Gå til innhold

Hva får mannen til jul i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, det lurer jeg på. Mannen min har for sikkerhets skyld bursdag også, rett før jul. Ergo har fruen i huset to problemer ;o)

Kom med forslag.

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Han får antakelig en eller to ny(e) genser(e).

Og kanskje sokker/undertøy.

Et par pene hansker?

Eller CD til å høre på i bilen.

Skrevet

Min får antakeligvis noen vintersko eller vandrestøvler til vandreturer i kommende sommerferier. Han eier ikke vintersko og får neppe kjøpt det selv. Og så må jeg vel finne på noe litt mer romantisk i tillegg...

Skrevet

En reise for to! -til jul

En(to) billett til en komi forestilling til bursdagen.

Skrevet

En reise for to! -til jul

En(to) billett til en komi forestilling til bursdagen.

dette var forslag altså.. Min mann..tja jeg har ikke tenkt på det enda. Kanskje noe av det samme? :)

Gjest sola mi
Skrevet

Jeg er så heldig at jeg er gift med en handyman. Og alt han ønsker seg er verktøy bestandig. Det er perfekt,alltid mye å velge mellom og nye duppeditter kommer alltid fra år til år.

Annonse

Skrevet

Vi kjøper ikke gaver til hverandre. Pengesparingsmodus. Det er ikke mange som får gave i år, for å si det sånn.

Skrevet

Vi kjøper ikke gaver til hverandre. Pengesparingsmodus. Det er ikke mange som får gave i år, for å si det sånn.

Ok. Men hvordan gjør dere det, da? Jeg tenker på hvis det er foreldre, venner, søsken og tanteunger som vanligvis får gave, og ikke i år...?

Angående å ikke gi gave til hverandre, så synes jeg Flisa hadde et knallgodt forslag for noen år siden. Hun og mannen hadde en liten "konkurranse" om å få til mest mulig/kreativt i gave til hverandre for 20 kr :)

Skrevet

Vurderer å kjøpe en drill (heter det det? Sånn håndholdt sak man kan bore og skru inn/ut skruer med). Ikke fordi han er så skrekkelig handy, men vi har bruk for en i tide og utide syns jeg :o)

Har ikke klekket ut andre alternativer enda, men klær og sko har han for så vidt alltid bruk for.

Skrevet

Jeg vet ikke, men han og jeg har akkurat funnet ut hva eksen min skal få! *Hehe* Vi er i sannhet en merkelig familie.

En drill står høyt på lista for det har han ikke, det har jeg forøvrig tenkt i flere bursdager og juler nå, men har alltid kommet på noe annet og morsommere, men det spørs om det blir det i år. Evt. pulsklokke for det ønsker han seg.

Skrevet

Er rett nok en handymann og liker verktøy, men vil nok ikke ha det som gave.

Kan ikke tenkte meg noe verre. Trenger jeg noe så kjøper jeg det jo.

Synes det blir litt som å kjøpe en ny kjele til kjæresten. Tror ikke hun heller setter pris på gaver til hjemmet og ikke personen.

Sportsklær eller utstyr derimot er bare helt sjef...... :-)

Skrevet

Er rett nok en handymann og liker verktøy, men vil nok ikke ha det som gave.

Kan ikke tenkte meg noe verre. Trenger jeg noe så kjøper jeg det jo.

Synes det blir litt som å kjøpe en ny kjele til kjæresten. Tror ikke hun heller setter pris på gaver til hjemmet og ikke personen.

Sportsklær eller utstyr derimot er bare helt sjef...... :-)

Annonse

Skrevet

Jeg vet ikke, men han og jeg har akkurat funnet ut hva eksen min skal få! *Hehe* Vi er i sannhet en merkelig familie.

En drill står høyt på lista for det har han ikke, det har jeg forøvrig tenkt i flere bursdager og juler nå, men har alltid kommet på noe annet og morsommere, men det spørs om det blir det i år. Evt. pulsklokke for det ønsker han seg.

Hva gjør dere når dere ikke har drill, har dere håndborr, eller låner dere av naboen?

*kunne ikke klart meg uten*, selv om min er arvet og er 40-50 år gammel - var god kvalitet i gamle dager, men ingen funksjoner utenom borring)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1192992961' post='3700665]

Ok. Men hvordan gjør dere det, da? Jeg tenker på hvis det er foreldre, venner, søsken og tanteunger som vanligvis får gave, og ikke i år...?

Angående å ikke gi gave til hverandre, så synes jeg Flisa hadde et knallgodt forslag for noen år siden. Hun og mannen hadde en liten "konkurranse" om å få til mest mulig/kreativt i gave til hverandre for 20 kr :)

''foreldre, venner, søsken og tanteunger''

Venner og søsken har fått beskjed om at vi hverken gir de gaver eller tar imot. Foreldre får noe smått, f.eks en kylling (fra kirkens nødhjelp), tanteunger har vi ikke. Kjøper gave til fadderbarnet mitt og snuppas beste lekekamerat, og det kan hende jeg kjøper noe til barna mine hvis jeg skulle komme over det.

Angela1365380318
Skrevet

''foreldre, venner, søsken og tanteunger''

Venner og søsken har fått beskjed om at vi hverken gir de gaver eller tar imot. Foreldre får noe smått, f.eks en kylling (fra kirkens nødhjelp), tanteunger har vi ikke. Kjøper gave til fadderbarnet mitt og snuppas beste lekekamerat, og det kan hende jeg kjøper noe til barna mine hvis jeg skulle komme over det.

Har det skjedd noe uventet i økonomien deres i det siste eller har det vært slik lenge?

Skrevet

Har det skjedd noe uventet i økonomien deres i det siste eller har det vært slik lenge?

Vi har igrunn ikke mindre penger enn før, bare mye mer å bruke de på. ;) Prøver å få pussa opp ca halve huset så da er det godt med hver krone som kan gå til malingsspann, panel og litt møbler. Plutselig en dag må vi vel ha elektriker og, og da flyr pengene.

Avskaffing av gaver er _egentlig_ en mer idealistisk greie om nei til pakke-fjell og sånt, og jeg begynte lenge før vi fikk litt trang økonomi.

Skrevet

I år har vi blitt enige om å ikke gi hverandre gaver, vi holder på å betale på neste års ferietur i stedet ;)

Skrevet

Hva gjør dere når dere ikke har drill, har dere håndborr, eller låner dere av naboen?

*kunne ikke klart meg uten*, selv om min er arvet og er 40-50 år gammel - var god kvalitet i gamle dager, men ingen funksjoner utenom borring)

_Jeg_ har drill, en stor og en liten skrumaskin, han har ikke og siden vi er særbo og ikke sambo så blir han i beit innimellom ja. :o)

Skrevet

I år har vi gjort det enkelt. Var ute og kjøpte ny spisestue på lørdag. Det er julepresang til oss begge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...