Gjest gladforsvar:) Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg er 22 år gammel, og vet ikke hva jeg skal bli. Derfor spør jeg dere noen spørsmål for å bli litt klokere:) Hva er ditt yrke? Hvorfor valgte du dette yrket ( interesse, trygghet, praktisk... )? Er du tilfreds med valget? Ville du gjort noe annerledes? 0 Siter
Gjest ingen signatur i dag Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Jobber med forskning. Enormt interessant og jeg har jobben som hobby. 0 Siter
meg__123! Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 jeg har ingen spesiell utdanning bortsett fra vgs. men skal begynne på frisørskole i januar, så da er det vel frisør jeg skal bli 0 Siter
adelie Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Valgte utfra interesse. Brydde meg ikke om etterspørsel etc.. Visste dessuten for lite om alternative yrkesretninger, og hva jeg hadde selv av egenskaper. Selv om det er viktig å følge hjertet. 0 Siter
Gjest tubbel Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 jeg er vaskedame og stortrives med den jobben:) lett fysisk aktivitet, uten direkte ansvar for liv og død som jeg følte da jeg jobbet i barnehage og sykehjem. Men gjør det fint og rent og bidrar til mye bedre miljø på arbeidsplassen til de som jobber i bygningene jeg vasker. 0 Siter
Piraye Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Ingeniør+sivilingeniør. Er ikke begynt å jobbe enda. Valgte ut fra etterspørsel og lønn, men viste seg at det også var veldig spennende. 0 Siter
Gjest gong Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Jobber med forskning. Enormt interessant og jeg har jobben som hobby. Det høres så interessant ut å være forsker! Hvordan blir man det? Regner med man må være høyt utdannet innenfor et spesialområde? Er det sånn at man må ha mange presentasjoner/forelesninger underveis? (Jeg klarer ikke det, nemlig...) Å drive med forskning må være drømmejobben! Heldig du! 0 Siter
Gjest ingen signatur i dag Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Det høres så interessant ut å være forsker! Hvordan blir man det? Regner med man må være høyt utdannet innenfor et spesialområde? Er det sånn at man må ha mange presentasjoner/forelesninger underveis? (Jeg klarer ikke det, nemlig...) Å drive med forskning må være drømmejobben! Heldig du! De fleste som jobber med selvstendig forskning har doktorgrad. Doktorgrad kan man oppnå etter 8-9 år universitetsutdanning. Ja, man må presentere ting muntlig. Og på videregående skole turde jeg det ikke.... men når temaet er interessant- så interessant at det _brenner_ i munnen- så er det ikke ille i det hele tatt å snakke foran forsamling. Og etter å ha gjort det noen ganger så glemmer man nesten at man noen gang har tilhørt den gruppa mennesker som ikke likte den type eksponering. 0 Siter
org Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Har du prøvd sånn test på nav (?) sine sider? De vil gi en viss pekepinn iallefall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.