Gå til innhold

stølhet

Gjest Henrikfi

Anbefalte innlegg

Gjest Henrikfi

Hei. Jeg har lenge vært plaget med stølhet i muskulaturen. Dette er et relativt plagsomt fenomen. Jeg blir stort sett støl etter hver eneste treningsøkt. Være seg styrketrening (som er værst i grad av stølhet) til fotball og andre aktiviteter. Jeg opplever reduksjon i graden av stølheten, hvis jeg har meget god og stabil frekvens på treningsøktene. Alikevel, sammenlignet med alle andre jeg har trent sammen med gjennom tidene, ligger jeg i en særklasse. Dette ødelegger også muligheten for å trene med god frekvens, da jeg som regel er støl i 2-4 dager. Jeg har spurt leger, homeopater osv uten at de har kommet frem til noen løsning (som har fungert). Håper på løsning og tilltak som kan hjelpe meg å redusere stølheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Det du beskriver er treningstølhet langt i overkant av hva som er rimelig selv etter moderat trening. I første omgang bør du ikke bare prate med legen din, men det bør tas endel prøver for å se om du er frisk og/eller at du mangler ett eller annet. Men rent generelt vil jeg understreke viktigheten å trene seg rolig ned etter aktivitet, få i seg nok væske og etter trening ganske raskt få i seg næring.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...