Gå til innhold

Rensing av vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaskemaskinen vår lukter vondt. Jeg har vasket alle kriker og kroker jeg kommer til og vasket tom maskin med 95 grader. Helte til og med klorin i maskinen før vask...Men lukten er der fortsatt, kan best beskrives som "fuktig kjellerlukt".

Noen kjerringråd eller andre slags råd? Jeg har aldri opplevd maken. Jeg antar at det ligger noen uhumskheter et eller annet sted inne i maskinen...

Skrevet

Har du renset lo-filteret på en stund? Helt nødvendig, hele maskinen stopper opp før eller siden, vhis du ikke gjlr det. Finn bruksanvisning og følg den nøye, lykke til :)

Skrevet

Har du renset lo-filteret på en stund? Helt nødvendig, hele maskinen stopper opp før eller siden, vhis du ikke gjlr det. Finn bruksanvisning og følg den nøye, lykke til :)

Så klart. Er gammel ringrev når det gjelder husholdningsremedier.

Lofilter forbinder jeg med tørketrommelen. Men altså: har tømt sikten som vaskevannet går igjennom (gjør det jevnlig)...

Gjest Vekten87
Skrevet

sikker på at det er maskinen ikke noe sluk eller noe? hvis ikke, se i bruksanvisningen...

Skrevet

Så klart. Er gammel ringrev når det gjelder husholdningsremedier.

Lofilter forbinder jeg med tørketrommelen. Men altså: har tømt sikten som vaskevannet går igjennom (gjør det jevnlig)...

Sorry, visste ikke du var ringrev ;)

Da støtter jeg foreløpig teorien med sluket!

Skrevet

sikker på at det er maskinen ikke noe sluk eller noe? hvis ikke, se i bruksanvisningen...

Lukten kommer fra maskinen. Har renset vannlåsen som vannet går ut i. Der luktet det heller ikke godt... men maskinen lukter fortsatt. Skal prøve eddik som foreslått her tidligere.

Gjest søtmons
Skrevet

Prøv å legg i et par oppvaskemaskintabletter og kjør en kokvask uten forvask. Jeg har gjort det hvis det har satt seg lukt i maskinen, men har nok ikke hatt det like ille som deg.

Skrevet

Prøv en vaskerunde med edikk i vannet

Har det også sånn, og jeg føler klærne lukter sånn og...

Hvordan gjør man det med eddik da? Hvor mye eddik, og hvor puttes det? Der hvor jeg har vaskemiddelet??

Skrevet

Har det også sånn, og jeg føler klærne lukter sånn og...

Hvordan gjør man det med eddik da? Hvor mye eddik, og hvor puttes det? Der hvor jeg har vaskemiddelet??

Tar bare en slump med edikk inn i trommelen og lar den gå en runde på 40 grader uten tøy inni.

Skrevet

I bruksanvisningen til vår vaskemaskin anbefaler de å kjøre 1-2 95 graders vasker i måneden for å unngå at det kommer lukt. Lukten kommer av bakterier og andre ulumskheter som legger seg som et belegg rundt omkring i slanger og rør.

Skrevet

I bruksanvisningen til vår vaskemaskin anbefaler de å kjøre 1-2 95 graders vasker i måneden for å unngå at det kommer lukt. Lukten kommer av bakterier og andre ulumskheter som legger seg som et belegg rundt omkring i slanger og rør.

Det skal jeg virkelig begynne med... Har nå vasket 95 to ganger. Og en runde med eddik. Begynner å hjelpe på, tror jeg.

En annen ting jeg ikke har vært flink med, er å holde såpeskuffen åpen for lufting/tørking når maskinen ikke er i bruk. Det gjorde jeg alltid før, men av en eller annen grunn har jeg bare hatt døren på gløtt den siste tiden...

Skrevet

Prøv en vaskerunde med edikk i vannet

Takk for tipset :) Done that! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...