Gjest Henrikfi Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hei. Jeg har lenge vært plaget med stølhet i muskulaturen. Dette er et relativt plagsomt fenomen. Jeg blir stort sett støl etter hver eneste treningsøkt. Være seg styrketrening (som er værst i grad av stølhet) til fotball og andre aktiviteter. Jeg opplever reduksjon i graden av stølheten, hvis jeg har meget god og stabil frekvens på treningsøktene. Alikevel, sammenlignet med alle andre jeg har trent sammen med gjennom tidene, ligger jeg i en særklasse. Dette ødelegger også muligheten for å trene med god frekvens, da jeg som regel er støl i 2-4 dager. Jeg har spurt leger, homeopater osv uten at de har kommet frem til noen løsning (som har fungert). Håper på løsning og tilltak som kan hjelpe meg å redusere stølheten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det du beskriver er treningstølhet langt i overkant av hva som er rimelig selv etter moderat trening. I første omgang bør du ikke bare prate med legen din, men det bør tas endel prøver for å se om du er frisk og/eller at du mangler ett eller annet. Men rent generelt vil jeg understreke viktigheten å trene seg rolig ned etter aktivitet, få i seg nok væske og etter trening ganske raskt få i seg næring. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.