Gå til innhold

støtte til ferietur?? noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterbarnet
Skrevet

går på midlertidig 65% uføretrygd og er sykemeldt for resten. har ikke vært utenom byen jeg bor i på fire år. sliter psykisk og er veldig sliten av at alt er det samme. kan jeg søke trygde/sosialkontoret om å få dekt eller få støtte til en ferietur? behøver ikke være noe stort, men en uke en eller annen plass. kan jeg ta med meg noen?

blir veldig glad for svar :)

Skrevet

Er rimelig sikker på at det ikke er noen ytelse fra NAV til dette. Tror du må søke på sosialkontoret eventuelt. Støtte til ferie er ingen pliktmessig ytelse etter sosialtjenesteloven, men kommunen KAN yte stønad etter en særskilt vurdering etter Sosialtjenestelovens § 5-2. Om du trenger ledsager så kan det tas hensyn til. Som ellers når det gjelder sosialhjelp skal andre rettigheter utnyttes først feks ledsagerbevis og det vil både være en vurdering av behovet samt den økonomiske situasjonen.

Jeg tror dessverre det er sjelden det ytes stønad til ferie, men dette kan det være ulik praksis på fra kommune til kommune.

Det er trolig lettere å få hjelp til ferie fra sosialkontoret om en har barn og har hatt lave inntekter over lengre tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...