Gå til innhold

Vannkoking

Anbefalte innlegg

Håpløst liv
Skrevet

Jeg orker ikke å koke vannet fordi om det er funnet parasitter i det.

Er jeg en idiot ? Eller er det andre som gjør det samme som meg her ?

Skrevet

Med et barn på to år i huset, så tar jeg ingen sjanser. Men selv pusser jeg tennene i springvann. Kokingen av vannet er en liten jobb uansett.

Gjest hos oss
Skrevet

Det er jo antydet at det ikke er så ille som man fryktet, i tillegg har det jo mye med mengden infisert vann man får i seg.

Skal du drikke mye vann, ville jeg drukket kjøpevann, vann du har hentet i en kanne hos noen utenfor maridalsvannområdet, eller vann du har gitt et oppkok.

Men om du vasker opp en kjele i springvann eller pusser tennene i ukokt vann, tror jeg sjansen for å bli syk er liten.

Men det viktige er jo at du gjør det du ønsker du hadde gjort hvis du blir syk, at du ikke angrer etterpå. Tar man en kalkulert risiko er det greit.

Jeg har barn, og orker ikke tanken på flere uker med kraftig diare og vekttap, hverken hos dem eller oss som skal ta vare på dem. I hvertfall vil jeg, hvis vi blir syke, vite at jeg gjorde det jeg kunne for å unngå det. Så vi koker en stor kjele vann hver kveld, som vi fyller på flasker og avkjøler. Har satt oppvaskmaskinen på varmeste temperatur også.

Gjest SmillaMarie
Skrevet

Jeg kjøper vann. Orker ikke den kokingen jeg heller. Pleier å glemme at det er parasitter i vannet når jeg skal pusse tennene, så jeg pleier å pusse tennene i springvann. Har ikke oppvaskmaskin, og koker ikke opp vann for å vaske opp i heller. Men jeg passer på å tørke av alt vannet...

Skrevet

Det med kokingen er jo en anbefaling fordi de ikke har visst hva som evt. er i vannet. Og anbefalinger kan man som kjent velge å følge, eller velge å la være.

Om det er idiotisk kan bare tiden vise - blir du smittet av ilske parasitter kan det vel hende du vil angre litt.

Vi har små barn og koker selvsagt vannet. Men jeg ville kokt uansett, hvorfor ta sjangsen på å bli syk når det er såpass enkelt å unngå.

Skrevet

Det med kokingen er jo en anbefaling fordi de ikke har visst hva som evt. er i vannet. Og anbefalinger kan man som kjent velge å følge, eller velge å la være.

Om det er idiotisk kan bare tiden vise - blir du smittet av ilske parasitter kan det vel hende du vil angre litt.

Vi har små barn og koker selvsagt vannet. Men jeg ville kokt uansett, hvorfor ta sjangsen på å bli syk når det er såpass enkelt å unngå.

''hvorfor ta sjangsen på å bli syk når det er såpass enkelt å unngå.''

Slik ville jeg tenkt også. Selvsagt er det mer tungvindt å koke vannet enn å ikke gjøre det, men hvor mye jobb kan det egentlig være med det??

Skrevet

''hvorfor ta sjangsen på å bli syk når det er såpass enkelt å unngå.''

Slik ville jeg tenkt også. Selvsagt er det mer tungvindt å koke vannet enn å ikke gjøre det, men hvor mye jobb kan det egentlig være med det??

Det er uansett garantert mer jobb om man blir syk. :-)

Skrevet

Det er uansett garantert mer jobb om man blir syk. :-)

Absolutt! :-)

Skrevet

Absolutt! :-)

Men nå er visst vannet friskmeldt, så da kan vi alle ta det helt med ro ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...