Gå til innhold

Penger er ikke alt, sier Fabian Stang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke så rent lite kvalmt når ordfører Fabian Stang går ut i media og sier:"Penger er ikke alt" og ikke ser ut til å tro at det i Oslo i dag finnes folk som ikke har råd til mat. Bare folk på østkanten kommer seg ut i marka og går litt på tur så blir alt så bra så. Hurra.

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• Lillemus

6

• Sofline

6

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Huff, det høres ikke bra. Sier han slikt? Jeg har ikke fulgt med denne uka. Men holdningen kjenner jeg!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Stang tar til orde for et prinsipp som generelt benyttes lite i Norge: "Hva kan vi lære av de som får det til?".

Jeg er sikker på at denne tilnærmingen burde brukes i mange flere sammenhenger, ikke bare på individuelt nivå, men også på organisasjonsnivå.

I psykiatrien er det ingen sammenheng mellom hvor mye penger den enkelte avdeling har til rådighet og kvaliteten på de tjenester som leveres.

Gjest Vekten87
Skrevet

liker ikke den fyren, har ikke fulgt så mye med. men la merke til han da han utnevnte seg selv for en stund tilbake... tror ikke han har så mye i politikken å gjøre...

Skrevet

Penger er IKKE alt, men det kan hjelpe godt på.

Fabian Stang har noen poeng i det han sier

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2058009.ece

"Slagordet "gjør din plikt" har bleknet mot "krev din rett"."

Enig med han, vi må ta ansvar for våres egne liv. Som han sier så fint: "det offentlige kan ikke gå tur for folk."

Joda, det er sant at de offentlige ikke kan gå tur for folk, men alikevel synes jeg det er noe veldig nedlatende i det han sier. Antagelig fordi jeg ikke klarer fyren...

Og det der med "penger er ikke alt" kommer alltid fra dem som har mer enn nok, du hører aldri noen som sliter med økonomien si det. Det er helt klart lett for dem som har mer enn nok å påstå at penger ikke betyr noe særlig, men når du må velge mellom melk til maten til ungene eller vintersko til minsten da er det ikke så lett...

Skrevet

Joda, det er sant at de offentlige ikke kan gå tur for folk, men alikevel synes jeg det er noe veldig nedlatende i det han sier. Antagelig fordi jeg ikke klarer fyren...

Og det der med "penger er ikke alt" kommer alltid fra dem som har mer enn nok, du hører aldri noen som sliter med økonomien si det. Det er helt klart lett for dem som har mer enn nok å påstå at penger ikke betyr noe særlig, men når du må velge mellom melk til maten til ungene eller vintersko til minsten da er det ikke så lett...

Forresten, hvor har du lest/hørt at han sier 'penger er ikke alt'.

Leste igjen gjennom artikkelen, men fant det ikke der. Eller er det slik du tolker det siden du ikke liker han i utgangspunktet?

Skrevet

Forresten, hvor har du lest/hørt at han sier 'penger er ikke alt'.

Leste igjen gjennom artikkelen, men fant det ikke der. Eller er det slik du tolker det siden du ikke liker han i utgangspunktet?

Jeg har lest både i Aftenposten (papirutgaven) og på nettsidene til Adressa.

Skrevet

Det er bare mennesker med (for mye) penger, som kan finne på å si noe sånt. Når man ikke har nok penger, så er faktisk penger alt! for å overleve, og for å gi barna det de trenger.

Gjest Borgermester
Skrevet

liker ikke den fyren, har ikke fulgt så mye med. men la merke til han da han utnevnte seg selv for en stund tilbake... tror ikke han har så mye i politikken å gjøre...

Enig med deg at fyren ikke akkurat gjør seg innen politikken, men en ordfører er litt mere enn bare politikk. Stang er en sånn ordfører som Friele i Bergen, en slahs Borgermester type, og det er jo greit nok. Det er veldig mye presentasjoner, hvor de bare skal gå rundt å smile, og være hyggelig, og det tror jeg at Fabian Stang passer perfekt til. Det betyr ikke at jeg liker han noe bedre.....

Skrevet

Det er bare mennesker med (for mye) penger, som kan finne på å si noe sånt. Når man ikke har nok penger, så er faktisk penger alt! for å overleve, og for å gi barna det de trenger.

Nemlig. Du hører aldri noen som ikke dårlig råd si noe sånt. *Kvalm*

Gjest Bik Bok
Skrevet

Det å være i form, gjør at en mestrer hverdagen bedre, du er selv ett bevis på det. Det gjelder selv om en har mye eller lite penger. Frisk luft er gratis, og en føler seg bedre, og får mere overskudd til å ta tak i hverdagen.

Jeg liker ikke akkurat Stang jeg heller, men halloo, han har faktisk ett poeng.

annemy1365381129
Skrevet

neida penger er nok ikke alt for de som har noen men for oss som ikke har er de alfa og omega....Men joda mulig en luftetur hjelper :ut på tur aldri sur!!!!

Skrevet

Det å være i form, gjør at en mestrer hverdagen bedre, du er selv ett bevis på det. Det gjelder selv om en har mye eller lite penger. Frisk luft er gratis, og en føler seg bedre, og får mere overskudd til å ta tak i hverdagen.

Jeg liker ikke akkurat Stang jeg heller, men halloo, han har faktisk ett poeng.

Joda, men det blir så teit (i mine øyne) når velbeslåtte, vellykkede Fabian Stang ser ned på de som ikke er så heldige og sier at alt blir bedre bare de kommer seg ut i skogen og penger betyr jo ingenting. Det er jo også lettere å finne overskudd til trening og skogsturer om man har det lettere på andre fronter i livet.

Skrevet

Lett for han og si...I følge skattelistene hadde han 1 248 514 kr. i inntekt og 2 303 551 kr. i formue.

Til sammenligning hadde eg 151 882 kr. i inntekt og 0 kr. i formue.

Tror nok ikkje han har hverken erfaring eller evne til å sette seg inn i hvordan hverdagen arter seg med så pass liten inntekt som eg og mange andre har.

Han har nok behov for ett kurs i "å bli litt mer ydmyk" !

Skrevet

Jeg synes vel også at noen av uttalelsene er litt vel småarrogante.

Han glemmer å nevne at en del av "vestkantbeboerne" har hatt et helt annet utgangspunkt fra fødselen av enn det en del "østkantbeboere" har hatt.

Men jeg synes han har noen gode poeng. Vi er nok blitt mer krevende enn ytende.

En del ting må vi gjøre sjøl.(..kan ikke gå tur for folk).

Og penger er da virkelig ikke alt. Selvsagt lett å si. Men folk med penger blir også syke, folk med penger blir også deprimerte. Det er nok enklere å være deprimert MED penger enn uten penger. Men man kan ikke gå ut i fra at folk som på en eller annen måte har kommet til å ha romslig økonomi, har et problemfritt liv.

I Norge har vi sikkerhetsnett som man bare kan drømme om i andre land.

Det betyr kke at jeg mener at folk ikke skal ha nok til mat, klær og bolig.

Skrevet

Ja, Fabian (herregud, for et navn..!) er litt av en dust i sine uttalelser. Rett og slett fornærmende overfor de som ikke har så de klarer seg. Nok penger + litt til gjør livet lettere, det er ikke til å komme i fra.

Skrevet

Kanskje han skulle dele ut alle pengene sine til de fattige og leve på sosialnormen en periode...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...