Gå til innhold

Hva gjør dere sammen?

Anbefalte innlegg

Gjest melmøll
Skrevet

På hverdager pleier jeg å se på tv, mens han sitter med pcen. Men noen ganger sitter vi på hver vår ende av bordet, jeg syr, mens han binder fluer. Jeg synes også det er hyggeligst å gjøre husarbeidet samtidig. I helgene pleier vi å trene hunden sammen, gå tur/ løpe/å på skitur sammen.

Skrevet

Dette kan jeg underskrive på :-)

Ikke så lett å dra ut på joggetur eller andre "voksenting" sammen ennå så lenge guttungen er seks og ikke er alene hjemme heller.

Men vi har det fint sammen hver for oss vi, hvis noen skjønner hva det betyr... :-)

''vi har det fint sammen hver for oss''

Godt sagt. Akkurat sånn er det :o)

Skrevet

Helt alene bare vi to? Det er bare tiden fra ca 21 til 23 i ukene, og enda kortere tid i helgene. Da er som regel det meste av energien oppbrukt, så det blir litt felles tv-titting, men mest surfing eller lesing hver for oss. Ispedd en del husarbeid eller hjemmekontorjobb.

Vi heldigvis en del sammen som _familie_. I uka må vi likevel ofte dele oss for å komme gjennom programmet.

De to gangene i året vi disponerer kvelden uten å tenke på barna, tar vi felles fjelltur, joggetur, skitur, sykkeltur, kinobesøk, konsertbesøk. Ser for meg at det blir mer av slike aktiviteter om noen år?

Skrevet

Vi gjør husarbeid sammen, tar det daglige ansvaret for ungene sammen, har felles venner vi er sammen med, drar på fest sammen, leier film sammen, spiser ute sammen, drar på lørdagsshopping sammen, går på fjellet sammen, besøker familie sammen, reiser alltid på ferie sammen.... Tror vi gjør det meste sammen :-)

Skrevet

Vi lager i hvert fall mat og går tur sammen. Museumsbesøk og lignende gjør vi også en sjelden gang. Vi snakker også mye og ser TV (TV-tittinga kunne jeg ofte blitt spart for, men jeg klarer ikke konsentrere meg om annet når TVen står på). Det er sjelden jeg sitter foran dataen med ikke-skolerelaterte ting når samboeren min er hjemme, men det skal sis han sjelden er hjemme.

Og så gjør vi noe sært: Vi handler sammen. Jeg kan ikke handle mat uten at han henger seg på. Ikke at det gjør noe, men det er ikke alltid jeg blir med når han skal handle. Jeg synes tydeligvis ikke det er like morsomt, eller har kanksje større behov enn han for å være alene.

Skrevet

Før vi fikk barn var vi veldig aktive sammen; vi trente kampsport, gikk på dansekurs, spilte golf, hoppet i fallskjerm, samt alle de "vanlige" kjærestetingene i form av å lage mat, gå tur osv osv.

Etter at de to små prinsessene våre gjorde sin inntreden har det blitt lite alenetid på oss, og på kveldstid blir vi ofte sittende med hver vår pc, skal innrømme det! Men vi er flinke til å prioritere familietid sammen med ungene da. Vi har fortsatt hobbyer og begge trener, men nå blir det hver for oss.

Håper å kunne ta opp igjen dansingen når ungene blir litt større, gleder meg til det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...