Gå til innhold

Sprø regler om blodgiving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi de har mindre blod enn større mennesker og kanskje tåler påkjenningen med å tappes for blod dårlige.

Gjest bra av folk å gi
Skrevet

er nok en logisk grunn til det.. er det kvinner så mister de mensen om de blir for lett.. er ikke noe særlig å sitte seg ned å gi blod i massevis da... hadde jeg vært spil tynn og liten hadde ikke jeg hat særlig lyst å gi blod, blir jo sikkert litt surrete i hue også... ikke vet jeg. kommer aldri til å bli blodgiver.... har skikkelig skrekken for blod og sprøyter..

Skrevet

er nok en logisk grunn til det.. er det kvinner så mister de mensen om de blir for lett.. er ikke noe særlig å sitte seg ned å gi blod i massevis da... hadde jeg vært spil tynn og liten hadde ikke jeg hat særlig lyst å gi blod, blir jo sikkert litt surrete i hue også... ikke vet jeg. kommer aldri til å bli blodgiver.... har skikkelig skrekken for blod og sprøyter..

Man trenger ikke være spiltynn selv om man veier >50 kg.

Skrevet

Man trenger ikke være spiltynn selv om man veier >50 kg.

Nei, det finnes unntak, det er greit med en grense, men kanskje burde man heller se på bmi? Den gir kanskje en bedre pekepinn i akkurat dette tilfellet?

Skrevet

Nei, det finnes unntak, det er greit med en grense, men kanskje burde man heller se på bmi? Den gir kanskje en bedre pekepinn i akkurat dette tilfellet?

Enig. Har alltid fått høre at jeg har bra blod, nemlig. Så ble litt skuffa når jeg så reglene.

annemy1365381129
Skrevet

ta deg en tur innom blodbanken de må vel kanskje se litt på både vekt og høyde,kanskje de faktisk kan gjøre et unntak.De har jo mange regler og de er jo der for å beskytte både blodgiver og mottaker.Lykke til.

Skrevet

ta deg en tur innom blodbanken de må vel kanskje se litt på både vekt og høyde,kanskje de faktisk kan gjøre et unntak.De har jo mange regler og de er jo der for å beskytte både blodgiver og mottaker.Lykke til.

Skal prøve meg nå når jeg snart kan det. Takk.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg ga blod da jeg veide rundt 51. Holdt på å svime av.

Og jeg er IKKE redd blod og sprøyter.

Skrevet

Grunnen er nok som soleil skriv at blodvolumet til ein liten person er mindre enn hjå ein større person. Det prosentvise blodtapet blir større dess lettare personen er. Sidan ein må setja grensa ein plass, har grensa blitt sett på 50 kilo. Sånn er det berre, dessverre!

Blodbanken har strenge reglar - for å beskytta både givar og mottakar :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...