Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen dukket opp med blomster og ønsket oss velkommen i nabolaget nå i kveld. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Mine naboer pleier vanligvis å krysse over til motsatt side av veien når de ser meg, så her er jeg på bar mark.

Bør jeg ta de tilbake til han i morgen og påpeke at det er over en måned siden vi flyttet inn? Ikke ville han ha kaffe, så kunne jeg da ha dytta han over rekkverket på terrassen? Er han homo? Han er jo gift, men det kan være et skalkeskjul sånn som når Ricky Martin prøver å være straight, eller for den slags skyld Tom Cruise og hans lykkelige sinnsvake scientologfarse?

Hva gjør man egentlig?

Skrevet

Nå må du invitere han på kaffe, og vafler med brunost.

Skrevet

Nå må du invitere han på kaffe, og vafler med brunost.

Seriøst? Vi har ikke vaffeljern! Hva med konjakk og konjakk? Der stiller jeg litt sterkere.

Dette er skummelt!

Skrevet

Seriøst? Vi har ikke vaffeljern! Hva med konjakk og konjakk? Der stiller jeg litt sterkere.

Dette er skummelt!

Har du ikke vaffeljern ;o)

Det går ikke an for en hjemkommen nordmann, du må spise vafler med brunost og slutte med den cognacen.

Skrevet

Dette er skummelt!

Hva slags blomster var det forresten?

Skrevet

Hehe, vi har fått nye naboer nå og jeg lurte på om jeg skulle ønske de velkommen på noen måte. Blomster er ikke vellykka skjønner jeg. ;)

Skrevet

Du bare smiler og hilser neste gang du ser ham.

Men.. ønsker du egentlig naboer dit peppern gror?

Skrevet

Fy, for en frekkhet! Du burde selvsagt fortalt den slasken hvor han kunne stikke blomsterkvasten sin hen og smelt døra igjen for ham.

Men på den seriøse siden: Hyggelige naboer er fint, så lenge man selv kan bestemme intimitetsgraden. Derfor liker jeg å gå litt sakte frem i samvær med naboer, og begynne med litt småprat og etter hvert kanskje en øl på terrassen i finvær el.l. Mye bedre enn å bli plutselige kjempevenner og deretter finne ut at dette er noen raringer og at man vil holde dem på armlenges avstand.

Skrevet

Fy, for en frekkhet! Du burde selvsagt fortalt den slasken hvor han kunne stikke blomsterkvasten sin hen og smelt døra igjen for ham.

Men på den seriøse siden: Hyggelige naboer er fint, så lenge man selv kan bestemme intimitetsgraden. Derfor liker jeg å gå litt sakte frem i samvær med naboer, og begynne med litt småprat og etter hvert kanskje en øl på terrassen i finvær el.l. Mye bedre enn å bli plutselige kjempevenner og deretter finne ut at dette er noen raringer og at man vil holde dem på armlenges avstand.

10 poeng til deg!

Skrevet

Du bare smiler og hilser neste gang du ser ham.

Men.. ønsker du egentlig naboer dit peppern gror?

Nei, men sier jeg noe annet så ryker dolryktet mitt ad dundas.

Skrevet

Hehe, vi har fått nye naboer nå og jeg lurte på om jeg skulle ønske de velkommen på noen måte. Blomster er ikke vellykka skjønner jeg. ;)

Jo, det er egentlig ganske koselig.

*vrir meg*

Skrevet

Hva slags blomster var det forresten?

Sånne med grønn stilk og blader, og noen orange/røde "strie" blomster på toppen.

Godt det ikke var et dusin røde roser...

Skrevet

Har du ikke vaffeljern ;o)

Det går ikke an for en hjemkommen nordmann, du må spise vafler med brunost og slutte med den cognacen.

Jeg kan ikke slutte med konjakk! Jeg har gått ned fra 1200 kroners XO'er til noe VSOP. Man har da lån å betale på. Det er også en ny følelse.

Denne naboen overrasket meg litt. Han er en innfødt og ligger på baksiden av huset vårt (huset hans, altså), så han var ikke den naturlige blomsterkandidaten. Vi bruker ikke samme vei en gang.

Det er mulig at han prøver å komme den andre innfødte naboen i forveien. Kanskje de hater hverandre, og han forsøker noen sjakktrekk?

Jeg er ikke helt vant til villatilværelsen. Det var greiere på Løkka. Der var naboen en full danske, og jeg trengte ikke å involvere meg noe særlig.

Skrevet

Jeg kan ikke slutte med konjakk! Jeg har gått ned fra 1200 kroners XO'er til noe VSOP. Man har da lån å betale på. Det er også en ny følelse.

Denne naboen overrasket meg litt. Han er en innfødt og ligger på baksiden av huset vårt (huset hans, altså), så han var ikke den naturlige blomsterkandidaten. Vi bruker ikke samme vei en gang.

Det er mulig at han prøver å komme den andre innfødte naboen i forveien. Kanskje de hater hverandre, og han forsøker noen sjakktrekk?

Jeg er ikke helt vant til villatilværelsen. Det var greiere på Løkka. Der var naboen en full danske, og jeg trengte ikke å involvere meg noe særlig.

Jeg har aldri bodd i villa og jeg har ikke tenkt å forlate Løkka med det første heller :o) Jeg får middag av naboene jeg og det liker jeg mye bedre enn blomster ;o)

Skrevet

Forresten hender det at jeg får cognac også :o)

Skrevet

Sånne med grønn stilk og blader, og noen orange/røde "strie" blomster på toppen.

Godt det ikke var et dusin røde roser...

Koselig når menn gir blomster til hverandre:-)

Skrevet

Jeg har aldri bodd i villa og jeg har ikke tenkt å forlate Løkka med det første heller :o) Jeg får middag av naboene jeg og det liker jeg mye bedre enn blomster ;o)

Øy! Trenger ikke bo på Løkka for å få middag av naboene, ass. ;)

Skrevet

Jo, det er egentlig ganske koselig.

*vrir meg*

Hva med håndhilsing, er det akseptert? Har nemlig ikke hilst på de enda, men føler at vi liksom bør gjøre det... Hehe...

Skrevet

Øy! Trenger ikke bo på Løkka for å få middag av naboene, ass. ;)

Men det er ikke alle som har sånne supre naboer som deg da? Det har aldri jeg hatt før jeg flyttet hit og likevel er de ikke så kule som dine :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...