

Skrevet

Dette med øynene har jeg ikke noe greie på, så det kan jeg ikke kommentere.

Men jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke har testet hvem som er faren. Det er jo ille nok at mennene ikke vil vite det og det er enda verre og ikke tenke på barnet. Barnet har rett til å vite hvem som er faren og jeg mener at det er egoistisk og ikke ta denne testen.

Jeg må si jeg blir litt matt av dette, det burde ikke være noe alternativ om det skal testes eller ikke, etter min mening.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja men jeg var 3 år da jeg fikk vite at jeg hadde en annen far..dette var en grusom person som har gjort mye galt her før han ble sendt vekk... og jeg har slitt mye med dette.. Jeg skulle ønske jeg aldri fikk vite noe om han..

Og et hvert tilfelle må vel vurderes.....hvem fortjener å vite at faren er en som voldtok moren.

Noen ting er bedre å ikke vite.

Og akkurat dette er noe jeg og faren vurderer..og barnet er uansett for ung nå synes vi..

Alle barn har KRAV på å vite hvem faren er. Uansett!

Gjest ikke alle
Skrevet

Det at alle har blå øyne når de blir født er ikke riktig.

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

Dette med øynene har jeg ikke noe greie på, så det kan jeg ikke kommentere.

Men jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke har testet hvem som er faren. Det er jo ille nok at mennene ikke vil vite det og det er enda verre og ikke tenke på barnet. Barnet har rett til å vite hvem som er faren og jeg mener at det er egoistisk og ikke ta denne testen.

Jeg må si jeg blir litt matt av dette, det burde ikke være noe alternativ om det skal testes eller ikke, etter min mening.

Joda skjønner deg..jeg har kjøpt test og mener at det er det riktige å finne ut av dette.. men jeg har bare ikke klart å ta dette opp med faren hennes..

Det ligger mye historie bak dette..og det har vært mye med barnet allerede, så nå er ikke noe bra tidspunkt.

Jeg ble adoptert og fikk vite selv da jeg var 3 år at faren min ikke var min biologiske..og dette har vært tungt i alle år.. mest fordi den biologiske rett og slett er en grusom person.

Og mitt barns biologiske far er nok etter all beregning, han som voldtok meg.

Ting er litt vanskelig..men til nå har det gått greit. Jeg bare føler for at tiden er inne nå til å finne det litt ut.. og jeg kom til å tenke på det med øynene..og fikk et lite håp bare...

det betyr nok mer enn jeg først trodde.

Skrevet

ikke nødvendigvis.

annemy1365381129
Skrevet

Er dere usikre på hvem som er barnets far så ta heller en DNA test.Brunt dominerer over blått men det spørs jo hvilke gen barnet har arvet ,min tante har blå øyne og min onkel brune,de har 3 barn sammen,to har fått blå og en har fått brune.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...