Gå til innhold

julegaver!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jula starter 24. desember. Hadde alle ventet til jula startet med å kjøpe julegaver, hadde det blitt temmlig hektisk i butikkene julaften.

Ja, i Norge er det jul en fjerdedel av året. Tre måneder. Cirka. Det er mye.

Har du tenkt over hvorfor vi begynner å tenke på jul allerede i slutten av oktober?

Jeg har noen venner som er ikke-protestantiske, som synes det er rimelig heftig. Særlig for barna, på skolen.

Skrevet

Jula starter 24. desember. Hadde alle ventet til jula startet med å kjøpe julegaver, hadde det blitt temmlig hektisk i butikkene julaften.

PS: selv liker jeg å kjøpe julegaver når jeg er i julestemning. Og når det ikke er så lenge før jul at gavene ikke kan byttes.

Gjest Vekten87
Skrevet

Har du tenkt over hvorfor vi begynner å tenke på jul allerede i slutten av oktober?

Jeg har noen venner som er ikke-protestantiske, som synes det er rimelig heftig. Særlig for barna, på skolen.

grunnen til at jeg blir så opphengt i julen er butikkene, som allerede før 10 oktober hadde fått sjokolade,julebrus og pepperkaker/kakemenn!! mister jo julestemningen før midten av november... et under at ikke gatene er pyntet enda.. selv om jeg ser de forbreder....!!!

Skrevet

Jeg starter ALLTID altfor seint. :( Men i år er jeg nødt til å ha det meste i boks før den 22. for da kommer ungene til meg, og jeg orker ikke drasse rundt på dem i den verste julehandelen. ;)

Skrevet

grunnen til at jeg blir så opphengt i julen er butikkene, som allerede før 10 oktober hadde fått sjokolade,julebrus og pepperkaker/kakemenn!! mister jo julestemningen før midten av november... et under at ikke gatene er pyntet enda.. selv om jeg ser de forbreder....!!!

Ja, jeg synes det er trist og leit jeg. Blir liksom litt kvalm, og vurderer å flytte på landet og bli huleboer.

Skrevet

Uansett hvor mye handelsstanden pynter med nisser og glitter, så starter julen altså ikke før den 24. desember. Før det kalles advent. Også i gamle dager startet man juleforberedelsene en måneds tid før jul. Men jeg synes det er kvalmende å hvor mye julefokusering det er allerede i oktober. Jeg synes det er rart når folk pynter juletreet midt i desember og kaster det ut 2. juledag, men jeg skjønner at de går lei før jula rent faktisk er omme.

Skrevet

PS: selv liker jeg å kjøpe julegaver når jeg er i julestemning. Og når det ikke er så lenge før jul at gavene ikke kan byttes.

Sier du at det er julegave skriver de bare 24. desember på byttekortet. :-)

Skrevet

pleier å skrive liste jeg også... ellers blir det bare rot.. :)

Jeg har tema-år: Ett år med bøker til de det passer for, ett år med CDer osv. Og jeg kjøper ca. halvannen uke før julaften, mens mange er ferdige med gaver, og står og baker. Og så velger jeg tidspunkt da butikkene ikke er så fulle. Uansett er det alltid koslig i en bokhandel, der er det sjel!

Skrevet

Ja, det er rett og slett kvalmt synes jeg. (Se også svaret mitt til adelie.) Men jeg trenger ikke røde kuler i butikksvinduene for å handle julegaver. Jeg lager dessuten en del selv, og da er jeg nødt til å starte tidlig. Her i huset kommer juletreet i hus 23. desember og blir kastet ut en gang over nyttår.

Skrevet

Sier du at det er julegave skriver de bare 24. desember på byttekortet. :-)

OK

Skrevet

Jeg har kommet så langt at jeg lurer på hva jeg skal ønske meg fra kjæresten. *Hehe* Jeg nevnte et ønske i går, men han syntes det var for lenge å vente til jul med akkurat det så vi får se om det blir en førjulsgave på meg. ;o) Når det er sagt så har jeg tenkt en del på hva jeg skal gi ham også, men har ikke funnet noe ennå.

Jeg har overhode ikke begynt å handle ennå og det blir ikke på denne lønna heller, den gikk med til cherrox og litt vintertøy til ungene og det gjør nok delvis neste lønn og. Kjøper ikke til så mange da og det er ungene og kjæresten som får det dyreste så det går vel i år og. :o)

Skrevet

Jenta mi har ønsker klare allerede :) En liten kattunge!! Dumt, for vi har en kattepus og det holder....

Det blir somregel i desember at jeg handler julegaver.

Skrevet

Jeg har begynt. Er så stolt over det. Ferdig til gubben (der ble en en fra oss til oss), stesønnen min er ferdig + et par andre småting. Så det er langt igjen....

hare1365380455
Skrevet

Jeg tenker at det er lenge til jul! Så derfor vil jeg ikke tenke i de baner enda... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...