Gå til innhold

innsamlingsaksjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir du kontanter på døren? Jeg liker egentlig ikke den formen for innsamling, men de har fått. To søte småjenter kom på trappa med bøssen mens faren satt i bilen :)

Men det jeg liker bedre er giro eller ringe inn å gi. Jeg har ikke tenkt på at man kan få skattefradrag for det man gir om man betaler med giro..... Da kan man jo gi mere egentlig.

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=175899

Skrevet

Synes det er koselig å gi, når det kommer små skolebarn, med mor/far som står 3 meter unna.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg hadde 3 forventningsfulle unger rundt meg i dag, så de måtte få gi kontanter. De fikk penger hver som de puttet på, og var svært stolte.

Skrevet

Det hang lapp på døra her da jeg kom inn etter å ha løpt en tur, på døra til leieboeren også. Vi har ikke hørt dørklokka, tydeligvis ikke leieboeren heller for jeg tror det har vært folk der i hele dag også. Har hatt annet besøk så ringeklokka funker så absolutt!

Skrevet

nick jr. satt i vinduet og tittet på disse raringene som gikk fra hus til hus. Han har ikke sett noe sånt før. Da vi forklarte at de samlet inn penger til barn som ikke har noe sted å bo, og barn som ikke hadde noen mamma og pappa, så ble han så deppa at han sto der med tårer i øya.

Før han prompte forlangte penger han kunne gi. Det fikk han, og han ventet i flere timer uten at noen kom. Jeg hadde selvfølgelig garantert at de ville komme, men denne gangen gikk de like selvfølgelig forbi. Det har aldri hendt meg før.

Han var ordentlig trist!

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Han er ikke helt som meg.

Gjest korrupsjon
Skrevet

innsamlere får ikke en dritt av meg. pengene kommer uansett ikke fram. så drit og dra.

Skrevet

nick jr. satt i vinduet og tittet på disse raringene som gikk fra hus til hus. Han har ikke sett noe sånt før. Da vi forklarte at de samlet inn penger til barn som ikke har noe sted å bo, og barn som ikke hadde noen mamma og pappa, så ble han så deppa at han sto der med tårer i øya.

Før han prompte forlangte penger han kunne gi. Det fikk han, og han ventet i flere timer uten at noen kom. Jeg hadde selvfølgelig garantert at de ville komme, men denne gangen gikk de like selvfølgelig forbi. Det har aldri hendt meg før.

Han var ordentlig trist!

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Da lar du nick jr. få ringe innsamlinghsnummeret og dere blir trukket for 175 kroner på neste tlf.regning. Mine tre unger krangla om hvem som skulle ringe (vi var ikke hjemme når de kom på døra), så dette var like gjevt som å putte sedler i bøssa ;-)

Gjest aspeløvet
Skrevet

Da lar du nick jr. få ringe innsamlinghsnummeret og dere blir trukket for 175 kroner på neste tlf.regning. Mine tre unger krangla om hvem som skulle ringe (vi var ikke hjemme når de kom på døra), så dette var like gjevt som å putte sedler i bøssa ;-)

pass på at de ikke husker nummeret da, og driver veldedighet på egen hånd.. kjenner noen som fikk en helt enorm telefonregning..

Skrevet

pass på at de ikke husker nummeret da, og driver veldedighet på egen hånd.. kjenner noen som fikk en helt enorm telefonregning..

Jeg er heldig og har unger som alltid spør før de gjør slike ting, så det går nok bra. Lappen med nummeret på er kasta for sikkerhets skyld ;-)

Skrevet

Vi så ikke noen bøssebærere vi!. Var hjemme hele dagen.

Merkelig - de pleier alltid å komme til oss....

Gjest aspeløvet
Skrevet

Det kom ingen til oss heller.

Skrevet

Han var ordentlig trist!

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Stakkars gutten din da:( Rart at de ikke kom innom. Dere får sende en giro da kanskje?

Skrevet

innsamlere får ikke en dritt av meg. pengene kommer uansett ikke fram. så drit og dra.

En del av de over 2 millionene vil nok komme frem. Du er sikkert ikke den eneste som ikke gir.

Skrevet

mente over de 200mill tror jeg det var :)

Skrevet

Snodig, det er mange som har ventet forgjeves denne gangen.

Skrevet

Jeg var ute og kjørte i en annen del av kommunen da jeg så bøssebærerne gikk ru ndt, så jeg stanset bilen og puttet penger på bøssa ut av bilvinduet.

Men vel hjemme viste det seg at bøssebærerne der var senere på'n enn der jeg var på biltur, og jeg hadde ikke hjerte til å si til barnet med bøssa at jeg alt hadde gitt, så da ga jeg litt til! ;-)

Inntektsfradraget på relativt små beløp betyr ikke så mye, så jeg ville nok ikke gitt mer om jeg hadde gjort det per giro.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...