Gjest anonym for i dag Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Vet ikke helt hvilket forum dette passer på, men prøver her. Er veldig plaget med luft i magen, og det er vel noen matvarer som er verre enn andre. Noen som vet hva man iallefall bør holde seg unna? Vet om fiken og slikt, og druer til min store fortvilelse. Elsker druer. Noen som har tips? Litt flaut å få klager på at all lufta må ut om natta... Ellers, finnes det noe "medisin", tabletter av noe slag som hjelper? Har prøvd Dida, usikker på virkningen av disse. Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Kjente matvarer som kan gi luftplager, er: - epler - kullsyreholdig drikke - kål - løk - bønner og erter - sukkerfrie pastiller og tyggis - ferskt brød - fibberrik mat, dersom man er uvant med det Men hva man reagerer på, er individuelt, så du må nesten prøve deg fram. Har du forresten sjekket deg for laktoseintoleranse? Mangel på enzymet laktase i tarmen gjør at man ikke spalter melkesukker(laktose) effektivt. Dette kan gi plager som diarre, luft og magesmerter. Kanskje en idé å prøve å minske laktoseinntaket over en periode, for å se om plagene minsker? Det finnes spesialprodukter som bl.a. laktoseredusert melk å få kjøpt. Her kan du lese mer om hvilke matvarer som inneholder laktose: http://www.dinkost.no/wsp/dinkost2/frontend.cgi?session=d622b89b56be9ddfd60582a84ce125&func=publish.show&table=CONTENT&func_id=1131 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pærebrus Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Kjente matvarer som kan gi luftplager, er: - epler - kullsyreholdig drikke - kål - løk - bønner og erter - sukkerfrie pastiller og tyggis - ferskt brød - fibberrik mat, dersom man er uvant med det Men hva man reagerer på, er individuelt, så du må nesten prøve deg fram. Har du forresten sjekket deg for laktoseintoleranse? Mangel på enzymet laktase i tarmen gjør at man ikke spalter melkesukker(laktose) effektivt. Dette kan gi plager som diarre, luft og magesmerter. Kanskje en idé å prøve å minske laktoseinntaket over en periode, for å se om plagene minsker? Det finnes spesialprodukter som bl.a. laktoseredusert melk å få kjøpt. Her kan du lese mer om hvilke matvarer som inneholder laktose: http://www.dinkost.no/wsp/dinkost2/frontend.cgi?session=d622b89b56be9ddfd60582a84ce125&func=publish.show&table=CONTENT&func_id=1131 Takk for svar! Spiser en del sukkerfrie pastiller, bør kanskje minske bruken av disse også... Har ikke sjekket for laktoseintoleranse nei, men er til tider veldig plaget med magesmerter også så skal lese litt om det og se. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pærebrus Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Takk for svar! Spiser en del sukkerfrie pastiller, bør kanskje minske bruken av disse også... Har ikke sjekket for laktoseintoleranse nei, men er til tider veldig plaget med magesmerter også så skal lese litt om det og se. Og det var den anonymiteten. Jaja, kunne vært verre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vekten87 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 du er jo forsatt litt anonym. jeg vet ikke hvem du er .) gjær bakst skal hvis gi litt sånn luft.. ellers er det de tingene _baremei_ har sagt.. prøv å analyser maten du spiser, se om det er noe du kan fjerne som kan gjøre det bedre.. og husk, når du ligger utstrakt på rygg så kommer luften lettere.. så kanskje du kan gjøre det når du er aleine, eller legge deg før gubben...så du får lettet litt på trykket... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pærebrus Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 du er jo forsatt litt anonym. jeg vet ikke hvem du er .) gjær bakst skal hvis gi litt sånn luft.. ellers er det de tingene _baremei_ har sagt.. prøv å analyser maten du spiser, se om det er noe du kan fjerne som kan gjøre det bedre.. og husk, når du ligger utstrakt på rygg så kommer luften lettere.. så kanskje du kan gjøre det når du er aleine, eller legge deg før gubben...så du får lettet litt på trykket... Verk i magen får jeg ofte på jobb etter lunsj, eller på vei hjem så da er det litt vanskelig å legge seg nedpå. Legger meg alltid før gubben, men problemet er at all lufta skal ut mens jeg sover... *kremt* Fikk et lite hint og spørsmål om jeg har problemer med magen, og da kom det fram.. Skal prøve å analysere litt hva jeg spiser og når jeg får problemer ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pærebrus Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Verk i magen får jeg ofte på jobb etter lunsj, eller på vei hjem så da er det litt vanskelig å legge seg nedpå. Legger meg alltid før gubben, men problemet er at all lufta skal ut mens jeg sover... *kremt* Fikk et lite hint og spørsmål om jeg har problemer med magen, og da kom det fram.. Skal prøve å analysere litt hva jeg spiser og når jeg får problemer ja. Leste visst litt fort i sta, ser at det var ikke mageverken du refererte til å legge seg nedpå, men det hjelper jo da også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Verk i magen får jeg ofte på jobb etter lunsj, eller på vei hjem så da er det litt vanskelig å legge seg nedpå. Legger meg alltid før gubben, men problemet er at all lufta skal ut mens jeg sover... *kremt* Fikk et lite hint og spørsmål om jeg har problemer med magen, og da kom det fram.. Skal prøve å analysere litt hva jeg spiser og når jeg får problemer ja. Hei anonyme du:) Et forslag når du skal finne ut hva som gir plager er å skrive dagbok, der du fører ned hva du spiser, samt forbedring eller forverring av symptomer. Og du:Luft i magen er et SVÆRT vanlig problem, det er bare ikke et så hyppig samtaleemne;) Håper du finner ut av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pærebrus Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hei anonyme du:) Et forslag når du skal finne ut hva som gir plager er å skrive dagbok, der du fører ned hva du spiser, samt forbedring eller forverring av symptomer. Og du:Luft i magen er et SVÆRT vanlig problem, det er bare ikke et så hyppig samtaleemne;) Håper du finner ut av det. Ja regner med det ikke er bare jeg som har problemet. Men det har liksom alltid vært sånn, i tillegg til at jeg har veldig lett for å rumle og bråke i magen også, uten nødvendigvis å ha grunn til å være sulten. Har ikke greie så slikt jeg, men skal prøve å skrive ned litt hva jeg spiser og se hva som skjer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klemzi Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Og det var den anonymiteten. Jaja, kunne vært verre. Jeg hadde for en tid tilbake fryktelig mye luft i magen... ;o) Jeg tenkte nøye over hva jeg spiste, også fordi jeg ammer..... Luftdannende matvarer vil jo også gi barnet luftplager. Jeg fant ut at magen rett og slett var i ubalanse. Jeg kjøpte et par kartonger med Biola. Det gikk ikke et døgn en gang før magen var bra! ;o) Billig og greit å forsøke i alle fall!!! Og om du spiser mye sukkerfrie pastiller som du sier, bør du redusere på de, de er gasdannere delux.... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pærebrus Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg hadde for en tid tilbake fryktelig mye luft i magen... ;o) Jeg tenkte nøye over hva jeg spiste, også fordi jeg ammer..... Luftdannende matvarer vil jo også gi barnet luftplager. Jeg fant ut at magen rett og slett var i ubalanse. Jeg kjøpte et par kartonger med Biola. Det gikk ikke et døgn en gang før magen var bra! ;o) Billig og greit å forsøke i alle fall!!! Og om du spiser mye sukkerfrie pastiller som du sier, bør du redusere på de, de er gasdannere delux.... ;o) Ja jeg har drukket litt biola hver kveld nå, og har ikke spist sukkerfrie pastiller på flere dager. Får se om det hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.